دستگاه جت پرینتر

دستگاه جت پرینتر یکی از انواع ماشین آلات چاپ مورد استفاده در حوزه های تولیدی و بسته بندی می باشد که به منظور درج اطلاعات بر روی محصولات تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه تکمیل کننده خط تولید ایجاد شده با دستگاه بسته بندی می باشد و به صورت معمول در انتهای خط تولید قرار می گیرد.

برای مشاهده انواع جت پرینتر بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

دستگاه جت پرینتر چیست؟

دستگاه جت پرینتر در آخرین مرحله بسته بندی به کار می رود و وظیفه آن درج اطلاعاتی مانند تاریخ، بارکد و … بر روی محصولات است. این دستگاه در دو نوع جت پرینت دستی یا پرتابل و جت پرینتر صنعتی یا اتوماتیک وجود دارد.

وظیفه اصلی جت پرینتر، درج اطلاعات متغیر بر روی محصول تولیدی است؛ اطلاعاتی از قبیل: تاريخ توليد و انقضاء، قيمت و غيره می باشد. از این دستگاه، در کارخانه های مواد غذایی، صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی، صنایع چوب، صنایع نظامی و … استفاده می شود.

دستگاه جت پرینتر چیست؟

دستگاه جت پرینت معمولا در انتهای خطوط تولید پس از اتمام کلیه فرآیندهای تولیدی نصب می گردد و وظیفه اصلی آن درج اطلاعات متغیر بر روی محصول تولیدی می باشد. در واقع درج اطلاعات مذكور بر روي هر محصول توليد شده در كارخانه های توليدي حكم شناشنامه ي آن محصول را دارد تا مصرف كننده قادر به شناسايي كلي محصول توليد شده باشد.

با توجه به پيشرفت تكنولوژي حق هر مصرف كننده اي است که بداند محصول توليد شده در كدام كارخانه و درچه تاريخي توليد شده است و انقضاء آن تا چه تاريخي مي باشد، از طرف دیگر شماره سريال آن چيست و غيره. اين اطلاعات مي تواند به مصرف كننده در جهت انتخاب صحيح محصول كمک شاياني نمايد و علاوه بر آن مصرف كننده تا حدود زيادي قادر به تشخیص دادن جنس اصل با تقلبي خواهد شد.

با توجه به توضيحات فوق به اين نتيجه مي رسيم امروزه انواع جت پرینتر صنعتی و دستی يكي از ماشین آلات بسيار مهم و اصلي كارخانه هاي توليدی مي باشد.

در تقسیم بندی هایی که در حوزه صنعت بسته بندی صورت می گیرد، این دسته از ماشین آلات در دسته دستگاه تاریخ زن قرار می گیرند. تمامی رویه کاری و فعالیت این سری از ماشین آلات همان رویه کاری تاریه زن ها می باشد با این تفاوت که از تکنولوژی و سیستم عملکردی متفاوتی استفاده می کنند.

فیلم نحوه کار یا دستگاه جت پرینتر

شما می توانید با دیدن فیلم های قرار داده شده به خوبی با نحوه کاردستگاه جت پرینتر آشنا شوید و اصول کار با آن را به خوبی یاد بگیرید. اگر در این خصوص سوال و یا ابهامی دارید می توانید با کارشناسان کاروپک تماس بگیرید و تمامی سوالات خود را مطرح نمایید. همچنین می توانید سوالات خود را در بخش کامنت های سایت برای ما قرار دهید تا در اولین فرصت پاسخگوی آن باشیم.

در فیلم دوم که مربوط به جت پرینتر صنعتی اصفهان می باشد، رویه درج و ثبت اطلاعات را به تصویر کشیده ایم و آن را در اختیار شما کاربران عزیز قرار داده ایم تا با نحوه عملکرد این دستگاه هم به خوبی آشنا شوید.

در زمینه بسته بندی محصولات دستگاه های زیادی فعالیت می کنند که هریک از آنها کاربرد های خاصی دارند و به طریق خاصی بسته بندی محصولات را انجام می دهند. برخی از دستگاه ها مانند دستگاه جت پرینت هستند که در تکمیل بسته بندی، مورد استفاده قرار می گیرند.

هدف ما در این مقاله آشنایی شما کاربران عزیز با این مدل از دستگاه ها می باشد تا بتوانید به خوبی با این مدل دستگاه کاربردی کار کنید و در بسته بندی محصولات از آن استفاده نمایید. در این بخش ما تمامی اطلاعات لازم و ضروری در خصوص انواع چاپگر های صنعتی اصفهان را در اختیار شما قرار خواخهم داد و قیمت و نحوه خرید آن را برای شما توضیح خواهیم داد.

برای کسب مشاوره رایگاه خرید و یا استعلام قیمت با شماره 09131072925 تماس حاصل نمایید.

موارد استفاده از جت پرینتر ها

از انواع جت پرینتر های صنعتی و دستی برای اهداف مشخصی استفاده می شود که این اهداف بر مبنای نیاز همان حوزه می باشد. در خصوص استفاده از این دستگاه شاید فقط چند مورد مختصر را شنیده باشید اما در این قسمت به موارد بیشتری اشاره خواهیم کرد.

از جمله موارد استفاده از جت پرینتر اصفهان به شرح زیر است:

  1. تاريخ توليد
  2. تاريخ انقضاء
  3. قيمت
  4. شماره سريال
  5. آرم و يا لوگوي توليد كننده
  6. شيفت كاري
  7. باركد

موارد گفته شده تنها برخی از استفاده های جت پرینت می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با مشاوران کاروپک در ارتباط باشید.

شما می توانید از این دستگاه در کنار دستگاه چسب زن کارتن استفاده نمایید و اطلاعات مربوط به محصول را پس از انجام کار دستگاه نام برده درج نمایید.

همچنین بر روی بسته بندی کارتن های ایحاد شده توسط تسمه کش، می توانید از این دستگاه استفاده نمایید. الیته باید درست ترین جت پرینتر را برای همراهی با دستگاه ها استفاده نمایید و نمی توان از هر دستگاهی استفاده کرد.

حتما بخوانید: پرده هوا

دستگاه جت پرینت در چه کسب و کار هایی بیشتر استفاده می شود؟

این سوال برای خیلی از شما پیش آمده است که واقعا ار این دستگاه در چه دسته از کسب و کار هاب استفاده می شود. باید به شما بگویم که شما می توانید در تمامی کسب کار ها از این دستگاه استفاده کنید و اطلاعات مورد نیاز را بر روی بسته بندی های محصول درج نمایید.

اما برخی حوزه ها هستند که استفاده بیشتری از جت پرینتر دارند و برای فعالیت هایی که انجام می دهند از آن استفاده می کنند. در ادامه به برخی از این کسب و کار ها اشاره خواهیم کرد.

  • صنایع غذایی
  • آشامیدنی
  • صنایع دارویی
  • آرایشی
  • بهداشتی
  • سلولوزی
  • صنایع ساختمانی
  • صنایع چوب
  • نئوپان
  • ام دی اف
  • صنایع شیمیایی
  • کارخانه های پتروشیمی
  • صنایع کشاورزی
  • صنایع دام و طیور
  • صنایع تولید کننده قطعات خودرو
  • صنایع تولیدی روغن های صنعتی
  • صنایع تولیدی شیشه و آینه
  • صنایع نظامی
  • لاستیک سازی

بسیاری دیگر از کسب و کار هاب وجود دارند که در این بخش ما نامی از آنها نیاورده ایم ولی استفاده بسیار بالایی از چاپگر اصفهان دارند. شما می توانید با یک تحقیق محتصر به لیست بلند بالایی از این کسب و کار ها دست یابید.

