انواع بسته بندی آب میوه از لحاظ جنس بسته

در
دسته بندی ها: راهکار بسته بندی, صنایع غذایی

آبمیوه یکی از محبوب ترین انواع نوشیدنی در دنیا می باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد و به صورت های طبیعی و شرکتی یا صنعتی تولید می شوند. ترکیبات موجود در این دسته از مایعات موجب افزایش سلامت و تندرستی می شود. مصرف روزانه یک لیوان ابمیوه طبیعی سبب جذب ویتامین ها و املاح مورد نیاز بدن می شود.

برای برخی از افراد مصرف طبیعی میوه سخت و دشوار می باشد به همین دلیل برای جبران این شرایط از انواع آب میوه استفاده می کنند و نیاز خود را در این حالت برطرف می سازند. علاوه بر این موضوع به دلیل لذیذ بودن و گوارا بودن، بسیاری از افراد تمایل دارند همواره میوه ها را در حالت آب گرفته مصرف نمایند.

رویه بسته بندی آبمیوه در حالات و اشکال مختلفی صورت می گیرد که در این مقاله به بررسی هر یک از روش های آن خواهیم پرداخت. ماشین آلات و دستگاه های بسیاری هستند که در حوزه بسته بندی آب میوه فعالیت می کنند که با قرار دادن حجم مشخصی از مایعات در ظروف، آنها را بسته بندی می کنند.

هدف ما در این مقاله معرفی بخش های مختلفی نظیر انواع بسته بندی آب میوه، انواع آب میوه، انواع دستگاه بسته بندی آب میوه و در نهایت قیمت و خرید انواع دستگاه بسته بندی آبمیوه را داریم.

جهت استعلام قیمت دستگاه بسته بندی آبمیوه، خرید و یا کسب مشاوره رایگان با شماره 09131072925 تماس حاصل نمایید.

فهرست مطالب

انواع بسته بندی ابمیوه

بسته بندی کردن ابمیوه در طرح ها و انواع مختلفی صورت می گیرد تا تنوع تولیدات بالا رود و مورد استقبال مشتریان قرار گیرد. به طور خلاصه انواع بسته بندی آبمیوه از لحاظ جنس عبارت است از:

  1. ظروف فلزی-قوطی آلومینیومی (آهنی)
  2. ظروف کارتنی (تتراپک)
  3. کیسه های آلومینیومی مجوف (دوی پک، چیپر پک)
  4. بطری پلاستیکی ( PET )
  5. ظروف شیشه ای

در ادامه این مقاله هر کدام را به طور کامل توضیح می دهیم.

نکته: جهت مشاهده و خرید انواع دستگاه بسته بندی از جمله: دستگاه شرینک پک، تاریخ زن غلطکی و دستگاه بسته بندی حبوبات می توانید با شماره ۰۹۱۳۱۰۷۲۹۲۵تماس حاصل نمایید.

1- ظروف فلزیظروف فلزی برای بسته بندی آبمیوه

چنانچه مواد غذایی در قوطی فلزی بسته بندی شود، زمان ماندگاری آن ها در مقایسه با مواد اولیه بسته بندی دیگر به مراتب افزایش می یابد. مواد غذایی بسته بندی شده در قوطی فلزی را بدون این که در آن ها تغییرات حاصل شود می توان به مدت 2 الی چند سال نگهداری نمود.

مزایای قوطی فلزی

اکثرا مقاوم به ضربه، دامنه ی مقاوم به حرارت بالا (استریلیزاسیون)، مقاوم به رطوبت-نور و اکسیژن، مسموم کنندگی پایین، زمان نگهداری بالا بدون تغییرات، سطح ایده آل جهت تزئین و لاک پذیری، وزن سبک و کارایی بالاتر به دلیل کم حجم بودن، بازیافت بالا، سهولت در جابجایی و انبارداری، بهترین بسته بندی مطابق با سیاست های زیست محیطی، بالا بودن زمان نگهداری در ویترین فروشگاه ها، قابلیت بالا در نگهداری تازگی، طراوت و گازدار بودن نوشیدنی های گازدار.

معایب قوطی فلزی

پدیده خوردگي (CORROSION) و باد کردگی و سوراخ شدگی (PERFORATION)، تغییر رنگ و کاهش ویتامین های مواد غذایی در اثر خوردگی.

مطالعه بیشتر: دستگاه بسته بندی خشکبار

2- ظروف کارتنی (تتراپک)ظروف تتراپک برای بسته بندی آبمیوه

ظروف تتراپک بیشترین سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده اند. به تازگی استفاده از ظروف تتراپک در دار با اشکال متنوع برای بسته بندی و عرضه ی انواع آبمیوه رشد چشمگیری داشته اند.

