دستگاه بسته بندی مکمل های ورزشی

در
دسته بندی ها: دسته‌بندی نشده

در این مقاله قصد داریم در مورد انواع دستگاه بسته بندی مکمل های ورزشی که توسط گروه صنعتی کاروپک تولید و به بازار عرضه می شوند صحبت کنیم. مکمل های ورزشی فرآورده های غذایی و دارویی هستند که برای مصرف ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی تولید شده اند. این مکمل ها انواع و اقسام مختلفی دارند اما عمدتا به شکل پودر، قرص، و مایعات تولید می شوند. مکمل های ورزشی و البته بیشتر آن را به عنوان مکمل های بدنسازی نیز می شناسند شامل پودر پروتیئن، پودر گینر،کراتین و سایر مکمل های ورزشی می شود که هر کدام از آنها کاربرد های خاص خود را دارند اما در این مقاله ما می خواهیم در مورد دستگاه های بسته بندی مکمل های ورزشی صحبت کنیم.

انواع دستگاه های بسته بندی مکمل های ورزشی

مکمل های ورزشی را بسته به اینکه مایع باشد یا پودر باشد و یا قرص می توانند با دستگاه های مختلفی بسته بندی کنند، برخی از این دستگاه های عبارتند از :

  • دستگاه پرکن پودری
  • دستگاه ساشه
  • دستگاه شیرینگ
  • دستگاه پرکن مایعات رقیق
  • دستگاه لیبل زن و تاریخزن
  • دستگاه پرکن گرانول

در ادامه هر یک از این دستگاه ها را به شما معرفی خواهیم کرد و در مورد اینکه چه موادی را می توان با آن بسته بندی کرد صحبت کنیم.

دستگاه پرکن پودری مکمل ورزشی

دستگاه بسته بندی مکمل های ورزشی پودری 

بسیاری از مکمل های ورزشی مانند پروتئین، کراتین، گینر و سایر انواع مکمل هایی که بصورت پودر هستند با استفاده از دستگاه پرکن مکمل ورزشی بسته بندی می شوند. بیشترین مکمل های ورزشی بصورت پودر به بازار عرضه می شوند و پر استفاده ترین دستگاه بسته بندی، دستگاه پرکن مکمل های ورزشی است که می تواند در وزن های مختلفی کار بسته بندی را انجام دهد.

این دستگاه یک دیگ بزرگ دارد که مکمل های پودری از طریق کاسه هایی در ریل اتومات قرار دارند به درون آن ریخته می شود، سپس از طریق ریل دیگری که ظرف یا جعبه مکمل را جابجا می کند به زیر نازل آورده شده و بر اساس برنامه ای که از قبل به سیستم داده شده است وزن معین شده از پودر مکمل به داخل ظرف منتقل می شود. دستگاه مکمل پودری می تواند برای هر مکمل دارویی و ورزشی و البته تمام مواد غذایی که بصورت پودر هستند مورد استفاده قرار گیرد.

دستگاه قوطی پرکن مواد پودری

 

دستگاه بسته بندی مکمل های ورزشی ساشه ای

تعدادی از مکمل های ورزشی بصورت شاسه بسته بندی می شوند. هدف از این کار مشخص کردن میزان مصرف مکمل برای هر وعده ورزشکاران است. دستگاه بسته بندی ساشه پودری انواع مکمل های ورزشی را می تواند بصورت شاسه های 100 تا 200 گرمی بسته بندی کند. نوع اتوماتیک این دستگاه ها قادرند وزن های متفاوتی را بسته بندی کنند. دستگاه ساشه مکمل ورزشی می تواند این مکمل را به اشکال ساشه قلمی یا مربعی بسته بندی کند.

دستگاه بسته بندی مکمل های ورزشی ساشه ای

دستگاه شیرینگ مکمل های ورزشی

عمدتا از این دستگاه برای ایجاد شیرینگ روی درب بسته بندی استفاده می کنند تا بتواند درب انواع مختلف محصولات ورزشی و دارویی را پلمپ کنند و یا از بازشدن ناگهانی آنها جلوگیری کنند.شیرینگ پک نوعی روش بسته بندی می باشد که در آن پلاستیک یا نایلون مخصوص بر روی محصول قرار می گیرد. رویه انجام بسته بندی در روش به این صورت می باشد که، نایلون های قرار گرفته به دور محصول با اعمال حرارت از سمت تونل به دور تا دور محصول جمع شده و حالت کاملا بسته ای به خود می گیرد.