کاربرد دستگاه جت پرینت

به دلیل کارایی و کاربرد دستگاه جت پرینتر، بیشتر در کارخانه های بزرگ و در اصل در صنایع به کار می رود. کار این دستگاه، چاپ کردن تاریخ و بارکد بر روی شیشه، کارتن، مقوا و … است، این پرینترها با دست کار می کنند.

کاربرد جت پرینت

دو کاربرد اصلی آن عبارت اند از:

  1. درج تاریخ تولید و انقضاء کالا
  2. درج لوگو و آرم محصول

برای درک بهتر شما کاربران گرامی قصد دارم این موضوع را بیشتر توضیح دهم تا شما به خوبی با بخش کاربرد این دستگاه به خصوص نوع صنعتی اصفهان آشنا شوید.

اصلی ترین کاربرد دستگاه جت پرینت ثبت تاریخ تولید و انقضا بر روی محصولات به ویژه در صنایع غذایی است. برخی مدل های دستگاه جت پرینت با سطح چاپ بزرگتر می توانند اطلاعات بیشتری همچون قیمت را نیز بر روی محصول چاپ کنند.

البته این دستگاه ها به چاپ همین اطلاعات محدود نمی شوند و برخی دیگر از مدل های جت پرینت قابلیت ثبت حروف بیشتر و با فونت های متغیر را دارند. برای مثال در باربری ها نیز از دستگاه جت پرینتر برای ثبت اطلاعات بر روی کارتن ها و جعبه ها استفاده می شود.

معمولا اطلاعاتی همچون شکستنی بودن محصول و یا طریقه باز کردن بسته بندی از طریق دستگاه جت پرینت بر روی آن چاپ می شود. در برخی بخش ها نیز برای ثبت اطلاعات مهندسی بر روی دیوار ها و لوله کشی ها نیز از جت پرینت های دستی استفاده می شود.

نحوه نگهداری از جت پرینتر

معمولا دستگاه جت پرینتر نیازی به سرویس ماهانه ندارد و برای شستشوی آنها نیازی به حلال نیست. همچنین در این دستگاه ها از هیچ قطعه مکانیکی استفاده نشده و دقیقا به همین دلیل است که استهلاک در آن به حداقل رسیده است.

نوسانات برق باید توسط یک محافظ برق استاندارد، کنترل شود. همچنین کار کشیدن بیش از حد از دستگاه، باعث خشک شدن هد دستگاه می شود.

حتما بخوانید: سیل وکیوم

مزایای استفاده از جت پرینتر

دیگر نیازی نیست نگران کیفیت چاپ باشید، چراکه یکی از فواید مهم دستگاه جت پرینت، بالا بودن کیفیت چاپ است. به همین منظور، می توان از آن برای چاپ بر روی سطوح مختلف استفاده کرد. اگر جت پرینتر شما قطعات مکانیکی نداشته باشد، نیازی به سرویس و بازدیدهای مکرر نبوده و شخص از این مورد خیالش راحت و آسوده می باشد.

در گذشته مدل های قدیمی این دستگاه فقط می توانستند بر روی بخش های صاف محصولات چاپ خود را انجام دهند. با پیشرفت تکنولوژی و تولید دهانه های پرینت قابل انعطاف این مشکل برطرف شده و دستگاه جت پرینت می تواند بر روی سطوحی که دارای قوس و فراز و نشیب هستند نیز به راحتی چاپ خود را انجام دهد.

امروزه با مشاهده پیشرفت های فراوان در زمینه صنایع مختلف، دیگر کمتر از روش های قدیمی و دستی برای چاپ استفاده می گردد. در حال حاضر، بهره گرفتن از سیستم های چاپ غیر تماسی و انواع دستگاه جت پرینتر اهمیت دارد. به این سیستم ها توجه زیادی در صنایع می شود و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

مزایای استفاده از دستگاه جت پرینتر

اگر بخواهبم به برخی از مزیت های این دستگاه اشاره کنیم موارد زیر را نام خواهیم برد:

  • استفاده از این دستگاه بسیار ساده و روان می باشد و لازم نیست که حتما در این زمینه متخصص باشید. با یک بار استفاده از جت پرینتر صنعتی به مزیت های بی شمار آن پی می برید.
  • جنس برخی انواع صنعتی از استیل ضد زنگ کاملا صنعتی با آی پی بالا است. همچنین مجهز به کیبورد صنعتی به منظور تنظیم پارامترهای چاپ با عمر بالا مناسب برای کشیدن خطوط خشن، غبارآلود و مرطوب است.
  • ما به چاپ اطلاعات کلیدی همانند سریال، تاریخ و غیره نیازمندیم و بهترین کار استفاده از  جت پرینت است. این دستگاه، اطلاعات لازم را با سریعترین راه بر روی محصولات ثبت و درج می کند.
  • هد جت پرینتر دارای سرعت بسیار بالا است و می توان به کمک آن بر روی سطوح خشن نوشت.
  • بیشتر مدل های دستگاه جت پرینتت دستی از سیستم های ایمنی برای مقابله با ایجاد مشکل برای اپراتور ها استفاده می کنند. بدین ترتیب گرمای المنت و یا جوهر موجود در دستگاهی تهدیدی برای سلامتی اپراتور نخواهد بود.
  • در شرایط نامساعد نیز می توان از این دستگاه استفاده کرد. شما به راحتی می توانید بر روی سطوح مختلف مواردی را چاپ نمایید.
  • جت پرینت ها با اینکه یک دستگاه هستند ولی با دو کارایی عمل می کنند، یعنی هم توانایی چاپ تاریخ و ساعت را دارند و هم شمارش محصولات.
  • شما هر محصولی را با هر جنسی می توانید به کمک این دستگاه کد گذاری نمایید.
  • بیشتر مدل های دستگاه جت پرینت می توانند از انواع جوهرها استفاده کنند. بدین ترتیب می توان با یک عدد جت پرینتر بر روی بسته بندی ها با جنس های مختلف؛ به راحتی حروف مورد نظر را چاپ کرد.

در عین استفاده از حرارت و جوهر برای چاپ،جت پرینت در تمامی مدل ها از مصرف پایینی برخوردار هستند. حتی مدل های قابل حمل الکترونیکی این دستگاه از باتری برای شارژ استفاده می کند که این نشان دهنده مصرف بهینه این دستگاه است.

معمولا جت پرینتر صنعتی می توانند به شکل کامل به سیستم متصل شده و به شکل اتوماتیک تمامی اطلاعات از قبیل روز و ساعت و شماره شیفت کاری را بدون دخالت اپراتور بر روی محصولات چاپ کنند تا در صورت بروز مشکل بتوان به راحتی محصولات تولیدی در آن زمان را جداسازی کرد.

اجراء تشکیل دهند جت پرینتر

تمامی دستگاه های موجود در حوزه بسته بندی از بخش های مختلفی تشکیل می شوند اجزا و بدنه دستگاه می باشند. عملکرد هماهنگ این بخش ها موجب می شود تا یک بسته بندی خود با اطلاعات کامل و وضوح چاپ بالا داشته باشید.

در این بخش می خواهیم در خصوص اجزاء تشکیل دهنده جت پرینتر ها صحبت کنیم و با معرفی بخش های مختلف آن شما را با عملکرد آن آشنا سازیم.