مزایای ظروف کارتنی

انعطاف پذیری-شکل پذیری و جذب پذیری خوب، مقاومت بالا به پاره شدن، کشش و فشار، سبک و غیرقابل نفوذ بودن به هوا، ممانعت کنندگی خوب در برابر عوامل فساد بویژه نور، قابل بازیافت، تجزیه ی سریع در محیط.

معایب ظروف کارتنی

در مقابل نفوذ گاز،روغن و رطوبت مقاومت خوبی ندارد.

مطالعه بیشتر: بسته بندی قوطی مقوایی

3- کیسه های آلمینیومی مجوف

در کشور ما بیشترین سهم بازار مربوط به بسته بندی های آلومینیومی قابل انعطاف و دوی پک است که در حجم های تک نفره در بازار با نام های تجاری کارخانه های متعدد موجود است. در بسته بندی های آلومینیومی یک نوع پوشش دار داریم که برای بسته های پاکتی جهت آبمیوه ها به کار میرود.

معایب کیسه های آلومینیومی

سست بودن بدنه و نشت مواد به بیرون آن، بازیافت خوبی ندارند، مقرون به صرفه نیست.

4-بطری پلاستیکی (PET)ظروف شیشه ای برای بسته بندی آبمیوه

به دلیل گران بودن بطری پلاستیکی PET از پلی اتیلن ماده ی پلیمری LDPE  با دانسیته ی پایین و HDPE با دانسیته  بالا استفاده می کنند که تأثیر آن بر خواص کیفی و عمر نگهداری نوشیدنی بالاتر است

مزایای بطری پلاستیکی

شکننده نیستند، خوردگی ندارند، شکل پذیر هستند.

 

5-ظروف شیشه ایظروف شیشه ای برای بسته بندی آبمیوه

شیشه از قدیمی ترین ماده ی اولیه ی مورد استفاده در بسته بندی می باشد. ولی این ماده ی اولیه تحت تأثیر نیازهای محیطی و اکولوژیکی و بازاریابی سال های اخیر تغییراتی را متحمل شده است.

مزایای ظروف شیشه ای

شیشه از نظر شیمیایی خنثی است پس ماده ی غذایی محتوی خود هیچ گونه واکنشی انجام نمی دهد. طعم و مزه ی محصول بسته بندی شده در شیشه بدون تغییر حفظ می شود. شیشه غیر قابل نفوذ و فاقد بو می باشد. استحکام خوبی دارد و به اشکال، اندازه ها و رنگ های مختلف ساخته می شود. شیشه شفاف است و بازیافت آن آسان.

معایب ظروف شیشه ای

شیشه حساس به شوک های حرارتی و عوامل خارجی است. ظروف شیشه ای وزن زیادی دارند.

تا به اینجای کار شما با انواع بسته بندی آبمیوه به خوبی آشنا شدید حالا نوبت به آن است که با انواع آب میوه آشنا شوید و بدانید که در هریک از حالات و انواع بسته بندی گفته شده از چه نوع مایعاتی می توانید استفاده کنید.

انواع آب میوه

تنوع بالایی در میوه ها وجود دارد که می توانید اقدام به آبگیری هریک از آنها نمایید اما برخی از میوه ها به دلیل بالا بودن بافت گوشتی و کم آب بودن صرفه اقتصادی برای این کار ندارند و بهترین گزینه در خصوص این دسته از میوه جات استفاده روتین آنها می باشد. در خصوص این دسته از میوه ها معمولا از اسانس استفاده می شود تا مصرف کننده حس واقعی میوه را احساس کند.

میوه ها در دو حالت صنعتی و طبیعی آبگیری می شوند و به مصرف می رسند. استقبال از انواع آب میوه طبیعی به نسبت انواع صنعتی بیشتر می باشد و افراد تمایل بیشتری به مصرف این دسته از مایعات را دارند. آب میوه طبیعی به دلیل برخورداری از خواص و ویتامین بالا به عنوان تامین کننده املاح بدن استفاده می شوند که هریک از آنها نیاز های و املاح خاصی از بدن را تامین و برطرف می کنند. پس در بخش اول انواع آب میوه های طبیعی را معرفی خواهیم کرد و در ادامه به معرفی انواع صنعتی خواهیم پرداخت.

1) انواع آبمیوه طبیعی

همانطور که گفتیم شما می توانید میوه ها را به دو صورت طبیعی و صنعتی آبگیری نمایید که در این بهش به بررسی انواع آب میوه طبیعی خواهیم پرداخت. مواردی که در این بخش به آنها اشاره می شود از جمله انواع آبمیوه های خانگی می باشند که به صورت کاملا طبیعی در منازل استفاده می شوند.

  • آب انار

یکی از مهم‌ترین فواید نوشیدن آب انار مقابله با ویار و حالت تهوع بانوان حامله است که هم‌زمان به رشد جنین هم کمک می‌کند. با نوشیدن آب انار گلبول‌های قرمز بدن رشد می‌کنند و باعث خون‌رسانی به بدن می‌‎شود و بی‌خوابی و استرس نیز را کاهش می‌دهد. آب انار بهترین آبمیوه برای سلامتی است.

