دستگاه بسته بندی محصولات تک نفره

در
دسته بندی ها: دستگاه بسته بندی

امروزه فرهنگ غذایی کشور ما تغییرات زیادی شده است و خانواده‌ها، چه به صورت روزمره و چه برای مهمانی‌ها، ترجیح می‌دهند که از مواد غذایی آماده و یک نفره استفاده کنند تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه شستشو و تأمین ظروف، آسایش بیشتری را تجربه کنند.

جهت خرید دستگاه بسته بندی محصولات و مواد غدایی تک نفره، استعلام قیمت و یا کسب مشاوره رایگان با شماره 09131072925 تماس حاصل نمایید.

از سوی دیگر، مواد غذایی چه در زمان فرآوری و چه در زمان حمل و نقل و نگهداری، نیاز به اقدامات بهداشتی زیادی دارند که باید محقق شوند. به همین دلیل دستگاه های بسته بندی مواد غذایی یک نفره که قابلیت بسته بندی انواع مختلف مواد غذایی از جمله غذاهای مختلف، ساندویچ‌ها، سالادها، نوشیدنی‌ها، دسرها، ادویه‌ها و … را دارند، در کانون توجه قرار گرفته‌اند.

عمده‌ترین الزامات دستگاه های بسته بندی مواد غذایی یک نفره، مسئله نگهداری بهداشتی و محافظت از مواد مغذی و حفظ ارزش غذایی موجود در آنها می‌باشد. بنابراین دستگاه های بسته بندی مواد غذایی تک نفره از اهمیت زیادی برخوردارند. لذا چنان‌چه در آستانه راه اندازی کسب و کار فراوری، تولید و بسته بندی مواد غذایی آماده تک نفره قرار دارید، به شما توصیه می‌کنیم که این مقالۀ مربوط به شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی کاروپک را با دقت مطالعه نمایید.

دستگاه بسته بندی تک نفره چیست؟

بسته بندی تک نفره محصولات امروزه یکی از پرطرفدار ترین و رایج ترین سبک از بسته بندی مواد غذایی و سایر محصولات خوراکی و غیرخوراکی می باشد و از استقبال بسیار بالایی برخوردار است. برای بسته بندی کردن محصولات به روش ساشه یا همان بسته بندی های تک نفره باید از دستگاه ها و ماشین آلات اختصاصی این سبک استفاده کرد.

دستگاه بسته بندی تک نفره چیست؟

این دسته از ماشین آلات توانایی قرار دادن محصول مورد نظر در داخل بسته های کوچک و قابل استفاده برای هر شخص را دارند. در حالت کلی بسته بندی تک نفره از محصولات و مواد غذایی و غیرخوراکی در سه حالت گرانولی مایعات و پودری صورت می گیرد. بسته به حوزه کار و سبک بسته بندی، یکی از دستگاه‌های تخصصی حالات گفت استفاده می شود. به عنوان مثال تولیدکنندگانی که قصد دارند محصولاتی همچون سس و مایعات غلیظ را بسته بندی نمایند از ماشین آلات بسته بندی تک نفره مایعات استفاده نمی کنند.

دستگاه بسته بندی تک نفره از راندمان و قابلیت بسیار بالایی در سبک کاری خود برخوردار است. نمونه های موجود در سایت کاروپک به مشتریان این امکان را می دهد تا تمامی محصولات مرتبط با سبک کاری دستگاه را به سادگی بسته بندی نمایند و در بازار عرضه کنند.

راندمان بالا، قابلیت تولید بسیار نوین، سبک کاری منحصر به فرد، توان تولید در تیراژ های بالا، میزان مصرف انرژی پایین و قابلیت استفاده در مکان ها و محیط های متفاوت تنها برخی از مزیت های دستگاه های بسته بندی تک نفره کاروپک می باشد.

ویژگی های فنی دستگاه بسته بندی محصولات تک نفره

ویژگی های فنی دستگاه بسته بندی محصولات تک نفره

  • دارای سیستم HMI و PLC برای کنترل فرآیند دستگاه (منوی فارسی و انگلیسی)
  • مجهز به چشم الکترونیکی به منظور تنظیم طول بسته
  • مجهز به سیستم PID جهت تنظیم حرارت
  • مجهز به فیدر و بدنۀ تمام استیل ضدزنگ
  • قابلیت کنترل سرعت به وسیلۀ اینورتر
  • لفاف بسته بندی از نوع ترسبافون، متالایز، سلفون صدفی، فویل لمینت شده، و فویل آلومینیوم
  • دارای سیستم توزین (توزین حجمی با عملکرد الکترومکانیک)