همانطور که می دانید دستگاه هاي جت پرينتر به چندين دسته تقسيم شده و هر يك كارايي مربوط به خود را دارند. دستگاه جت پرینتر در تمامی انواع از 4 قسمت اصلي تشکیل شده اند كه که این اجزا به شرح زیر می باشند:

  • برد اصلي الكترونيك كه در واقع مهمترین بخش دستگاه محسوب شده و كنترل اصلي عمليات چاپ را بر عهده مي گيرد.
  • هد دستگاه كه وظيفه اصلي آن گرفتن اطلاعات از يرد الكترونيك و پرتاپ جوهر بر روي محصول توليد شده را دارد.
  • مدار جوهر رساني كه شامل مخزن جوهر ،مخزن حلال (در بعضي از دستگاه ها) ،فيلتر تسويه جوهر،پمپ ولوها و شیلنگ هاي حاوي جوهر مي باشد و وظيفه ي آن رساندن جوهر از مخازن گوناگون به هد دستگاه است
  • چشم الكترونيك يا سنسور و يا فتوسل كه محل قرار گرفتن آن در نزديكي هد است و وظيفه اصلي آن ديدن محصولات بر روي خط توليد و ارسال فرمان به برد اصلي الكترونيك جهت صدور فرمان چاپ مي باشد.

قیمت دستگاه جت پرینتر

همانطور که مهمترین قسمت یک دستگاه برد آن می باشد، مهمترین بخش این مقاله هم قیمت جت پرینتر می باشد. تمامی کاربران برای خرید به دنبال بهترین گزینه با بهترین قیمت می باشند. این موضوع کاملا طبیعی است و حتی خود ما هم به همین صورت می باشیم.

قطعا سوالات بسیاری در خصوص هزینه تهیه دستگاه برای شما پیش آمده است و به دنبال یک جواب کامل هستی. در این بخش از مقاله به صورت کامل این موضوع را توضیح خواهیم داد تا جایی برای ابهام و یا احتمال باقی نماند و به خوبی این قضیه برای شما حل شود.

اول به بررسی این موضوع بپردازیم که چرا قیمت دستگاه جت پرینتر را در مقاله درج نکرده ایم. باید بدانید که قیمت ها هر روز در حال تعییر می باشند و هزینه تولید دستگاه به صورت متناوب در حال تغییر است.

قیمت دستگاه جت پرینتر

با توجه به اینکه در کاروپک از قطعات و ابزارهای کاملا معتبر و با کیفیت عالی استفاده می شود، هزینه تولید دستگاه ها مدام در حال تغییر می باشد. قیمت نوع صنعتی هم دقیقا به همین صورت است و با تغییر قیمت ادوات هزینه تولید آن هم تغییر می کند.

بنا به دلایل مطرح شده در بالا ما از درج قیمت جت پرینتر اصفهان خود داری کرده ایم و به جای آن شماره تماس هایی را قرار داده ایم که از طریق آن می توانید به صورت لحظه ای هزینه تهیه هریک از دستگاه ها را به صورت لحظه ای جویا شوید. برای قیمت انواع صنعتی هم شما می توانید با شماره های قرار داده شده در این مقاله تماس بگیرید تا تمامی آنها را در اختیار شما قرار دهند.

در سایت کاروپک قیمت چاپگر ها بسیار مناسب و کاربر پسند می باشد و شما می توانید با بهترین قیمت، انواع مختلف را تهیه کنید. همانطور که می دانید تمامی دستگاه ها دارای نرخ های بسیار متفاوتی می باشند و هریک بر مبنایی کارایی و قابلیت های خاص خود قیمت گذاری می شوند. در ادامه به شما خواهیم گفت که قیمت دستگاه جت پرینتر بر چه اساسی تعیین می شود.

1) کیفیت ساخت

کیفیت یکی از فاکتور های بسیار مهم در قیمت دستگاه می باشد. تمامی دستگاه های موجود در کاروپک بسیار با کیفیت بوده و از بهترین قطعات تهیه شده اند. شما می توانید با خرید این دستگاه از کاروپک گواهی اصالت کالا را نیز دریافت کنید.

2) ابعاد

یکی دیگر از فاکتور های مهم در قیمت دستگاه جت پرینتر ابعاد دستگاه می باشد. هرچه ساز یک دستگاه بزرگتر باشد، میزان هزینه ساخت آن و قابلیت های آن نیز بیشتر می شود. به عنوان مثال برای درک بهتر این موضوع، چاپگر های صنعتی و فروشگاهی را می توان با هم مقایسه کرد.

3) کیفیت چاپ

یک جت پرینتر خوب و با کیفبت دارای چاپ بسیار زیبا و شکیل می باشد. این موضوع نشان دهنده قابلیت بسیار خوب آن در چاپ اطلاعات محصول می باشد. قیمت دستگاه چاپگر صنعتی اصفهان با کیفیت چاپ بالا نسبت به دیگر هم نوعان خود بیشتر است و این موضوع هیچ ارتباطی با عرضه محصول با قیمت بیشتر ندارد.

دیگر عوامل مهم در قیمت دستگاه جت پرینتر می توان به سال ساخت، قدرت چاپ، تعدا سطوح چاپی، رنگ چاپ و سایر موارد اشاره کرد.

برای استعلام قیمت و خرید می توانید با شماره 09131072925 تماس حاصل نمایید.

خرید جت پرینتر

برای خرید دستگاه جت پرینتر دو روش بسیار ساده برای شما تعیین شده است که به دلخواه خود می توانید از هریک آنها استفاده نمایید. در صورتی که در هریک از روش های گفته شده دچار مشکل شوید بلافاصله با شرکت تماس بگیرید تا مشکل شما را در همان لحظه برطرف نمایند.

روش اول استفاده از اینترنت است که از طریق آن می توانید خرید چاپگر های صنعتی را به راحتی انجام دهید. در این روش باید در صفحه محصول مورد نظر خود وارد شوید و با انتخاب آن با شماره های قرار داده شده در سایت تماس بگیرید. با ذکر مدل دستگاه خود کارشناسان قیمت جت پرینتر را به شما خواهند گفت و در صورت تایید رویه کاری شما شروع خواهد شد.

در این بخش باید یک آدرس معتبر در اختیار شرکت قرار دهید تا دستگاه رابه همان آدرس ارسال کنند. این روش از خرید جت پرینتر بسیار ساده می باشد و تمامی مراحل کار توسط خود کاروپک انجام می شود.

در روش دوم شما باید به خود شرکت مراجعه نمایید و دستگاه را به صورت حضوری تهیه نمایید (آدرس دقیق کاروپک در داخل سایت در بخش انتهایی آن قرار داده شده است). قبل ار مراجعه به واحد فروش با خود کارشناسان تماس بگیرید و دقیقترین آدرس را در اختیار شما قرار دهند.

با رفتن به شرکت به راحتی می توانید قیمت جت پرینتر های صنعتی را بپرسید و خرید خود را انجام دهید. در رویه خرید شما کارشناسان فروش در کنار شما خواهند بود و در تمامی مراحل شما را راهنمایی خواهند کرد.

خرید دستگاه جت پرینتر

خرید جت پرینتر از کاروپک می تواند بهترین فرصت برای استفاده از دستگاه های با کیفیت برای تکمیل خط تولید باشد. برای خرید می توانید با کارشناسان فروش تماس بگیرید و با توضیح در خصوص نوع دستگاه خود از مشاوره رایگان کاروپپک هم استفاده نمایید.

در طول روال خرید دستگاه تمامی شرایط لازم برای ثبت محصول و نحوه پرداخت و ارسال به شما توضیخ داده خواهد شد.