تهوع حاملگی یا ویار در دوره‌ی بارداری چیزی نیست که به آسانی بتوان با آن مقابله کرد. مصرف آب انار نه تنها راه‌حل بسیار خوبی برای مبارزه با این وضعیت است، بلکه هم‌زمان، به اندازه‌ی کافی مواد مغذی مورد نیاز را برای رشد جنین به مادر هدیه می‌دهد. دلیل اصلی مفید بودن آب انار برای سلامتی زنان باردار این است که میوه‌ی انار منبعی غنی از آهن به شمار می‌رود که باعث بهبود تولید گلبول‌های قرمز خون می‌شود، و هم‌چنین به دلیل دارا بودن آلکالوئید می‌تواند اضطراب و بی‌خوابی را که در میان زنان باردار شایع است، به حداقل برساند.

  • آب پرتقال

آب پرتقال یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار است که همه وقت می‌توان لذت نوشیدن آن را تجربه کرد. ویتامین سی موجود در آب پرتقال باعث می‌شود در درمان سرماخوردگی‌های فصلی موثر باشد. برخی افراد در کنار وعده‌های غذایی خود آب پرتقال می‌نوشند. زیرا ویتامین سی موجود در آن به جذب آهن غذا کمک می‌کند.

پرتقال جزء میوه‌های است که سرتاسر سال در دسترس است و همه جا و همه وقت می‌توان آن را پیدا کرد؛ به همین خاطر هم بسیاری از آدم‌ها به شدت عاشق آب پرتقال هستند. با این‌که خانواده‌ی مرکبات دارای گونه‌‌های بسیار زیادی است، ولی پرتقال از همه‌ی آن‌ها مشهورتر است. آب پرتقال جزء یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها محسوب می‌شود، زیرا نه تنها بسیار خوشمزه‌ است، بلکه منبع عالی برای ویتامین C به شمار می‌رود و به همین دلیل فواید بسیاری برای سلامتی به همراه دارد. ویتامین C یکی از آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی است که باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن انسان می‌شوند. به علاوه، ویتامین C جزء ترکیبات ضروری جهت بهبود جذب آهن در بدن به شمار می‌رود.

مطالعه بیشتر: دستگاه بسته بندی کیک

  • آب سیب

آیا می‌دانید یکی از فواید مصرف سیب هنگام صبحانه برای سلامتی، کاهش خطر ابتلا به دیابت است؟ این یک ادعا نیست، بلکه از لحاظ علمی نیز ثابت شده است. آن‌هایی که روزانه یک لیوان آب سیب مصرف می‌کنند قادر هستند امراض مرتبط با دیابت را از خود دور کنند. به علاوه، سیب، به ویژه پوست آن، غنی از فیبر است، و حتما می‌دانید فیبر می‌تواند مدت طولانی‌تری سیر نگه‌تان دارد. بنابراین، از این طریق می‌توانید رژیم غذایی‌ و مصرف قندتان را مدیریت کنید. نکته‌ی دیگر این‌که، هنگام خوردن سیب یا گرفتن آب آن، هرگز پوست‌اش را جدا نکنید، زیرا مواد مغذی زیادی در پوست سیب وجود دارد که برای بدن‌تان بسیار مفید هستند.

آب سیب به علت داشتن فیبر، شادابی را به پوست هدیه می‌کند. علاوه بر این‌ها فیبر موجود در سیب باعث سیر نگه داشتن شما به مدت طولانی می‌شود. آب سیب نوشیدنی برای کاهش وزن است. افرادی که رژیم غذایی لاغری دارند و می‌خواهند مصرف قند خود را کنترل کنند، بهتر است آب سیب بنوشند. از دیگر خواص آبمیوه طبیعی سیب این است که شما را از ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند. حتی برای افرادی که دیابت دارند نوشیدنی مناسبی است و باعث کنترل قند خون می‌شود.

  • آب هویج

آب هویج باعث تقویت بینایی می‌شود و برای افرادی که بینایی ضعیفی دارند، تأثیر به‌سزایی دارد. مصرف یک لیوان آب هویج به طور مرتب، می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند. همچنین به حفظ سلامت قلب شما کمک می‌کند. هویج، یک منبع غنی از ویتامین A و بتاکاروتن است، که در کاهش میکروب‌ها موثر هستند. فراوانی ویتامین A در آب هویج می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی جلوگیری کند. ویتامین A، همچنین از اندام‌های داخلی بدن در مقابل موجودات بیماریزا کمک می‌کند.

