دستگاه سیل القایی چیست؟

در
دسته بندی ها: دستگاه سیل وکیوم

یکی از انواع دستگاه بسیار کاربردی و پر استفاده در زمینه بسته بندی محصولات دستگاه سیل القایی می باشد. در حالت کلی از این دستگاه جهت بسته بندی کردن محصولات به ویژه محصولات خوراکی و مواد غذایی در ظرف های مخصوص استفاده می شود.

دستگاه سیل القایی در انواع و طرح های مختلفی تولید می شود و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. انواع اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی از جمله دسته بندی های مهم این دسته از ماشین آلات بسته بندی می باشد.

هریک از انواع سیل القایی اتوماتیک، دستی و نیمه اتوماتیک دارای کاربرد ها و استفاده ای مختلفی می باشد و در بخش های مختلفی از صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. نوع دستی به نسبت سایر انواع دیگر استفاده بیشتری دارد چرا که برای بسته بندی القایی بیشتر حوزه ها مانند خانگی، تولید های کوچک، کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در دستگاه سیل القایی عموما از حرارت القایی برای بستن ظروف غیر فلزی استفاده میشود. برای مثال ظروفی از جنس شیشه و پلاستیک. استفاده از تکنیک حرارت القایی در صنایع مختلفی کاربرد دارد اما معمولا برای بستن ظروف در دار استفاده می شود.

دستگاه سیل القایی چگونه دستگاهی است؟

دستگاه سیل القایی یکی از انواع دستگاه های بسته بندی می باشد که برای بسته بندی مواد خوراکی و غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه مواد ترموپلاستیک را توسط حرارت القایی به همدیگر می‌چسباند. مواد ترموپلاستیک موادی هستند که در برابر حرارت قابل ارتجاع، منعطف یا نرمش پذیر هستند.

دستگاه سیل القایی چگونه دستگاهی است

معمولا از فویل آلومینیم به عنوان هادی الکتریکی و انتقال حرارت القایی برای سیل یا آب بندی کردن درب پوشش بکار می رود. به طور معمول سرپوشش القایی چند لایه است و از کاغذ، موم چسب و فویل آلومینیم تشکیل شده که روی در ظروف سیل می‌شود که به آن سیل آلومینیومی گفته می شود و برای انواع ظروف از جنس های پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پت و شیشه کاربرد دارد.

دستگاه سیل القایی در سه نوع مختلف تولید می شود که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  1. دستگاه سیل القایی اتوماتیک
  2. سیل القایی دستی
  3. دستگاه سیل القایی نیمه اتوماتیک

تفاوت دستگاه سیل القایی با سیل وکیوم

دستگاه سیل القایی دارای عملکرد و کاربرد متفاوتی به نسبت سایر انواع دستگاه سیل وکیوم می باشد که باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید. نوع بسته بندی به روش سیل القایی کاملا با رویه بسته بندی با روش سیل وکیوم متفاوت است که با مراجعه به صفحه دستگاه سیل وکیوم می توانید به خوبی با رویه بسته بندی کردن محصولات با روش سیل وکیوم را بدانید و با انواع آن آشنا شوید.

هر دستگاه سیل وکیوم برای بسته بندی و درپوش محصولات باید از انواع پلاستیک یا فویل آلومینیوم استفاده کند ولی دستگاه سیل القایی تنها از کاغذ کرافت و فویل آلومینیوم برای بسته بندی استفاده می‌کند. در صورتی که بخواهیم یک ظرف را به طور سیل وکیوم بسته بندی کنیم باید از نایلون شیرینگ استفاده کنیم. علاوه بر سلفون شیرینگ، انواع دستگاه سیل وکیوم از سلفون استرچ نیز برای بسته بندی محصولات استفاده می‌کنند.

رویه بسته بندی کردن محصولات به روش سیل القایی را در بخش معارفه دستگاه توضیح دادیم و در ادامه به صورت تخصصی تر به بررسی و تحلیل عملکرد و نحوه کار با دستگاه خواهیم پرداخت.