برای کسب مشاوره رایگان خرید با شماره 09131072925 تماس حاصل نمایید.

در هنگام خرید جت پرینتر به این نکات توجه نمایید

جت پرینترهای صنعتی اصفهان با مدل های مختلف و ویژگی های متفاوتی در بازار موجود است و به همین دلیل شما در انتخاب آن ها سردرگم خواهید شد. در این شرایط باید مدلی را انتخاب کنید که هم بتواند نیاز های شما را برطرف نمایید و چاپ مورد نظر شما را بر روی محصولات انجام دهد و هم بتواند طول عمر بالایی داشته باشد. در ادامه در خصوص نکات مهم خرید دستگاه جت پرینتر توضیح خواهیم داد.

  1. انتخاب مدل دستگاه بسیار مهم است. دستگاه جت پرینت در مدل های دستی (پرتابل) و اتوماتیک در بازار موجود است. جت پرینت معمولی که به آنها پرتابل نیز گفته می شود، برای تولیدی های کوچک و انواع صنعتی اصفهان برای تولیدی های بزرگ و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.
  2. چاپگر های دستی آنالوگ قدیمی و الکترونیکی جدید در بازار موجود هستند و از طرف دیگر نیز جت پرینترهای صنعتی معمولا وابسته به سیستم بسته بندی هستند و در آخر کار عمل پرینت را انجام می دهند.
  3. جوهر مصرفی دستگاه نیز مهم است زیرا برخی جوهرها بر روی برخی جنس ها قابل پرینت نیستند و از بین می روند. بنابراین به نوع جوهری که دستگاه استفاده می کند نیز باید توجه نمایید.
  4. سعی کنید با اطلاع از کسب و کارتان بهترین گزینه را برای خود انتخای نمایید چرا که برخی از دستگاه ها برای فعالیت های بالا و برخی دیگر برای تیراژ های پایین کاربرد دارند.
  5. باید بررسی نمایید که ابعاد بسته بندی شما چقدر است. برخی از دستگاه ها توانایی چاپ بر روی ابعاد بزرگ را ندارند.

شما می توانید برای خرید جت پرینتر با مشاوران کاروپک در ارتباط باشید تا توضیحات کامل در خصوص هریک از انواع آن را در اختیار شما قرار دهند. برای اسعلام قیمت انواع چاپگر صنعتی با شماره های قرار داده شده تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان کاروپک برخوردار شوید.

انواع دستگاه جت پرینتر

این دستگاه در انواع و حالات مختلفی تولید می گردند و در بازار عرضه می شود. هریک از این انواع دارای قابلیت هایی برای تولید می باشند که می توانید از هریک آنها بهترین استفاده ها را داشته باشید. در این بهش شما را با انواع این دستگاه آشنا خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که هریک از آنها به چه صورت می باشند.

در حالت کلی جت پرینتر، ماشینی است الکترونیکی با ترکیبی از قطعات مکانیکی و هیدرولیکی که کاربرد اصلی و عمده ي آن در خطوط کارخانه های تولیدی است. دستگاه های جت پرینتر در سه نوع قرار داده شده در بالا می باشند که برای مشاهد هریک تز آنها کافی است بر روی آنها کلیک کنید.

انواع دستگاه جت پرینت

هریک از این دستگاه ها دارای عملکرد و قابلیت های متفاوتی هستند اما دز نهایت همه آنها یک هدف مشترک یعنی درح مشخصات محصول بر روی بسته بندی آنها را دنبال می کنند.

اسامی هریک از دستگاه های جت پرینتر به شرح زیر است:

  1. دستی
  2. دستگاه GHP-800
  3. دستگاه  GHP-850

شما می توانید به دلخواه خود هریک از این دستگاه ها را از سایت کاروپک سفارش دهید و در تولیدات خود از آنها استفاده کنید. برای استعلام قیمت می توانید با شماره های قرار داده شده در داخل سایت تماس بگیرید.

مشخصات فنی جت پرینتر

هریک از دستگاه های چاپگر کاروپک دارای مشخصات بسیار مهمی برای خود هستند که این مشخصات نحوه استفاده هریک از آنها را متفاوت می کند. مشخصات فنی دستگاه جت پرینتر در قالب جداولی در قسمت پایین برای شما کاربران ارائه شده است. برای آگاهی کامل در خصوص هریک ارآنها این جداول را بررسی کنید.

نام: دستگاه جت پرینترمدل: دستی
سطوح قابل چاپتمامی سطوح بسته بندی
ورن دستگاه1 کیلیو گرم
چاپ لوگو و بارکددارد
قابلیت ذخیره سازی اطلاعاتدارد
اندازه صفحه نمایش4 و 3 اینچ
طول چاپنامحدود
کیفیت چاپ600 PDI
نوع هد دستگاهHP
پشتیبانی از فونت های نوشتاریدارد
نام: جت پرینترمدل: GHP-800
برق مورد نیاز برای فعالیتتک فاز
گرم وزن 15 کیلوگرم
سطوح قابل چاپ4 عدد
ابعاد400*400*350 میلی متر
چاپ لوگو و بارکددارد
پشتیبانی از زبان فارسیدارد
ولتاژ220 ولت
تعداد خط های چاپی4 عدد

انواع جت پرینتر های صنعتی کاروپک

جت پرینتر صنعتی در انواع و طرح های متنوعی طراحی و تولید می شوند تا هریک نیاز بخش خاصی از صنعت را برطرف سازد. هریک از انواع چت پرینتر های صنعتی با بالاترین قابلیت های چاپ و درج اطلاعات طراحی می شوند و بالاترین امکانات را در آنها قرار می دهند.

انواع جت پرینتر های صنعتی کاروپک

سایت کاروپک به عنوان یکی از بهترین مراکز فروش انواع دستگاه جت پرینت، مناسب ترین مدل های ممکن را در اختیار مشتریان قرار می دهد که در این بخش به معرفی هریک از انواع چت پرینتر های صنعتی کاروپک خواهیم پرداخت:

  • جت پرینتر صنعتی مدل GHP-850

این دستگاه یکی از کارآمدترین نمونه های ممکن برای کسب و کار های صنعتی می باشد. جت پرینتر صنعتی مدل GHP-850 با برخورداری از به روز ترین سیستم چاپ توانایی درج اطلاعات در 5 سطر را دارا می باشد. ارتفاع حروف چاپی بین 2 الی 20 میلی متر می باشد. سایر مشخصات و قابلیت ها به شرح زیر می باشد:

  1. در این جت پرینتر صنعتی حداکثر سرعت چاپ خطی 7/5 متر بر ثانیه یا تعداد 2200 کاراکتر در ثانیه است.
  2. حداکثر طول پیغام، 1055 کاراکتر می باشد
  3. دارای صفحه کلید و منوی فارسی و قابلیت چاپ فارسی و لاتین را دارد.
  4. شستشوی کامل هد چاپگر و مسیرهای گردش جوهر، همزمان با خاموش شدن دستگاه است.
  5. چاپ پارامترهای ثابت و متغیر از قبیل تاریخ و ساعت، به طور اتوماتیک می باشد.
  6. در دستگاه جت پرینتر GHP-850، چاپ انواع بارکد، تصاویر گرافیکی و لوگو امکان پذیر است.
  7. قابلیت پرتاب جوهر تا 35 میلی متر و امکان ذخیره ی 1200 پیغام در حافظه را نیز دارد.
  • جت پرینتر صنعتی مدل GHP-800

این جت پرینتر صنعتی یک دستگاه چاپ بسیار قدرتمند است که برای چاپ تاریخ تولید و انقضاء، قیمت، وزن محصول، لوگو، نام شرکت و سایر موارد بر روی سطوح و محصولات مختلف مانند شیشه، آلومینیوم، فلز، سنگ، مقوا، انواع لوله، اتصالات و غیره استفاده می‌شوند. این دستگاه معمولا کاربرد صنعتی داشته و در کارخانه‌های بزرگ و کارگاه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرند.