  • آب موز

افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند، می‌توانند روزانه با نوشیدن یک لیوان آبمیوه طبیعی موز به‌طور منظم کالری‌های لازم برای اضافه وزن را دریافت کنند. این افراد با مصرف مداوم موز می‌توانند به وزن دلخواه خود برسند. علاوه بر این‌‌ها، آب موز به بهبودی گردش خون کمک می‌کند و سوخت و ساز بدن را نیز تأمین می‌کند.

در کنار بسیاری از آدم‌هایی که به شدت تلاش می‌کنند وزنشان را کاهش دهند، برخی دیگر تلاش می‌کنند وزن‌شان را افزایش دهند. مصرف روزانه یک لیوان آب موز تمام فواید موز را برای بدن‌تان به همراه می آورد و وزن‌تان را نیز افزایش می‌دهد؛ زیرا موز کاملا غنی از کالری‌هایی است که به افزایش وزن کمک می‌کنند. به علاوه، موز می‌تواند به بهبود گردش خون کمک کند و از این طریق، باعث تنظیم متابولیسم (سوخت و ساز) بدن ‌شود. هم‌چنین، پتاسیم موجود در موز نقش مهمی در شکل‌گیری ماهیچه ایفا می‌کند و باعث می‌شود بدن‌تان شکل ایده‌آلی پیدا کند.

  • آب آناناس

نوشیدن منظم یک لیوان آب آناناس قبل از غذا به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کند. آب اناناس به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از آسیب سلول‌ها کمک می‌کند. در پاسخ به این سوال که چه آبمیوه هایی برای قلب مفید است باید گفت مصرف آب اناناس به‌طور مرتب به پیشگیری از این بیماری کمک می‌کند.

پژوهشگران جهت بررسی ارتباط میان فواید آب آناناس و کاهش کلسترول به انجام برخی مطالعات دست زده‌اند. نتایج این مطالعات حاکی از این است که آن‌هایی که پیش از غذا یک لیوان آب آناناس می‌نوشند، در مقایسه با آن‌هایی که این کار را انجام نمی‌دهند، از سطح کلسترول نسبتا نرمالی برخوردار هستند. به عبارت دیگر، یکی از فواید آناناس برای سلامتی خاصیت طبیعی این میوه جهت مدیریت سطح کلسترول در جریان خون است. بنابراین، برای مدیریت بهتر کلسترول خون، توصیه می‌شود مصرف آب آناناس را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

  • آب هندوانه

آیا می‌دانید هر تکه‌ای از هندوانه را که داخل دهان‌تان می‌برید، در کنار طعم شیرین و دلپذیرش، حاوی ۹۲ درصد آب است؟ به همین خاطر یکی از بهترین فواید هندوانه برای سلامتی آبرسانی به بدن است. بیش‌تر آدم‌ها نمی‌دانند آبرسانی به بدن مسئله‌ای کلیدی برای متابولیسم (سوخت و ساز) سالم در بدن است. به همین دلیل نیز در دوره‌ نقاهت لازم است به اندازه‌ي کافی به بدن آبرسانی شود، زیرا کم آبی در بدن باعث وخیم شدن وضعیت بیماری می‌شود. یک لیوان آب هندوانه در روزهای گرم تابستان راه دلپذیری برای مبارزه با کم آبی بدن است. به علاوه، قند موجود در هندوانه انرژی کافی را برای انجام فعالیت‌‌های مورد علاقه‌تان در فصل تابستان برای‌تان فراهم می‌کند.

آب هندوانه علاوه بر طعم خاطره انگیزی که برای ایرانی‌ها دارد، فواید بسیاری نیز دارد. مهم‌ترین ویژگی آب هندوانه آب‌رسانی به بدن است. از کم آب شدن بدن در فصول گرم جلوگیری می‌کند و به شادابی پوست کمک می‌کند. می‌توان گفت آب هندوانه بهترین آبمیوه برای پوست است. امروزه بسیاری از پزشکان برای دفع شدن سنگ‌‌ریزه‌ها و شن‌های موجود در کلیه، نوشیدن آب هندوانه را توصیه می‌کنند. علاوه بر این‌ها نوشیدن یک لیوان آب هندوانه در روز‌های گرم تابستانی لذت‌بخش است و خستگی را از ما دور می‌کند.

  • آب آووکادو

آب آووکادو به علت داشتن ترکیبی از چربی های سالم به افزایش انرژی بدن کمک می‌کند، به همین دلیل است که برای افرادی که رژیم غذایی دارند، مصرف آووکادو به شدت توصیه می‌شود تا انرژی مورد نیاز بدن را از این طریق تأمین کنند. آووکادو سرشار از پتاسیم و فولیک اسید است. یک لیوان آب آووکادو بهترین نوشیدنی در دوران بارداری است.

یکی از فواید آووکادو برای سلامتی این است که می‌تواند انرژی‌تان را افزایش دهد؛ این خاصیت آووکادو به دلیل وجود ترکیبی از چربی و کالری‌ در این میوه‌ پر خاصیت است. مصرف یک لیوان آب آووکادو هنگام صبح برای تامین انرژی مورد نیازتان برای انجام فعالیت‌ها تا پیش از صرف نهار کافی است.

