دستگاه پرکن مایعات غلیظ و رقیق

در
دسته بندی ها: دستگاه بسته بندی

چگالی و ویسکوزیته دو ویژگی اصلی در مایعات هستند که باعث ایجاد تمایز بین آنها می‌شوند. در واقع مایعات بر اساس چگالی و ویسکوزیته‌ای که دارند، به دو دستۀ رقیق و غلیظ تقسیم می‌شوند؛ که طبیعتاً به دلیل تفاوت‌هایی که در میزان چسبندگی و تراکم دارند، در فرایند بسته بندی هم دارای تفاوت‌هایی می‌باشند. به همین دلیل مایعات بر اساس چگالی‌های مختلفی که دارند، برای بسته بندی شدن هم نیاز به دستگاه‌ های پرکن متفاوتی خواهند داشت.

جهت استعلام قیمت انواع دستگاه پرکن مایعات، خرید و یا کسب مشاوره رایگان با شماره 09131072925 تماس حاصل نمایید.

شرکت ماشین آلات صنعتی کاروپک در ادامه این مقدمه می‌خواهد در مورد دستگاه های بسته بندی مایعات توضیحاتی ارائه کند. پس با ما همراه باشید.

دستگاه پرکن مایعات چیست؟

این دسته از ماشین آلات در لیست ماشین آلات پرکن قرار می گیرند و جزو انواع دستگاه بسته بندی مورد استفاده در زمینه مایعات اعن از غلیظ و رقیق می باشند. هر نوع مایعاتی را می توان توسط این دسته از ماشین آلات بسته بندی نمود و در بازار عرضه کرد.

دستگاه پرکن مایعات چیست؟

انواع بسیار متداولی از دستگاه های پرکن مایعات در بازار وجود دارد که هریک از آنها برای بسته بندی کردن نوع خاصی از سیالات مورد استفاده قرار می گیرد. بسته به نوع مایع و حالت آن، دسته بندی های متفاوتی برای آن وجود دارد که در هنگام خرید باید به این موضوغ توجه داشت.

کاروپک یکی از بزرگترین تامین کنندگان دستگاه ها و ماشین آلات پرکن مایعات می باشد که توانسته است با ارائه بهترین و باکیفیت ترین مدل ها به مشتریان خود، رضایت تمامی آنان را جلب نماید. تمامی دستگاه های پر کن مایعات موجود در این سایت از ضمانت نامه معتبر، خدمات پس از فروش طولانی مدت و تخفیفات ویژه برخوردارند.

مکانیزم های پر کننده های مایعات

مایعات به روش‌های مختلف بسته بندی می‌شوند که عبارتند از:

  1. روش گرانشی یا ثقلی
  2. روش پمپی
  3. روش سیلندر پیستونی

عملکرد دستگاه های پرکن مایعات

هر چند به ظاهر فرایند دستگاه پرکن مایعات، چه مایعات غلیظ و چه مایعات رقیق شبیه هم است، اما در عملکرد آنها تفاوت‌هایی به چشم می‌خورد. دستگاه های پرکن مایعات رقیق که بسته بندی آنها می‌تواند تنها مبتنی بر نیروی گرانش خود مایع باشد، به طوری که مایع بر اساس نیروی وزن به داخل بسته بندی وارد می‌شود.

در مورد مایعات غلیظ، فرایند کمی پیچیده‌تر می‌شود. زیرا مایعات غلیظ به دلیل کشسانی بالایی که دارند، نمی‌توانند بر اساس نیروی گرانش خود به داخل ظرف وارد شوند و به همین دلیل نیاز به یک نیروی خارجی دارند. بنابراین در زمان خرید دستگاه پرکن مایعات باید بر اساس نوع مایعی که با آن سر و کار دارید، اقدام به ثبت سفارش و خرید نمایید. به عنوان مثال دستگاه های پرکن نوشابه، دوغ، آب میوه، یا آب آشامیدنی، با دستگاه های پرکن عسل، روغن، گریس و … تفاوت دارند.

مکانیزم خرید دستگاه پرکن مایعات

شرکت ماشین آلات صنعتی کاروپک یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینۀ تأمین دستگاه های پرکن مایعات است. همان گونه که می‌دانید، دستگاه پرکن مایعات یکی از حساس ترین و مهم ترین دستگاه های صنعتی به حساب می‌آید.

چنانچه قصد سرمایه گذاری در زمینه تولید یا بسته بندی تولیدات مایع را دارید، به شما توصیه می‌شود که با توجه به نوع محصول تولیدی و چشم اندازی که برای بنگاه تولیدی خود در نظر گرفته‌اید، ضمن بررسی گالری محصولات شرکت کاروپک، با تیم خدمات فنی و بازرگانی شرکت کاروپک تماس حاصل نمایید و ضمن دریافت مشاوره‌های فنی بیشتر، نسبت به ثبت سفارش و تأمین دستگاه یا قطعات مورد نظر خود اقدام نمایید.

فراموش نکنید که دستگاه‌های بسته بندی مایعات دارای طیف تعریف شده‌ای از حجم عملیاتی برای بسته بندی مایعات مختلف هستند و به همین دلیل نمی‌توان برای بسته بندی مایعات مختلف، از دستگاه‌های مشابه استفاده کرد. به عنوان مثال استفاده از دستگاه بسته بندی مواد شوینده مایع برای بسته بندی مواد غذایی و خوراکی دارای محدودیت فنی و ممنوعیت قانونی است.