جت پرینتر صنعتی مدل GHP-800 به وسیله پرتاب هوشمند جوهر انجام می‌شود؛ بنابراین لازم است هد دستگاه در فاصله مناسب از محصول مورد چاپ قرار گیرد. این دستگاه مجهز به پایه‌ای است که می‌تواند در هر ارتفاع و زاویه‌ای تنظیم شود.

برای عملیات چاپ با این دستگاه به یک کارتریج متناسب با جنس سطح چاپ نیازمند است. نوع چاپ این دستگاه تک رنگ است. گفتنی است این دستگاه اکثر زبان‌‌ها از جمله فارسی، انگلیسی، عربی، روسی، آلمانی و … را پوشش می‌دهد.

قابلیت های تعریف شده در دستگاه جت پرینتر صنعتی مدل GHP-800 بسیار زیاد می باشد و از طریق آن می توان با قدرت بالایی عمل چاپ اطلاعات را انجام داد. ویژگی های تعریف شده در این دستگاه به تولید کنندگان این اجازه را می دهد تا تیراژ کار خود را افزایش دهند و نگران موضوع درج اطلاعات محصول نباشند.

مشخصات:

  1. این دستگاه، به صورت جوهرافشان است.
  2. قابلیت چاپ در 4 سطر را دارد.
  3. قابلیت چاپ بصورت فارسی و لاتین و استفاده از فونتهای مختلف و چاپ بر روی کلیه ی محصولات را دارد.
  4. قابلیت چاپ 120 کاراکتر در هر سطر و امکان چاپ شماره ی ردیف را دارد.
  5. دارای صفحه کلید و منوی فارسی می باشد.
  6. نوع این دستگاه به صورت ایستاده و همراه با پایه می باشد.

حتما بخوانید: دستگاه شیرینگ کابینی

جت پرینتر صنعتی چیست؟

جت پرینتر صنعتی یکی از مهمترین انواع دستگاه های چاپ می باشد که در حوزه تولید مورد استفاده قرار می گیرند. این دسته از چاپگر ها به صورت ثابت بوده و عموما در انتهای خط تولید قرار دارند. جت پرینتر صنعتی امروزه در بیشتر خط تولید ها و کارخانه ها قرار دارند و با سرعت عمل بالایی اطلاعات مورد نظر بر روی محصولات چاپ می کنند و دارای کارکرد بسیار ساده بوده و هر کسی با اندکی دانش می تواند از آن استفاده نماید کند. از جمله کاربردهای اصلی انواع جت پرینتر های صنعتی درج تاریخ و بارکد بر روی کاغذ و انواع مقوا، شیشه و برخی موارد دیگر است.

در حالت کلی از انواع جت پرینتر های صنعتی جهت درج اطلاعات مهمی نظیر تاریخ تولید، قیمت، تاریخ انقضا، سری ساخت، کد محصول، بارکد و دیگر اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی از حوزه ها این دسته از ماشین آلات را با نام تاریخ زن صنعتی یا بارکد زن صنعتی نیز می خوانند. قیمت جت پرینتر های صنعتی بر اساس نوع دستگاه، کارایی وئ قابلیت های آن تعیین می شود که در بخش قیمت به صورت کامل به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

دستگاه جت پرینتر صنعتی نسبت به نمونه های دیگر، جوهر کمتری استفاده می کند. زیرا قادر است از میزان مصرف بیش از اندازه جوهر جلوگیری کند و در انتخاب مقدار جوهر، هوشمندانه عمل می کند.

جت پرینت های صنعتی می توانند به همراه دستگاه های بسته بندی مورد استفاده قرار بگیرند و با سرعت بالا تمامی اطلاعات مربوط به محصولات عبوری از روی تسمه نقاله را بر روی آنها چاپ کند. کاربرد جت پرینتر صنعتی اصفهان  معمولا در کارخانه ها یا کارگاه‌های تولیدی بزرگ است و تعداد تیراژ بالایی دارند.

در انواع صنعتی اصفهان، انتخاب رنگ آزاد است و معمولا از تمامی رنگ ها از جمله: مشکلی، سفید، آبی، قرمز، زرد و… می توان استفاده کرد. همچنین قابلیت نصب بسیار راحت بر روی هرگونه خط تولید را نیز دارند و این امر در کمترین زمان ممکن اتفاق می افتد. مزیت استفاده از دستگاه جت پرینتر صنعتی این است که نیازی به شستشوی مکرر هد نیست. بنابراین، در هزینه های نگهداری بسیار صرفه جویی می شود.

جت پرینتر صنعتی

از این دستگاه می توان در محیط های غبار آلود و مرطوب به دلیل استفاده نکردن از فن و مکش جوهر استفاده کرد. کار با این دستگاه بسیار آسان است و شما با یک مطالعه کوچک می توانید با کارکرد آن آشنا شوید .

جت پرینتر صنعتی قادر به چاپ یک تا چندین سطر با کیفیت چاپ بالا می باشند. باید توجه شود این کار با هزینه مناسب انجام می گیرد، بنابراین خیالتان راحت باشد که در این زمینه مشکلی برایتان ایجاد نخواهد شد.

چند زبانه بودن دستگاه جت پرینت صنعتی از دیگر ویژگی هایی است که آن را از بقیه انواع آن متمایز می کند؛ چرا که باید توانایی چاپ تاریخ تولید و انقضا و ساعت را به صورت هوشمند داشته باشد. هم چنین این دستگاه باید بتواند هر گونه متن، آرم، لوگو و بارکد را با بالاترین کیفیت چاپ کند.

جت پرینتر های صنعتی مجهز به سنسور هستند و پس از نصب آن‌ها روی دستگاه بسته بندی مورد نظر و با عبور محصولات از مقابلشان، آنها را به طور اتوماتیک تشخیص داده و اقدام به ثبت اطلاعات مورد نظر می‌کند.

کارایی جت پرینتر صنعتی

دستگاه جت پرینتر صنعتی پرکاربرد ترین مدل در میان دستگاه های چاپ است. این دستگاه می تواند مدل های مختلفی داشته باشد و معمولا به شکل ادغام شده با دیگر سیستم های بسته بندی نیز در بازار موجود است. برای مثال برخی از مدل های دستگاه ساشه پودری از چاپگر های صنعتی معمولی برای ثبت تاریخ انقضا بر روی محصول استفاده می کنند.

چاپگرهای صنعتی و اتوماتیک سنسور دار هستند و به طور اتوماتیک محصول را مقابل خود تشخیص می‌دهند. نحوه کار آنها به این صورت است: چاپگر صنعتی بر روی دستگاه مورد نظر فیکس می‌شود؛ محصولات توسط نوار نقاله از مقابل چاپگر صنعتی عبور می‌کنند و دستگاه با تشخیص آنها، اطلاعات مورد نظر را چاپ می‌کند.

نحوه کار جت پرینتر صنعتی چگونه است؟

نحوه کار دستگاه چاپگر صنعتی (اتوماتیک) نیز مشابه چاپگر های پرتابل است. تفاوت عمده در نحوه انجام کار و سرعت آن است. این دستگاه از طریق سیستم های کامپیوتری نکات قابل چاپ و همچنین دیگر نکات مهم برای چاپ را دریافت می کند و سپس آماده انجام کار می شود.