یک لیوان آب آووکادو برای نهار نیز به آن‌هایی که در حال حاضر از رژیم غذایی کاهش وزن پیروی می‌کنند و به شدت نیازمند افزایش سریع انرژی هستند، بسیار توصیه می‌شود. لازم نیست از چربی موجود در آووکادو بترسید، زیرا این میوه حاوی چربی‌های سالم اشباع نشده است.

مطالعه بیشتر: قیمت دستگاه بسته بندی خرما

  • آب لیمو

لیمو نیز، در کنار پرتقال، یکی دیگر از اعضای خانواده‌ی مرکبات است که آب آن غنی از ویتامین C است. آب لیمو بر خلاف، آب پرتقال برای آن‌هایی که دچار مشکل معده هستند، توصیه نمی‌شود؛ ولی آب لیمو در طول دوره‌ی نقاهت بیماری‌های خطرناک می‌تواند به فرایند بازیابی شتاب دهد. به علاوه، فواید آب لیمو جهت مبارزه علیه عفونت ویروسی و پیشگیری از سایر عفونت‌ها از لحاظ علمی به اثبات رسیده‌اند. بنابراین هر وقت احساس بیماری کردید، یک لیوان آب لیمو می‌تواند برای‌تان معجزه کند.

آب لیمو به کاهش عفونت و ویروس‌های سرماخوردگی کمک می‌کند. البته که مصرف آب لیمو برای اشخاصی که مشکلات معده دارند، توصیه نمی‌شود. این افراد می‌توانند از سایر آبمیوه های خوشمزه برای مبارزه با ویروس سرماخوردگی استفاده کنند.

  • آب توت

آب توت ایمنی را برای دستگاه قلبی و عروقی فراهم می‌کند. آب توت دارای ویتامین سی و پتاسیم است و پتاسیم یکی از نیازهای اصلی قلب است. نقش پتاسیم، کاهش سدیم موجود در بدن است زیرا سدیم عامل اصلی بیماری‌های قلبی و عروقی است.

بر اساس حقایق علمی، تمام اعضای خانواده‌ی توت‌ها از جمله توت فرنگی برای سلامت قلب مفید هستند. مصرف روزانه یک لیوان آب توت فرنگی می‌تواند به بهبود وضعیت دستگاه قلبی و عروقی کمک کند. زیرا توت فرنگی نه تنها غنی از ویتامین C است بلکه همچنین سرشار از پتاسیم نیز هست.

تمام خوراکی‌های غنی از پتاسیم برای بهبود سلامت قلب مفید هستند، زیرا پتاسیم می‌تواند میزان بیش از اندازه‌ي سدیم را در بدن کاهش دهد؛ به این ترتیب، دیگر لازم نیست نگران ابتلا به بیماری فشار خون بالا، کلسترول، یا هر وضعیت دیگری باشید که برای سلامت قلب‌تان ضرر داشته باشند.

  • آبمیوه جک فروت

آبمیوه جک فروت بسیار مغذی و شیرین است و برای مبارزه با سرطان حرف اول را می‌زند. طبق نتایج مطالعات اخیر، میوه‌ی جک فروت حاوی ترکیبات ارگانیکی است که نقش ضد سرطانی ایفا می‌کنند. گوشته‌ی میوه‌ی جک فروت به شدت شیرین است، ولی مواد مغذی موجود در این میوه بسیار قدرتمند هستند.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه‌ی جک فروت می‌توانند به عنوان یک عامل قدرتمند ضد سرطان عمل کنند. با این‌که اثبات کامل این ادعا نیازمند انجام مطالعات بیش‌تری است، ولی هم‌چنان نمی‌توان این حقیقت را که یکی از فواید میوه‌ی جک فروت، توانایی آن در مبارزه علیه سرطان است، انکار کرد.

موارد گفته شده جزو انواع آبمیوه پراستفاده می باشد که به دلایل خواص بسیار بالایی که دارند به صورت چشمگیری استفاده می شوند. شما می توانید از آب سبزیجات نیز استفاده نمایید و از خواص بسیار بالای آنها بهره مند شوید.

2) انواع ابمیوه طبیعی صنعتی

حالا نوبت به معرفی انواع آب میوه طبیعی و صنعتی می باشد که آشنایی با این دسته به شما کمک می کند تا شناخت کامل و کافی در خصوص آنها داشته باشید. این دسته از آبمیوه ها را در مغازه ها، فروشگاه ها و سایر مکان های عمومی به صورت فراوان مشاهده می نمایید. اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم، آب میوه های موجود در بازر به صورت های زیر تولید می شوند:

  • آب میوه

آبمیوه مایعی است که به طور طبیعی از انواع میوه ها یا سبزیجات ساخته می شود. آب میوه با فشردن میوه و سبزی ها تولید می شود یا بدون استفاده از حرارت یا حلال آن ها را در آب می خیسانند.