دستگاه سیل القایی چگونه کار می کند؟

رویه بسته بندی محصولات توسط به روش سیل القایی یکی از پرمخاطب ترین روش های بسته بندی می باشد که طرفداران و علاقه مندان بسیار زیادی دارد. صنعت و حوزه داروسازی یکی از استفاده کنندگان بزرگ از روش سیل القایی می باشند. حالا بیایید با رویه بسته بندی از طریق این روش آشنا شویم و بدانیم که این دسته از ماشین آلات بسته بندی به چه سبک و روشی اقدام به پک کردن محصولات می کنند.

دستگاه سیل القایی چگونه کار می کند

نحوه کار دستگاه سیل القایی به این صورت است که وقتی ظرف از زیر سیستم سیم پیچ القایی عبور می کند، فویل آلومینیومی به علت جریان های گردابی شروع به تولید حرارت می کند و گرما را به سمت موم چسب هدایت می کند، گرما موم را ذوب کرده و به دهانه ظرف جذب می شود و باعث محکم چسبیده شدن آن به سرپوش شده و در نهایت ظرف را آب بندی می کند به همین دلیل به دستگاه سیل القایی؛ دستگاه سیل وکیوم القایی نیز گفته می‌شود.

حتما بخوانید: دستگاه بسته بندی توزین دار

نحوه بسته بندی محصولات توسط دستگاه سیل القایی

در بخش های مختلفی از مقال به این موضوع اشاره کرده ایم که رویه و نحوه بسته بندی محصولات توسط دستگاه های سیل القایی با سایر انواع دستگاه سیل و سیل وکیوم متفاوت است. در این بخش می خواهیم به شما بگوییم که بسته بندی کردن محصولات و مواد خوراکی توسط این دستگاه به چه صورت انجام می شود و از چه رویه ای برای اینکار استفاده می کند.

فرایند بستن ظروف در دار مکانیزمی کاملا بدون تماس است. این فرایند بعد از پر کردن ظرف آغاز میشود. به این ترتیب واشر زیر درپوش حرارت داده میشود. جنس این واشر معمولا آلومینیومی بوده زیرا همانطور که می دانید آلومینیوم رسانای الکتریکی است. به این ترتیب درب ظرف پلاستیکی یا بطری کاملا بسته میشود.

آنچه در اینجا رخ می دهد این است که در طول فرایند القای حرارت، قسمتی از دستگاه که مسئول القای حرارت است یک میدان الکترومغناطیسی قوی ایجاد میکند. نیروی این میدان درپوش را جذب میکند و جریان الکتریکی جاری باعث القای حرارت به واشر زیر درپوش میشود.
اگرچه باید این نکته را در نظر داشته باشید که سیل داخلی فقط برای ظروف ساخته شده از مواد خاصی قابل استفاده است. این مواد شامل موارد زیر میشود:

  • پلی استر
  • پلی وینیل کلرید
  • پلیتین و دیگر ترموپلاستیک ها

جدا از این موضوع توجه داشته باشید که دستگاه سیل القایی فقط برای سیل درپوش دار کاربرد ندارد بلکه در سیل بدون درپوش هم استفاده میشود. به همین دلیل است که می بینید بعضی ظروف بدون درپوش هستند و فقط با واشر آلومینیومی سیل شده اند. به هر حال فرایند سیل القایی بدون هرگونه تماس و تنها با استفاده از القای حرارت انجام می شود.

محصولات مرتبط: دستگاه سیل وکیوم فروشگاهی

دلایل استفاده از دستگاه سیل القایی

دلایل زیادی برای استفاده از دستگاه سیل القایی در حوزه بسته بندی محصولات وجود دارد که هریک از آنها به نوبه خود دارای اهمیت و ارزش می باشند. بسته بندی سیل القایی در کل یکی از بهترین گزینه های ممکن برای حفظ سلامت و کیفیت محصولات می باشد. هدف از استفاده ار این روش بستن تمامی راه ها و شریان های ارتباطی عوامل خارجی با محصول و مواد مورد نظر می باشد.

دلایل استفاده از دستگاه سیل القایی

روش سیل القایی یکی از روش های کارامد و مورد تایید برای درزبندی یا آب بندی و سیل کردن درپوش ظروف است و تاثیر بسیار بالایی بر روی ماندگاری محصولات و افزایش طول عمر آنها دارد.