چه موادی را می‌توان با دستگاه های بسته بندی تک نفره بسته بندی کرد؟

مواد غذایی، از جمله انواع روغن‌ها، رُب‌ها، ادویه‌جات، نوشیدنی‌ها، سُس‌ها، چاشنی‌ها، ترشی‌جات، دسرها، سالادها، سبزیجات، عسل، شکر و نظایر آنها که می‌توانند به صورت مایع رقیق، مایع غلیظ یا جامد باشند را می‌توان به وسیلۀ دستگاه‌های بسته بندی تک نفره بسته بندی کرد.

انواع دستگاه های بسته بندی مواد غذایی تک نفره

دستگاه ها و ماشین آلاتی که در زمینه بسته بندی محصولات در حالت تک نفره مورد استفاده قرار می‌گیرند در حالات مختلفی طراحی و تولید می شود و در نهایت در اختیار تولید کننده قرار می گیرند تا بتواند سبک ها و انواع مختلفی از بسته‌بندی را توسط این دسته از ماشین آلات پیش ببرد.

انواع دستگاه های بسته بندی مواد غذایی تک نفره

این دسته از دستگاه ها از قابلیت های منحصر به فردی برخوردار می باشند و قابلیت و توان تولید تمامی محصولات خوراکی و غیر خوراکی را دارند. به دلیل متفاوت بودن سبک بسته بندی توسط این دسته از ماشین آلات، سایر دستگاه های بسته بندی موجود توان ایجاد بسته های هم سبک و هم شکل بسته بندی های تک نفره را نداشته و قابل جایگزینی با آنها نمی باشند.

ساختار و سازوکار این دسته از ماشین آلات به طوری طراحی شده است تا بتوانند بسته های در ابعاد و حجم های پایین را تولید نموده و در نهایت در اختیار مشتری قرار دهد. در این بخش قصد داریم به معرفی انواع دستگاه بسته بندی محصولات تک نفره بپردازیم و کارآمد ترین و بهترین نمونه های موجود برای این سبک از بسته بندی را به شما کاربران عزیز معرفی نماییم.

1. دستگاه بسته بندی ساشه ای تک نفره

دستگاه بسته بندی ساشه ای تک نفره

اصلی‌ترین دستگاه بسته بندی محصولات غذایی تک نفره، دستگاه بسته بندی ساشه‌ای است .دستگاه بسته بندی ساشه‌ای می‌تواند برای مواد غذایی مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

  1. دستگاه بسته بندی ساشه پودری به منظور بسته بندی انواع ادویه‌جات، کافی میکس، قهوه، کاکائو، مواد دارویی و شیمیایی پودری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  2. برای بسته بندی محصولات غذایی گرانولی یا دانه‌ای نیز از دستگاه بسته بندی ساشه گرانولی استفاده می‌شود.
  3. مایعات خوراکی مثل عسل، آبلیمو، روغن زیتون، مایعات دارویی و شیمیایی نیز به وسیله دستگاه‌ بسته بندی ساشه مایعات بسته‌بندی می‌شوند.

به طور کلی، دستگاه‌های بسته بندی ساشه می‌توانند بسته‌ها را به صورت مدادی، سه طرف دوخت و یا چهار طرف دوخت بسته‌بندی کنند.

2. دستگاه بسته بندی سیل حرارتی بسته بندی تک نفره

دستگاه بسته بندی سیل حرارتی بسته بندی تک نفره

بسته بندی به روش سیل حرارتی برای بسته بندی طیف گسترده‌ای از مواد غذایی، مواد دارویی و شیمیایی تک نفره در ظروفی با اندازه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرایند سیل کردن می‌تواند به دو روش صورت پذیرد که عبارتند از:

  • سیل کردن مواد غذایی به روش حرارتی
  • سیل کردن مواد غذایی به روش القایی

دستگاه سیل حرارتی برای بسته بندی از گرما استفاده می‌کند. بدین صورت که گرمای مورد نیاز برای چسباندن سلفون‌ها به یکدیگر به وسیلۀ یک المنت برقی تولید می‌شود. اما در دستگاه‌های بسته بندی به روش سیل القایی، تولید گرما به وسیله امواج القائی انجام می‌شود.