معمولا چاپگر های صنعتی بر روی تسمه های عبور محصول نصب می شوند و در حالی که محصولات بسته بندی شده از آن ها رد می شوند، عمل پرینت و چاپ بر روی آن ها انجام می شود.

حتما بخوانید: دستگاه درب بندی قوطی فلزی

از جت پرینتر صنعتی اصفهان چگونه نگهداری کنیم؟

اصول نگهداری از چاپگر های صنعتی بسیار مهم و ضروری می باشد. با انجام درست اینکار می توانید عمر مفید دستگاه را به شدت افزایش دهید و از خرابی و اختلال در عملکرد آن جلوگیری کنید. نگداری از جت پرینتر صنعتی اصفهان بسیار مهم می باشد و باید به درستی با آن کار کرد و در زمان های مشخص شده عمل سرویس و نگهداری آن را انجام داد.

در این قسمت به شما نکاتی را می گوییم که از طریق آن می توانید میزان عمر دستگاه خود را افزایش دهید و به خوبی از آن نگهداری نمایید پس با ما همراه باشید.

نگهداری از جت پرینتر صنعتی اصفهان

  1. دستگاه جت پرینتر صنعتی معمولا به شکل وابسته با دیگر دستگاه های بسته بندی نصب می شود و در آخرین مرحله اطلاعات لازم را بر روی بسته بندی های ثبت می کند. به طور کلی نحوه نگهداری دستگاه چاپگر اتوماتیک کاری آسوده است و با توجه به برخی نکات کلی به راحتی می توان این دستگاه ها را از هر خطری دور نگه داشت. در ادامه به توضیح برخی از این نکات می پردازیم.
  2. سعی کنید به شکل دائمی و روزانه تمامی طول مسیر دستگاه جت پرینت را بررسی نمایید تا مشکلی در تسمه های انتقال وجود نداشته باشد. سیستم های چاپ و جوهر ها نیز باید بررسی شوند و همچنین میزان جوهر دستگاه باید دائما چک شود تا دستگاه بدون جوهر کار نکند.
  3. سیستم های حرارتی نیز به دلیل وجود تعداد زیاد محصول موجود در خط خط باید بررسی شوند تا دچار مشکل نشوند. حرارت کم تر و یا حرارت زیاد تر از حد نیاز می تواند به شکل جدی به تمامی خط تولید آسیب وارد کند. یکی از نکات مهم در نحوه نگهداری دستگاه جت پرینتر صنعتی بررسی اطلاعات وارد شده برای پرینت است که باید درست و بدون غلط باشند.

با موارد گفته شده می توانید یک دستگاه کاملا سالم با عملکرد بالا داشته باشید و برای درج اطلاعات محصول به صورت طولانی مدت از آن استفاده نمایید. برای کسب اطلاع از قیمت جت پرینتر صنعتی می توانید با شماره های قرار داده شده در سایت تماس بگیرید و آن را استعلام نمایید.

حتما بخوانید: دستگاه دوخت پلاستیک

قیمت جت پرینترهای صنعتی

قیمت هر دستگاه بر اساس پارامتر ها و فاکتور های متفاوتی تعیین می شود که هریک از آنها به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر روی هزینه تهیه دستگاه تاثیر می گذارد. فاکتورهایی که بر روی قیمت انواع جت پرینتر های صنعتی تاثیر می گذارد به شرح زیر می باشند:

  1. قابلیت های دستگاه
  2. قدرت چاپ
  3. سرعت عمل
  4. توانایی پشتیبانی از تیراژهای بالا
  5. تعمیر و نگهداری
  6. پشتیبانی از زبان های مختلف
  7. تعداد سطر های چاپ
  8. کیفیت چاپ
  9. پشتیبانی از رنگ های متنوع

هر یک از مواردی که در بالا به آنها اشاره شد در واقع مواردی می باشند که قیمت جت پرینترهای صنعتی را تعیین می کند. انواع جت پرینترهای صنعتی سایت کاروپک از بهترین و کامل ترین قابلیت های چاپ برخوردار می باشند و با بهترین و ارزانترین قیمت به مشتریان ارائه می شود.

شما می توانید هریک از مدل های ارائه شده را با ضمانت نامه و خدمات پس از فروش طولانی مدت از کاروپک خریداری نمایید و به صورت کاملا رایگان نحوه کار با آن را آموزش ببینید.

خرید جت پرینتر های صنعتی

خرید هریک از انواع جت پرینتر های صنعتی باید بر اساس نیاز کاری باشد تا از هدر رفت هزینه های جلوگیری شود. قبل از هر موضوعی باید بدانید که برای کسب و کار خود به چه نوع از دستگاه جت پرینتر نیاز دارید. قرار است که اطلاعاتی را بر روی محصولات خود چاپ نمایید. از چه زبانی برای درج اطلاعات خود استفاده کنید. در چند سطر می خواهید اطلاعات بر روی محصول قرار گیرد. همه و همه سوالاتی هستند که قبل از خرید چت پرینتر های صنعتی باید از خود بپرسید.

خرید یک دستگاه با برخورداری از قابلیت های بالا بسیار کار درستی است به شرط آنکه برای حوزه کاری کاربردی باشند. بهترین گزینه برای حل تمامی مشکلات استفاده از بخش مشاوره رایگان خرید در کاروپک می باشد. شما می توانید تمامی سوالات و ابهامات خود را در خصوص هریک از انواع دستگاه و انتخاب بهترین گزینه برای کسب و کارتان را مطرح نمایید و تمامی آنها را برطرف سازید.

انواع جت پرینتر های صنعتی

انواع جت پرینتر های صنعتی

جت پرینتر های صنعتی در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند که هر یک از این دسته بندی ها شامل دستگاه های متنوع و مختلفی می باشد. آشنایی با این بخش موجب می شود مرتبط ترین و بهترین گزینه با کسب و کارتان را انتخاب نمایید و بهترین استفاده ها را از آن ببرید.

  • جت پرینتر صنعتی کارتریجی

این نوع از دستگاه جت پرینتر صنعتی از قیمت اولیه ارزان تری برخوردار است و با کمترین هزینه به نسبت سایر مدل های دیگر می توان آن را تهیه کرد اما هزینه های جاری بالا برای آن وجود دارد که در هنگام خرید باید به این موضوع توجه داشته باشید.. زمینه های نگهداری از دستگاه پایین می باشد و نیازی به صرف هزینه های گزاف برای آن وجود ندارد.

یکی از مزیت های جت پرینتر صنعتی کارتریجی خرابی کم آن می باشد که خود می تواند از هزینه های مازاد جهت تعویض و تعمیر آن جلوگیری کند. باید توجه داشته باشید که این دستگاه از حساسیت بالایی برخوردار است و همه جا کاربرد ندارد و نمی توان از آن استفاده کرد.

  • جت پرینتر جوهر افشان ایرانی

انواع جت پرینتر های صنعتی ایرانی از قیمت متوسط رو به پایین برخوردار هستند و از هزینه های جاری متوسط بهره می برند. این دست از ماشین آلات چاپ صنعتی نیاز به نگهداری بالایی دارند و باید توجه زیادی به آنها داشته باشید. امکان خرابی و نیاز به تعمیر در نمونه های ایرانی بالا بوده که این موضوع را می توان جزو بزرگترین معایب این دسته دانست. از طرف دیگر باید بدانید که جوهر مورد استفاده در این نمونه از نوع دیر خشک می باشد

  • جت پرینتر های جوهر افشان صنعتی CIJ

این نمونه از دستگاه جت پرینتر از قیمت بالاتری برخوردار است و دلیل آن هم می توان قابلیت ها و هزینه جاری پایین در آن دانست. نیاز به نگهداری در این دسته از جت پرینتر ها کم بوده که خود در صرفه جویی هزینه ها بسیار موثر است. یکی از مزیت های بسیار با ارزش جوهر افشان های صنعتی را می توان همه کاره و صنعتی بودن آنها دانست.