به عنوان مثال آب پرتقال از عصاره پرتقال تهیه می شود. آب میوه را می توان در خانه از میوه های و سبزی های تازه به کمک آبمیوه گیرهای دستی یا الکترونیکی تهیه کرد. به طور کلی آب میوه محصولی است که با ۱۰۰٪ محتوای آب میوه و فشردن میوه یا پوره طبیعی میوه پوره میوه یا رقیق کردن آب میوه غلیظ (کنسانتره) با آب آشامیدنی

برای رسیدن به غلظت مورد نظرتهیه می شود. در مورد میوه های ترش که شامل آلبالو، انار و غیره می شود، شکر نیز ممکن است بخشی از اجزای فرمولاسیون باشد که در صورت افزودن باید روی بسته بندی محصول نوشته شود.

پی در حالت کلی تولید آبمیوه طبیعی با فشردن میوه یا پوره طبیعی میوه، کنسانتره تولید می‌کنند، سپس آب‌ میوه‌ های کنسانتره شده را با آب رقیق می‌کنند تا به غلظت دلخواه برسد.

  • نکتار

نکتار ترکیبی از آب میوه طبیعی یا معادل آن کنسانتره یا پوره میوه است (پوره عملاً بخش گوشتی میوه است که پس از جدایی هسته، دم و پوست به صورت له شده در می آید) همراه با آب، شکر و افزودنی های مجاز مختلف (اسید خوراکی و غیره) به دست خواهد آمد.

این محصول با توجه به ماهیت میوه و سلیقه مصرف کننده در مقایسه با آب میوه، حاوی درصد کمتری از آب میوه است و حداقل محتوای آب میوه بسته به نوع میوه از ۳۰ تا ۵۰٪ متغییر است.

نکتار تخمیری است که براساس میوه های سالم و رسیده یا براساس آب رقیق (کنسانتره) یا پوره میوه با آب آشامیدنی برای رسیدن به غلظت مناسب با یا بدون قسمت های خوراکی میوه مانند گوشت میوه تهیه است.تکه های میوه یا پوره میوه یا بدون شیرین کننده های طبیعی مجاز و افزودنی های خوراکی مجاز، در طبق استاندارد ملی به دست می آید.

قسمت گوشتی میوه را با آب، شکر، اسیدهای خوراکی و … ترکیب می‌کنند. تقریبا ۳۰ تا ۵۰ درصد از آن را آب‌میوه طبیعی تشکیل می‌دهد.

مطالعه بیشتر: دستگ

  • نوشیدنی‌های میوه‌ای بدون گاز

فراورده ای است که از رقیق شدن کنسانتره یک نوع میوه و یا مخلوط میوه ها با آب آشامیدنی تا رسیدن به غلظت مطلوب با یا بدون قسمت های خوراکی میوه مانند گوشت میوه، تکه های میوه، پوره میوه و سایر افزودنی های مجاز خوراکی بدست می آید.

درصد آبمیوه‌ی طبیعی که در این محصول وجود دارد، 25 درصد است. سایر محتویات این محصول مواد شیرین‌کننده‌های طبیعی همانند: شکر، گلوکز، فروکتوز، شربت اینورت، شربت ذرت و … است که طعم لذت‌بخشی دارد.

نوشیدنی میوه‌ای بدون گاز مطابق استاندارد حاوی حداقل 25 درصد آبمیوه یا معادل آن کنسانتره می باشد. ضمن اینکه از سایر مواد مانند شکر، اسید خوراکی، طعم‌دهنده و رنگ های طبیعی خوراکی هم در تولید آن استفاده می‌شود. البته استفاده از شیرین‌کننده‌های طبیعی در این محصولات مجاز است. این شیرین‌کننده‌ها شامل مواردی مانند ساکاروز (شکر)، گلوکز، فروکتوز، شربت اینورت و شربت ذرت با فروکتوز بالا می‌شوند.

درصد آبمیوه این گروه از نوشیدنی‌ها نسبت به نکتار و آبمیوه کمتر بوده بنابراین شاید بین نوشیدنی‌ها از ارزش غذایی پایینتری برخوردار باشند اما بدلیل مقرون بصرفه بودن توجه به این نوع محصولات بیشتر بوده و درصد مصرف کنندگان بالاتری را به خود اختصاص داده است.

تا به اینجای کار ما تمامی اطلاعات لازم در خصوص بسته بندی ابمیوه و انواع آن، معرفی انواع آب میوه در حالات طبیعی خانگی و صنعتی در اختیار شما قرار دادیم. حالا وقت آن رسیده که در خصوص انواع دستگاه بسته بندی آبمیوه با شما صحبت کنیم و بگوییم که با چه دسته از ماشین آلات می توانید هریک از ابمیوه های مورد نظر خود را بسته بندی نمایید.