حفظ تازگی محصولات و جلوگیری از ورود آلودگی به محصول از مزایای سیل کردن درپوش محصولات است. از دستگاه های سیل القایی برای بسته بندی انواع محصولات غذایی در بطری و لیوان استفاده می کنند. هر دستگاه سیل القایی دستی به طور متوسط ۱۰۰۰ ظرف را در ساعت بسته بندی و پلمپ می‌کند که این مورد را می توان به عنوان کارآمدی و توانایی دستگاه در بسته بندی محصولات نامید.

محصولات مرتبط: دستگاه وکیوم ایستاده

کاروپک منبع فروش انواع دستگاه سیل القایی با بهترین قیمت

سایت ها و مراکز زیادی در رمینه تولید و فروش انواع دستگاه سیل القایی فعالیت می کنند که سایت کاروپک یکی از بهتربن و معتبرترین آنها می باشد.

اگر می خواهید یک دستگاه بسته بندی با کیفیت بالا و گواهی اصالت کالا خریداری نمایید یکی از بهترین گزینه های موجود برای شما سایت کاروپک می باشد.

تمامی انواع دستگاه سیل القایی موجود در سایت کاروپک دارای ضمانت نامه معتبر و گواهی اصالت کالا می باشد و از خدمات پس از فروش بسیار قوی برخوردار هستند. گواهی اصالت کالا که با هریک از انواع دستگاه بسته بندی در سایت کاروپک ارائه می شود نشاند دهنده ساخت و تولید دستگاه با بهترین و با کیفیت ترین قطعات می باشد.

یکی از مهمترین دلایل خرید از کاروپک، قیمت دستگاه بسته بندی در این سایت می باشد. شما می توانید با بهترین و ارزانترین قیمت اقدام به تهیه هریک از انواع دستگاه بسته بندی از این سایت نمایید چرا که همواره کیفیت و قیمت مناسب از مهمترین اهداف شرکت کاروپک می باشد.

پرسش و پاسخ های متداول از کاروپک

1) دستگاه سیل القایی چیست؟

این دستگاه یکی از انواع دستگاه بسته بندی می باشد که شما می توانید برای بسته بندی ظروف پلاستیکی و شیشه ای از آن استفاده نمایید. دستگاه سیل القایی با پرس واشر القایی بر روی درب ظروف موجب پلمپ و بسته بندی آنها می شود.

2) دستگاه سیل القایی چگونه کار می کند؟

نحوه کار دستگاه سیل القایی به این صورت است که وقتی ظرف از زیر سیستم سیم پیچ القایی عبور می کند، فویل آلومینیومی به علت جریان های گردابی شروع به تولید حرارت می کند و گرما را به سمت موم چسب هدایت می کند، گرما موم را ذوب کرده و به دهانه ظرف جذب می شود و باعث محکم چسبیده شدن آن به سرپوش شده و در نهایت ظرف را آب بندی می کند.

3) چرا از دستگاه سیل القایی استفاده می شود؟

روش سیل القایی یکی از روش های کارامد و مورد تایید برای درزبندی یا آب بندی و سیل کردن درپوش ظروف است و تاثیر بسیار بالایی بر روی ماندگاری محصولات و افزایش طول عمر آنها دارد. حفظ تازگی محصولات و جلوگیری از ورود آلودگی به محصول از مزایای سیل کردن درپوش محصولات است. از دستگاه های سیل القایی برای بسته بندی انواع محصولات غذایی در بطری و لیوان استفاده می کنند.

Summary
دستگاه سیل القایی چیست
Article Name
دستگاه سیل القایی چیست
Description
دستگاه سیل القایی یکی از انواع دستگاه های بسته بندی می باشد که برای بسته بندی مواد خوراکی و غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه مواد ترموپلاستیک را توسط حرارت القایی به همدیگر می‌چسباند. مواد ترموپلاستیک موادی هستند که در برابر حرارت قابل ارتجاع، منعطف یا نرمش پذیر هستند. معمولا از فویل آلومینیم به عنوان هادی الکتریکی و انتقال حرارت القایی برای سیل یا آب بندی کردن درب پوشش بکار می رود. به طور معمول سرپوشش القایی چند لایه است و از کاغذ، موم چسب و فویل آلومینیم تشکیل شده که روی در ظروف سیل می‌شود که به آن سیل آلومینیومی گفته می شود و برای انواع ظروف از جنس های پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پت و شیشه کاربرد دارد.
Author
Publisher Name
سایت کاروپک
Publisher Logo