  • جت پرینترهای صنعتی لیزری

گرانترین نوع جت پرینتر در بین هم نوعان خود را انواع لیزری دارند. این دسته از بهترین و کارامد ترین قابلیت ها برخوردار است و تقریبا می توان گفت هیچ هزینه جاری ندارند. نیاز به سرویس و نگهداری را می توان تقریبا نادیده گرفت چرا که به این موضوع نیازی ندارند. با اینکه جزو بهترین و باکیفیت ترین انواع جت پرینتر می باشند اما برای همه خطوط و محصولات مناسب نیستند.

سفارش جت پرینتر از کاروپک

یکی از قابلیت بسیار جذاب در سایت karopack امکان سفارش دستگاه جت پرینتر می باشد. برای این کار شما می توانید قابلیت های مورد نیاز خود را به کارشنان و متخصصان تولید بیان کنید تا دقیقا همان ویژگی ها را در دستگاه مورد نظر شما قرار دهند.

برای سفارش دستگاه مورد نظر خود با شماره قرار داده شده در سایت تماس بگیرید و تمامی مشخصات خود را به صورت کاملا واضح بیان کنید. برای انجام درست مراحل سفارش دستگاه جت پرینتر می توانید از مشاوره رایگان نیز استفاده کنید تا بهترین ماشین برای شما طراحی شود.

حتما بخوانبد: دستگاه سیل القایی

چاپ اطلاعات بر روی تخم مرغ ( جت پرینتر تخم مرغ )

چاپ اطلاعات بر روی تخم مرغ یکی از کاربردهای جالب چاپ سه‌بعدی است. برای این کار، شما به یک جت پرینتر 3D نیاز دارید که قادر به چاپ روی سطوح منحنی و کوچک مانند تخم مرغ باشد.

یکی از مواردی که باید مراعات کنید، انتخاب یک پرینتر با دقت بالا و استفاده از موادی که بر روی سطوح تخم مرغ قابل چاپ هستند است. برای چاپ بر روی تخم مرغ، باید از پرینترهایی با ویژگی‌های خاص استفاده کنید.

بعضی از پرینترهای 3D که می‌توانند بر روی تخم مرغ چاپ کنند، مانند مدل‌هایی از شرکت‌های Anycubic، Creality، و Prusa Research هستند. اما لازم است مطمئن شوید که پرینتری که انتخاب می‌کنید، از ویژگی‌های مورد نیاز برای چاپ روی تخم مرغ پشتیبانی می‌کند.

مهمترین ویژگی‌هایی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

دقت چاپ: برای چاپ بر روی تخم مرغ، نیاز به دقت بالا دارید. بنابراین، پرینتر با دقت بالا را انتخاب کنید.

  مواد چاپ: موادی مانند PLA (پلاستیک PLA یا پلی لاکتیک اسیدی) یا PETG برای چاپ روی تخم مرغ مناسب هستند. مطمئن شوید که پرینتر شما از این مواد پشتیبانی می‌کند.

ابعاد چاپ: اطمینان حاصل کنید که پرینتری که انتخاب می‌کنید، اندازه تخم مرغ را پوشش می‌دهد.

نرم‌افزار و تنظیمات: نیاز به تنظیمات خاصی برای چاپ روی سطوح منحنی مانند تخم مرغ دارید. پرینترهای مخصوص چاپ سه‌بعدی باید امکان تنظیمات مخصوص را فراهم کنند.

قیمت: قیمت پرینتر هم مهم است. مطمئن شوید که با توجه به نیازهای خود، بهترین گزینه را با توجه به قیمت انتخاب می‌کنید.

موارد فوق را در نظر گرفته و با تحقیق در مورد پرینترهای 3D با دقت بالا و ویژگی‌های مناسب برای چاپ روی تخم مرغ، می‌توانید بهترین گزینه را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

مراحل کار با دستگاه جت پرینتر

دستگاه جت پرینتر برای چاپ کد، تاریخ، شماره سریال، و یا اطلاعات دیگر بر روی محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زیر مراحل کار با یک دستگاه جت پرینتر را برای شما توضیح می‌دهم:

آماده‌سازی دستگاه: قبل از هر کاری، دستگاه را به برق متصل کنید. سیستم جوهری را پر کرده و اطمینان حاصل کنید که کارایی دستگاه بهینه است.  قطعات دستگاه را برای شروع کار گرم کنید. این مرحله معمولا به عنوان “آماده‌سازی” شناخته می‌شود.

تنظیمات دستگاه: تنظیمات مورد نیاز را انجام دهید، از جمله تنظیمات مربوط به نوع جوهر، سرعت چاپ، و وضوح. مطمئن شوید که دستگاه برای چاپ درست تنظیم شده است.

آماده‌سازی محصول: محصولی که قرار است بر روی آن چاپ شود را آماده کنید. مطمئن شوید که سطح آن تمیز است و هیچ موانعی بر روی سطح آن وجود ندارد.

تنظیم موقعیت چاپ: دستگاه را به محصول نزدیک کنید و موقعیت چاپ را به دقت تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که محل چاپ به درستی تعیین شده است تا هیچ بخشی از محصول از دستگاه خارج نشود.

شروع چاپ: بعد از تنظیم موقعیت چاپ و تمام شدن تنظیمات، دستگاه را روشن کنید و چاپ را شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که چاپ به درستی انجام شده و هیچ مشکلی وجود ندارد.

پایان کار: پس از پایان چاپ، مطمئن شوید که دستگاه به درستی خاموش شده و آماده برای استفاده بعدی است. محصول چاپ شده را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که چاپ به درستی انجام شده است.

در نهایت، مراقبت و نگهداری دستگاه بسیار مهم است. از آنجایی که دستگاه جت پرینتر معمولاً به محیط‌های صنعتی برای چاپ در خطوط تولید قرار دارد، نظافت دستگاه و تعمیرات دوره‌ای آن بسیار حیاتی است.

این توصیف کلی مراحل کار با یک دستگاه جت پرینتر است. البته برخی از مراحل ممکن است به دستگاه خاص شما وابسته باشند. اگر دستگاه خاصی را در نظر دارید، ممکن است راهنمایی تولید کننده دستگاه مراحل دقیق‌تری را فراهم کند.