انواع دستگاه بسته بندی آبمیوه

در حوزه بسته بندی انواع آب میوه، ماشین آلات و دستگاه های بسیار متنوعی فعالیت دارند که هریک از آنها با سیستم و رویه خاصی اقدام به بسته بندی می نمایند. در این بخش به انواع دستگاه بسته بندی ابمیوه که توسط شرکت کاروپک تولید می شود اشاره خواهیم کرد و هریک از آنها را معرفی خواهیم نمود.

1) دستگاه بسته بندی آبمیوه لیوانی

یکی از انواع ماشین آلاتی که می توان در راستای بسته بندی هریک از انواع آب میوه مورد استفاده قرار داد، دستگاه بسته بندی آبمیوه لیوانی می باشد. این دستگاه در انواع مختلفی طراحی و تولید می شود که در ادامه به معرفی هریک از آنها خواهیم پرداخت اما اگر می خواهید تمامی ماشین آلات مربوط به بسته بندی لیوانی را یکجا مشاهده نمایید حتما مقاله دستگاه سیل لیوان را مطالعه نمایید.

در مقاله دستگاه سیل لیوان به تمامی انواع سیل کن لیوانی اشاره شده است و نحوه استفاده از آن به صورت کامل آموزش داده شده است.

2) دستگاه بسته بندی ابمیوه لیوانی دستی

همانطور که از نام این دستگاه پیداست، رویه بسته بندی انواع آب میوه به صورت دستی صورت می گیرد پس نیاز به حضور یک اپراتور دارد. از طرفی این دستگاه دارای ابعاد و سایز بسیار مناسبی می باشد پس می توانید برای بسته بندی های خانگی خود از آنها استفاده کنید.

دستگاه سیل لیون دستی وسیله ای می باشد که در راستای بسته بندی آبمیوه در بسیاری از مراکز استفاده می شود. این دستگاه با قرار دادن فویل سیل بر روی لیوان موجب بسته شده درب آن و در نهایت پرس درب لیوان می شود.

3) دستگاه بسته بندی آبمیوه لیوانی اتواتیک

این دستگاه دقیقا همان دستگاه بسته بندی آبمیوه لیوانی دستی می باشد با این تفاوت که نیازی به حضور اپراتور ندارد و تمامی رویه بسته بندی لیوان را به صورت کاملا اتوماتیک انجام می دهد.

دستگاه سیل لیوان اتوماتیک یکی از بهترین گزینه ها برای بسته بندی مایعات در ظرف لیوانی، گرد و بیضی شکل می باشد. برای کسب اطلاعات کامل در خصوص این ماشین بسته بندی کاروپک بر روی لینک دستگاه کلیک کنید.

4) دستگاه بسته بندی پودر آبمیوه

تولید پودر میوه یکی از روش های نوین در صنعت آبمیوه می باشد که تقاضای بالایی برای آن وجود دارد. در این روش انواع آب میوه را به صورت پودری تولید می کنند و در طعم های مختلفی در بازار عرضه می شود. برای بسته بندی پودر آب میوه باید از دستگاه بسته بندی پودری استفاده نمایید.

دستگاه بسته بندی پودری به شما این امکان را می دهد تا به راحتی تمامی انواع پودر های آبمیوه را بسته بندی نمایید و در بازار عرضه کنید.

5) دستگاه بسته بندی آبمیوه پودری تک نفره

شما می توانید پودر ابمیوه خود را به صورت متفاوت تری بسته بندی کنید و در در اختیار مشتریان قرار دهید. در این روش ار بسته بندی آبمیوه شما می توانید از تکنیک ساشه زنی استفاده کنید. ماشینی که برای این کار باید استفاده نمایید دستگاه بسته بندی ساشه ساشه پودری می باشد که به صورت تخصصی برای این موضوع طراحی شده است.

دستگاه بسته بندی ساشه پودری آب میوه می تواند در طرح های مختلفی اقدام به تولید ساشه های شما نماید. این دستگاه به صورت تخصصی با بهترین و باکیفیت ترین قطعات در کاروپک تولید می شود.

6) دستگاه بسته بندی ساشه ای انواع آبمیوه

بسته بندی تک نفره انواع آبمیوه یکی دیگز از روش هایی می باشد که شما می توانید در برنامه کاری خود قرار دهید. این رویه بسته بندی دارای فروش بالایی می باشد که امروزه می توانید نمونه های آن را در فروشگاه ها و مراکز توزیع مواد خوراکی ببینید.

برای قرار دادن انواع آب میوه در بسته بندی های تک نفره باید از دستگاه ساشه مایعات استفاده نمایید. شما حتی می توانید مایعات خود را غلیظ کنید و با ساشه زن مایعات آن را بسته بندی نمایید. این دستگاه یکی از از پرفروش ترین دستگاه های بسته بندی آبمیوه می باشد.