مزیت های استفاده از دستگاه پرکن مایعات

مزیت های استفاده از دستگاه پرکن مایعات

1) سهولت در پر کردن مایعات

همان طور که می‌دانید، بسته بندی مواد مایع در مقایسه با جامدات، از پیچیدگی بیشتری برخوردار است. به همین دلیل برای بسته بندی محصولات مایع حتماً باید از دستگاه های بسته بندی مخصوص مایعات استفاده شود.

2) افزایش دقت در بسته بندی

یکی از حساسیت های مصرف کنندگان محصولات مایع، میزان دقیق آن در داخل بسته بندی است. چون همان گونه که می‌دانید، تست کردن و وزن کشی مایعات با ترازوی آشپزخانه کاری دشوار و یا حتی غیر ممکن به نظر می‌رسد. با استفاده از دستگاه بسته‌بندی مایعات، می‌توان به افزایش دقت در بسته بندی کمک کرد.

3) صرفه جویی در زمان بسته بندی

فرایند بسته بندی اگر با سرعت بالا صورت نپذیرد، عملاً می‌تواند باعث ایجاد یک گلوگاه در انتهای فرایند تولید باشد؛ به طوری که کل پروسه تولید را نیز تحت تأثیر خود قرار خواهد داد. به همین دلیل دستگاه های پرکن مایعات با تعداد قابل انتخاب نازل، می‌توانند به بسته بندی هر چه سریع‌تر مایعات و صرفه جویی در مدت زمان تولید کمک کنند.

4) ارتقاء سطح بهداشتی بسته بندی

استفاده از دستگاه بسته بندی مایعات باعث می‌شود که اُپراتور هیچ گونه دخالتی در بسته بندی نداشته باشد و به همین دلیل احتمال ورود مواد آلوده به داخل محصول برطرف می‌شود.

5) افزایش ایمنی محیط کار

بسته بندی برخی از مایعات حساس به ویژه مواد شیمیایی مایع روغن های صنعتی و یا مایعات گازدار، می‌تواند برای سلامتی اپراتور مضر باشد. به همین دلیل استفاده از دستگاه های ویژه بسته بندی مایعات می‌تواند خطرات شغلی ناشی از تماس مواد حساس با پوست را از بین ببرد.

چه صنایعی به دستگاه پرکن مایعات نیاز دارد؟

مهم‌ترین صنایعی که به دستگاه پرکن مایعات نیاز دارند، عبارتند از صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنایع شیمیایی و صنایع آرایشی و بهداشتی.

انواع دستگاه پرکن مایعات

انواع دستگاه پرکن مایعات

1. دستگاه پرکن مایعات غلیظ

از این دستگاه برای بسته بندی مایعات غلیظ یا مایعات دارای ویسکوزیته بالا (مثل مربا، شربت های غلیظ، سس، کشک، روغن، عسل و …) استفاده می‌شود. این دستگاه ها بدین ترتیب عمل می‌کنند که فرایند بسته بندی را از کف ظرف انجام می‌دهند تا هوا به طور مرتب از ظرف خارج شود و فرایند بسته بندی با مانعی به نام حبس هوا در ظرف مواجه نشود.

انواع دستگاه های پرکن مایعات غلیظ

  • دستگاه پرکن مایعات پیستونی
  • دستگاه پرکن مایعات اسپری
  • دستگاه پرکن مایعات به روش روتاری
  • دستگاه پرکن مایعات به روش پمپی

2. دستگاه پرکن مایعات رقیق

مایعات رقیق به دلیل غلظت کمی که دارند، به راحتی و به صورت روان وارد ظرف مورد نظر خود می‌شوند. البته هر چند که دستگاه‌های پرکن مایعات رقیق معمولاً به روش گرانشی عمل می‌کنند، اما در نوع دیگری از این قبیل دستگاه‌ها مایع می‌تواند به صورت سرریز بسته بندی شود.

قیمت دستگاه پرکن مایعات

قیمت دستگاه پرکن مایعات

قیمت دستگاه‌های پرکن مایعات بر اساس مایعی که باید بسته بندی شود و همچنین نوع ظرف و نوع مکانیزمی که مورد نیاز است، مشخص می‌شود. برای اگاهی از قیمت هریک از انواع این دسته از ماشین آلات با شماره های قرار داده شده در داخل صفحه تماس حاصل نمایید.

برای مطالعه بیشتر: دستگاه بسته بندی ژله

سخن پایانی

دستگاه پرکن مایعات به دلیل طیف گسترده محصولاتی که می‌تواند بسته بندی کند، از جایگاه ویژه‌ای در بین انواع ماشین آلات بسته بندی برخوردار است. به همین دلیل دارای تنوع طرح و قیمت بسیار بالایی می‌باشد که در زمان سرمایه گذاری و خرید حتماً باید توجه کافی به این موضوع داشته باشید.

در پایان تأکید می‌شود که شرکت خدمات مهندسی کاروپک به عنوان یکی از شرکت های ایرانی پیشرو در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات صنعتی، آماده ارائه خدمات مشاوره ای و فنی به شما سرمایه گذاران، صنعتگران و کارآفرینان محترم می‌باشد.