تنظیمات پیشرفته دستگاه جت پرینتر

تنظیمات دستگاه جت پرینتر بستگی به نوع دستگاه و نوع کاری دارد. اما در اکثر موارد، مراحل تنظیمات اساسی شامل تنظیمات مربوط به نوع جوهر، سرعت چاپ و وضوح است. در زیر، یک راهنمای کلی برای تنظیم دستگاه جت پرینتر را برای شما آورده‌ام:

  • تنظیمات نوع جوهر: ابتدا، مطمئن شوید که جوهر مورد استفاده برای دستگاه جت پرینتر شما مناسب است. معمولاً دستگاههای جت پرینتر دارای جوهرهای مختلفی هستند، از جمله جوهرهای محوشونده، خودشونده، حتی ترمیم شونده. اطمینان حاصل کنید که دستگاه به درستی برای نوع جوهر تنظیم شده است. برخی از دستگاهها به این تنظیم نیاز ندارند و خودکار تشخیص می‌دهند که چه نوع جوهری استفاده می‌شود.
  • تنظیمات سرعت چاپ: تنظیم سرعت چاپ بستگی به نوع کاری شما دارد. اگر کاری دارید که نیاز به سرعت دارد، می‌توانید سرعت را بالا ببرید، اما اگر نیاز به دقت بیشتری دارید، ممکن است سرعت را کاهش دهید. برخی از دستگاه‌ها سرعت چاپ را به صورت تکمیلی به تعداد DPI (نقطه در هر اینچ) تنظیم می‌کنند، به عنوان مثال 300dpi یا 600dpi.
  • تنظیمات وضوح چاپ: اگر وضوح بالاتری برای چاپ نیاز دارید، DPI را افزایش دهید. اما  ممکن است باعث کاهش سرعت چاپ شود. برخی از دستگاه‌ها امکان تنظیم DPI را ارائه می‌دهند که  به کیفیت چاپ تاثیر می‌گذارد. معمولاً 600dpi برای چاپ‌های با وضوح خوب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • تنظیمات ارتفاع چاپ: مطمئن شوید که ارتفاع چاپ به درستی تنظیم شده است. این ارتفاع نشان می‌دهد که چاپ از چه فاصله‌ای از محصول صورت می‌گیرد.  این تنظیم به صورت دستی بر روی دستگاه انجام می‌شود و به اندازه و حجم محصول شما وابسته است.
  • تنظیمات دیگر (بستگی به دستگاه): در بعضی از دستگاه‌ها ممکن است دیگر تنظیماتی مانند حالت پرینت (تک یا چند لایه) و یا رنگ‌های مختلف موجود باشد.دستگاه را بر اساس نیازهای خود تنظیم کنید.
  • آزمایش چاپ: پس از انجام تنظیمات، یک چاپ آزمایشی انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به درستی کار می‌کند و کیفیت چاپ مطلوب است.

مراقبت و نگهداری دستگاه جت پرینتر نیز بسیار مهم است. بهتر است دستگاه را بطور دوره‌ای تمیز کرده و تعمیرات دوره‌ای را انجام دهید. همچنین، هنگام تنظیمات اولیه یا در صورت بروز مشکلات، به دقت به راهنمایی تولید کننده دستگاه جت پرینتر خود توجه کنید.

می‌توانید مراحل تنظیم دستگاه جت پرینتر را به این شکل انجام دهید:

تنظیمات نوع جوهر:

  •    وارد منوی تنظیمات یا منوی مربوط به جوهر شوید.
  •    از لیست نوع جوهرهای موجود، جوهر مورد نظر خود را انتخاب کنید (محوشون، خودشونده و غیره).
  •    پس از انتخاب جوهر، اطمینان حاصل کنید که دستگاه به درستی برای نوع جوهر تنظیم شده است.

تنظیمات سرعت چاپ:

  •  وارد منوی تنظیمات یا منوی مربوط به سرعت چاپ شوید.
  •   مقدار سرعت چاپ را تنظیم کنید. اگر نیاز به سرعت دارید، می‌توانید سرعت را بالا ببرید، اما اگر نیاز به دقت بیشتری دارید، ممکن است سرعت را کاهش دهید.
  •  برخی از دستگاه‌ها سرعت چاپ را به صورت تکمیلی به تعداد DPI (نقطه در هر اینچ) تنظیم می‌کنند.

تنظیمات وضوح چاپ:

  •  وارد منوی تنظیمات یا منوی مربوط به وضوح چاپ شوید.
  •   مقدار DPI (نقطه در هر اینچ) را تنظیم کنید. معمولاً 600dpi برای چاپ‌های با وضوح خوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر وضوح بالاتری برای چاپ نیاز دارید، DPI را افزایش دهید. اما این ممکن است باعث کاهش سرعت چاپ شود.

 تنظیمات ارتفاع چاپ:

  •   وارد منوی تنظیمات یا منوی مربوط به ارتفاع چاپ شوید.
  •   مقدار ارتفاع چاپ را تنظیم کنید. این ارتفاع نشان می‌دهد که چاپ از چه فاصله‌ای از محصول صورت می‌گیرد. این تنظیم به صورت دستی بر روی دستگاه انجام می‌شود و به اندازه و حجم محصول شما وابسته است.

 تنظیمات دیگر (بستگی به دستگاه):

  •   وارد منوی تنظیمات یا منوی مربوط به تنظیمات دیگر شوید.
  •   دستگاه را بر اساس نیازهای خود تنظیم کنید. برخی از دستگاه‌ها ممکن است دیگر تنظیماتی مانند حالت پرینت (تک لایه یا چند لایه) و یا رنگ‌های مختلف داشته باشند.

آزمایش چاپ:

  •  پس از انجام تنظیمات، یک چاپ آزمایشی انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به درستی کار می‌کند و کیفیت چاپ مطلوب است.
  • بهتر است هنگام انجام تنظیمات اولیه یا در صورت بروز مشکلات، به دقت به راهنمایی تولید کننده دستگاه جت پرینتر خود توجه کنید.
  • با این راهنمای کلی، شما می‌توانید تنظیمات دستگاه جت پرینتر خود را به راحتی انجام دهید. اگر مدل خاصی از دستگاه را دارید، بهتر است به راهنمای تولید کننده مراجعه کنید تا دقیق‌ترین راهنمایی را دریافت کنید.

 

سوالات متداول

در این بخش می خواهیم به برخی از سوالات پرتکرار شما کاربران عزیز اشاره نماییم و پاسخ کامل هریک از آنها را در این بخش قرار دهیم. با ما هراه باشید.

1) جت پرینتر چیست؟

این دستگاه معمولا در انتهای خطوط تولید پس از اتمام کلیه فرآیندهای تولیدی نصب می گردد و وظیفه اصلی آن درج اطلاعات متغیر بر روی محصول تولیدی می باشد. در واقع درج اطلاعات مذكور بر روي هر محصول توليد شده در كارخانه هاي توليدي حكم شناشنامه ي آن محصول را دارد تا مصرف كننده قادر به شناسايي كلي محصول توليد شده باشد.

2) برای چه کار هایی از جت پرینتر های استفاده می کنیم؟

تاريخ توليد، تاريخ انقضاء، قيمت، شماره سريال، آرم و يا لوگوي توليد كننده، شيفت كاري، باركد

3) کاربرد جت پرینتر چیست؟

انواع صنعتی و اتوماتیک سنسور دار هستند و به طور اتوماتیک محصول را مقابل خود تشخیص می‌دهند. نحوه کار آنها به این صورت است: چاپگر بر روی دستگاه مورد نظر فیکس می‌شود؛ محصولات توسط نوار نقاله از مقابل چاپگر صنعتی عبور می‌کنند و چاپگر صنعتی اصفهان با تشخیص آنها، اطلاعات مورد نظر را چاپ می‌کند.

4) قیمت جت پرینتر های اصفهان چقدر است؟

برای کسب اطلاعات در خصوص قیمت هریک از دستگاه های چاپگر با شماره های قرار داده شده در سایت تماس بگیرید.

5) برای خرید جت پرینتر های صنعتی باید چکار کرد؟

شما می توانید به دو روش حضوری و اینترنتی دستگاه خود را تهیه نمایید.

لیست محصولات جت پرینتر

نمایش دادن همه 3 نتیجه