7) دستگاه بسته بندی قوطی آبمیوه

قرار دادن آبمیوه در قوطی یکی از رایج ترین سبک های بسته بندی این دسته از محصولات می باشد. در ابتدای مقاله ما به انواع بسته بندی آب میوه از لحاظ جنس بسته اشاره کردیم که یکی از آنها بسته بندی قوطی بود. برای بسته بندی آبمیوه در قوطی باید از دستگاه درب بند قوطی فلزی استفاده نمایید تا با پرس درب قوطی موجب پلمپ آن شود.

این دستگاه بسته بندی آبمیوه به شما این امکان را می دهد تا انواع آب میوه را به راحتی در داخل قوطی بریزید و آن را پلمپ کنید. شما می توانید این دستگاه را با بهترین قیمت از سایت کاروپک خریداری نمایید.

قیمت دستگاه بسته بتدی آبمیوه

بعد از آشنایی با انواع دستگاه بسته بندی آبمیوه و معرفی هریک از آنها، موضوع دیگری که از اهمیت بالایی برخوردار است موضوع قیمت دستگاه بسته بندی آبمیوه می باشد. هریک از انواع ماشین آلات گفته شده با رویه و عملکرد  متفاوتی فعالیت خود را انجام می دهند. برخی از آنها در حالت اتومات، برخی در حالت نیمه اتومات و برخی دیگر در حالت دستی می باشند.

قیمت هریک از انواع و مدل های گفته شده بر اساس پارامتر ها و فاکتور های متفاوتی تعیین می شود که حالات گفته شده یکی از فاکتور های تعیین شده می باشد. قدرت، توان، ولتاژ، میزان مصرف انرژی، سرعت عمل، جنس بدنه، ابعاد از مهمترین موارد تایین کننده قیمت دستگاه بسته بندی ابمیوه می باشند.

سایت کاروپک با تعیین بهترین و نازل ترین قیمت ها همواره در تلاش است تا بهترین دستگاه با کمترین قیمت را در اختیار مشتریان قرار دهد. شما می توانید هریک ار انواع مد نظر خود را ضمانت نامه و خدمات پس از فروش طولانی مدت از کارپک خریداری نمایید.

خرید دستگاه بسته بندی آبمیوه

برای خرید دستگاه بسته بندی ابمیوه از سایت کاروپگ می توان به دو روش اقدام به تهیه آن نمود. برای هریک از روش های گفته شده می توانید از بخش مشاوره و پشتیبانی کاروپک استفاده نمایید و موضوعات و سوالات مورد نظر خود را مطرح نمایید.

روش اولی که می توانید از آن برای تهیه دستگاه های مورد نظر خود استفاده نمایید، روش خرید اینترنتی می باشد. در این روش شما باید در صفحه دستگاه مورد نظر خود وارد شوید و بعد از کسب اطلاعات کامل آن با شماره های قرار داده شده در صفحه تماس جاصل نمایید.

در طول تماس خود می توانید قیمت دستگاه بسته بندی آب میوه مورد نظر خود را نیز استعلام نمایید. در نهایت با ارائه یک شماره تماس و آدرس معتبر سفارش را انجام دهید. سفارش شما بعد از تکمیل اطلاعات در کوتاه ترین بازه زمانی ارسال خواهد شد.

روش دیگری که برای خرید دستگاه بسته بندی آبمیوه وجود دارد، مراجعه به واحد فروش کاروپک می باشد. در این روش باید با شماره های قرار داده شده در صفحه تماس حاصل نمایید و آدرس دقیق واحد فروش را از آنان دیافت کنید. در نهایت به نشانی گفته شده مراجعه نمایید و خرید خود را انجام دهید.

کاروپک مرکز فروش انواع دستگاه بسته بندی ابمیوه

مراکز و واحد های زیادی وجود دارند که در زمینه فروش انواع دستگاه بسته بندی فعالیت می کنند که یکی از معتبرترین گزینه ها در بین این مراکز، سایت کاروپک می باشد.

کاروپک یک مرکز تخصصی فروش انواع دستگاه، ماشن آلات و تجهیزات بسته بندی می باشد و از بهترین و کامل ترین انواع ممکن برخوردار است. تمامی ماشین آلات موجود در این سایت از ضمانت نامه معتبر و خدمات پس از فروش طولانی مدت برخوردارند و از گواهی اصالت کالا بهره می برند.

قیمت هریک از انواع دستگاه های بسته بندی ابمیوه در بهترین حالت و متناسب با توان و شرایط مشتریان تعیین می شود. شما می توانید با ارزانترین قیمت اقدام به خرید هریک از انواع ماشین آلات مورد نظر خود از کاروپک نمایید.