دستگاه پرکن مایعات رقیق مکمل های ورزشی

دستگاه پرکن مایعات رقیق دستگاهی است که می تواند انواع مکمل های ورزشی و دارویی که بصورت مایع هستند را بسته بندی کند. عمل این دستگاه شباهت زیادی به دستگاه پرکن دارد با این تفاوت که ماهیت دستگاه ها بسیار متفاوت هستند و برای پر کردن انواع بطری ها مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این دستگاه می توان تمام مکمل های ورزشی و البته تمام داروهایی را که بصورت مایع هستند را بسته بندی کرد . شرکت های داروئی از این دستگاه برای پرکردن شیشه های شربت استفاده کنند.

دستگاه پرکن مایعات غلیظ و رقیق

دستگاه بسته بندی مکمل های ورزشی لیبل زن

پس از بسته بندی نیاز است تا لیبل هایی و یا مشخصات محصولات را بر روی بسته بندی درج کنیم برای این کار از دستگاه تاریخزن یا لیبل زن استفاده می کنیم. این دستگاه قادر است بر روی تمامی سطوح مشخصاتی که مد نظر تولید کننده است را درج کند مانند تاریخ تولید و یا تاریخ انقضا، قیمت و سایر اطلاعات لازم. برای درج برچسب یا لیبل ها در اندازه های مختلف از دستگاه لیبل زن مخصوص استفاده می کنند که می تواند انواع لیبل را بر روی محصولات درج کند.

دستگاه بسته بندی مکمل های ورزشی لیبل زن

دستگاه بسته بندی مکمل های ورزشی قرص 

از دستگاه پرکن مواد گرانول زمانی استفاده میکنیم که بخواهیم محصولاتی مانند قرص ها را بسته بندی کنیم. گرانول در واقع موادی با قطعات و اندازه های کوچک است و برای بسته بندی این مواد از دستگاه بسته بندی مواد گرانولی استفاده می کنیم.

قرص ها رو به دو صورت بسته بندی می کنند یا به شکل ورقه ای و یا بصورت یک قوطی که معمولا تعداد 30 یا 60 عددی است.

بیشتر مکمل های ورزشی در قوطی ها بسته بندی می شوند و برای این کار از دستگاه های پرکن دانه ای با حساسیت و پنل کنترل وزن و تعداد استفاده می شود تا قرص ها را در بسته بندی هایی 30 تا 60 عددی بسته بندی کند.

قیمت دستگاه بسته بندی مکمل های ورزشی

قیمت دستگاه های بسته بندی مکمل های ورزشی با توجه به نوسانات نرخ ارز و دلار متغیر است بهتر است برای اخذ قیمت روز دستگاه های بسته بندی مکمل های ورزشی با مشاوران کاروپک در تماس باشید.

برای خرید دستگاه های بسته بندی مکمل های ورزشی بهتر است ملاحظات خاصی را مدنظر خود قرار دهید از جمله آنکه این دستگاه های باید با احتیاط ها و الزامات بهداشتی خاصی تهییه شوند تا در حین بسته بندی از تماس دست و انتقال هرگونه آلودگی جلوگیری شود و از طرفی متریال خود دستگاه باید بصورت یک ماده کاملا مقاوم در برابر آنتقال آلودگی باشد.

پیش از خرید حتما با مشاوران کاروپک در تماس باشید تا بتوانید مناسبترین دستگاه بسته بندی را خریداری کنید.

گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه مکمل های ورزشی کاروپک

گروه صنعتی کاروپک برای تمامی دستگاه های بسته بندی ضمانت و خدمات پس از فروش بلند مدت را درنظر میگیرد تا مشتریان با اطمینان خاطر نسبت به خرید محصولات اقدام کنند.

 

Summary
دستگاه بسته بندی مکمل های ورزشی
Article Name
دستگاه بسته بندی مکمل های ورزشی
Description
مکمل های ورزشی و البته بیشتر آن را به عنوان مکمل های بدنسازی نیز می شناسند شامل پودر پروتیئن، پودر گینر،کراتین و سایر مکمل های ورزشی می شود که هر کدام از آنها کاربرد های خاص خود را دارند اما در این مقاله ما می خواهیم در مورد دستگاه های بسته بندی مکمل های ورزشی صحبت کنیم.
Author
Publisher Name
کاروپک
Publisher Logo