سیستم‌های سیل حرارتی می‌توانند به صورت دستی، نیمه اتوماتیک، اتوماتیک یا تمام اتوماتیک باشند؛ ولی دستگاه‌های سیل القایی، در مدل‌های دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک طراحی و عرضه می‌شوند. گذشته از دو روش بسته بندی محصولات غذایی تک نفره که در بالا اشاره شد، دستگاه‌های ترموفرمینگ هم هستند که در آنها تمامی مراحل بسته بندی، از جمله ساخت ظروف، پُرکردن ظروف، بستن درب ظروف و برش و تفکیک ظروف همگی به روش فرم- فیل- سیل انجام می‌شود.

نکتۀ جالب توجه که باید در زمان خرید دستگاه های بسته بندی مواد غذایی تک نفره به آن توجه کامل داشته باشید، این است که دستگاه های بسته بندی ترموفرمینگ به صورت تمام اتوماتیک هستند. به همین دلیل در مقایسه با دستگاه های بسته بندی سیل حرارتی، از قیمت بالاتر و هزینه تعمیر و نگهداری بیشتری برخوردارند. لذا بین دستگاه های بسته بندی سیل حرارتی و دستگاه های بسته بندی ترموفرمینگ، نوع اول را به شما توصیه می‌کنیم تا از یک کسب و کار مقرون به صرفه‌تر برخوردار شوید.

3. دستگاه بسته بندی تک نفره پیلوپک

دستگاه بسته بندی تک نفره پیلوپک

بسته بندی به روش دستگاه پیلوپک تکنیک دیگری برای بسته بندی مواد غذایی تک نفره است. دستگاه های بسته بندی پیلوپک، که به آنها دستگاه بسته بندی افقی هم گفته می‌شود، برای بسته بندی برخی از محصولات تک نفره مثل قند، شکلات و گز مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولاً این دستگاه دارای طول ۴ متر، پهنای ۸۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۱۵۰ سانتی‌متر است و قادر است به دو صورت مکانیکی و plc دار طراحی شود.

دستگاه بسته بندی پیلوپک می‌تواند دارای فتوسل و یا فاقد فتوسل باشد. دستگاه‌های دارای فتوسل، برای بسته بندی محصولاتی مناسب هستند که سلفون بسته بندی چاپ شده دارند و برای تنظیم چاپ نیاز به یک چشم الکترونیکی دارند. دستگاه‌های فاقد فتوسل نیز برای سلفون‌هایی مناسب هستند که بدون چاپ هستند و به صورت رگباری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آپشن های قابل نصب بر روی دستگاه های بسته بندی محصولات تک نفره

شما مشتری گرامی می‌توانید با توجه به وسعت کسب و کار، چشم انداز ترسیم شده در طرح توجیهی و تناژ تولیدی مورد انتظار خود، نسبت به افزودن آپشن‌هایی به دستگاه‌های بسته بندی محصولات تک نفره اقدام کنید. مهم‌ترین این آپشن‌ها عبارتند از:

  1. دستگاه تاریخ زن حرارتی
  2. سیستم تزریق گاز ازت
  3. تیغ برش صاف
  4. قابلیت نصب پمپ وکیوم

قیمت دستگاه بسته بندی محصولات تک نفره

محصولات غذایی تک نفره از تقاضای زیادی برای مراکز اقامتی، رستورانی و … برخوردارند. به همین دلیل این دستگاه‌ها همواره مورد تقاضای این مراکز هستند. به طور کلی، توجه داشته باشید قیمت دستگاه های بسته بندی محصولات تک نفره، بستگی به نوع بسته بندی مورد انتظار، سطح اتوماسیون، تناژ تولیدی شما، کیفیت قطعات و نوسانات نرخ ارز دارد.

قیمت دستگاه بسته بندی محصولات تک نفره

به خاطر داشته باشید که با خرید هریک از دستگاه های بسته بندی تک نفره به مشتری ضمانت نامه معتبر و گواهی اصالت کالا ارائه می شود. فروش هریک از دستگاه های بسته بندی مواد غذایی تک نفره با تخفیفات ارزشمند بوده و خدمات پس از فروش طولانی مدتی برای هریک از انواع خریداری شده ثبت می شود.

سخن پایانی

چنان‌چه قصد سرمایه گذاری در زمینۀ بسته بندی مواد غذایی تک نفره دارید، به شما توصیه می‌کنیم که ضمن بررسی تجهیزات تولیدی شرکت کاروپک، کلیۀ فرایندهای طراحی، ساخت، اجرا، راه اندازی، آموزش و خدمات پس از فروش در سراسر کشور را به تیم فنی شرکت کاروپک برگزار نمایید