معرفی انواع دستگاه بسته بندی

در
دسته بندی ها: دستگاه بسته بندی

برای بسته بندی کالاهای مختلف ماشین آلات بسته بندی بسیار متفاوتی وجود دارند. فرایند بسته بندی یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در فروش و سهم بازار می‌باشد که در نهایت ارتباط بسیار تنگاتنگی با سودآوری یک کسب و کار پیدا می‌کند. امروزه بسته بندی از یک فرآیند حاشیه‌ای تبدیل به یکی از مهم‌ترین فرایندهای دخیل در کیفیت تولیدات گردیده است.

فراموش نکنید که هر نوع بی‌توجهی به حفظ محصول و سلامت آن باعث کاهش جذابیت محصول و از دست رفتن بخشی از سهم بازار می‌گردد. به همین دلیل شرکت خدمات مهندسی و ماشین آلات صنعتی کاروپک قصد دارد تا در این مقاله به معرفی انواع دستگاه های بسته بندی، دستگاه جت پرینتر و دستگاه وکیوم بسته بندی بپردازد. لذا چنان‌چه قصد فعالیت تولیدی یا صرفاً بسته بندی محصولات تولید شده را دارید، به شما توصیه می‌کنیم که این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

جهت کسب مشاوره رایگان خرید و یا استعلام قیمت با شماره 09131072925 تماس حاصل نمایید.

دستگاه بسته بندی چیست؟

توجه داشته باشید که دستگاه بسته بندی دستگاهی نیست که به تنهایی و به صورت مستقل بتواند یک محصول را به طور کامل بسته بندی کند؛ بلکه منظور ما از دستگاه بسته بندی طیف گسترده‌ای از تجهیزاتی است که در بخشی از سلسله فرایند بسته بندی محصول نقش دارد.

مجموعه دستگاه های بسته بندی
به طور کلی دستگاه‌های زیر در جریان فرایند بسته بندی مشارکت دارند. البته توجه داشته باشید محصولات تولیدی بر اساس ماهیت و نوع بسته بندی که دارند، نیاز به چند دستگاه و تجهیزات زیر خواهند داشت:

  •  دستگاه‌ جمع‌آوری محصول
  •  دستگاه‌ ویژۀ محصولات (داروها)
  • دستگاه‌ ویژۀ درپوش‌گذاری (بطری‌های مایعات)
  • دستگاه‌ مخصوص بسته بندی ظروف یک بار مصرف
  • دستگاه‌ کارتن‌زنی
  • دستگاه‌ لیبل‌زن
  • دستگاه‌ مخصوص ضدعفونی و استریلیزاسیون محصولات
  • دستگاه‌ خشک‌کن و سردکننده
  • دستگاه مخصوص حمل و نقل محصول
  • دستگاه‌ پرکن محصولات جامد، مایع و گازی
  • دستگاه ویژۀ پُرکردن جعبه‌ها و کارتن‌ها
  • ماشین‌ برش
  • دستگاه‌ مخصوص بسته بندی کششی، بسته بندی کوچک و باندینگ

انواع بسته بندی محصولات

بسته بندی محصولات می‌تواند به صورت بسته بندی پلاستیکی، فلزی، مقوایی، کارتنی، سلولزی، کیسۀ پارچه‌ای، کیسۀ پلیمری یا بشکه‌های PVC و غیره باشد.

معرفی انواع دستگاه های بسته بندی

در این قسمت سعی بر آن شده با انواع دستگاه بسته بندی که مورد استفاده قرار می گیرند آشنا شده و کاربرد هر یک از آنها را در بخش های مختلف بررسی کنیم.

معرفی انواع دستگاه بسته بندی
معرفی انواع دستگاه بسته بندی

دستگاه استرچ کش

از این دستگاه برای بسته بندی محصولات سلفونی استفاده می‌شود. محصولاتی مثل انواع گوشت، سبزیجات، میوه‌جات، مواد پروتئینی، سالاد و …، به وسیله این دستگاه بسته‌بندی می‌شوند. کاربرد اصلی دستگاه استرچ کش در رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها، هایپرها و مراکز اقامتی و مسافرتی می‌باشد. دستگاه استرچ کش می‌تواند به صورت دستی، صنعتی یا رومیزی عرضه شود. دستگاه استرچ کش مجهز به یک تیغه فلزی است که دندان‌های ریزی دارد و سلفون را برش می‌دهد. اگر قصد بسته بندی در تیراژ بالا، مثلاً در قنادی‌ها، قصابی‌ها، آشپزخانه‌ها، کترینگ‌ها، رستوران‌ها، بیمارستان‌ها و … را دارید، می‌توانید از دستگاه استرچ کش استفاده کنید.

دستگاه دوخت گونی

دستگاه سردوز گونی یک دستگاه بسته بندی قابل حمل است که می‌تواند به صورت دستی یا صنعتی برای دوخت انواع کیسه‌های کوچک و بزرگ استفاده شود. پس از پُر شدن گونی از محصول، لبۀ آن بین دو فک دستگاه دوخت گونی قرار می‌گیرد و دوخته می‌شود. این دستگاه به طور متوسط در هر ۵ ثانیه یک کیسه را می‌دوزد. برای بسته بندی محصولات خشک مثل انواع حبوبات، آرد، برنج، کود شیمیایی، دانه‌های خوراکی و …، از دستگاه دوخت گونی استفاده می‌شود.

دستگاه دوخت پلاستیک

یکی دیگر از دستگاه‌های ساده برای بسته بندی، دستگاه دوخت پلاستیک است که می‌تواند به صورت دستگاه دوخت پلاستیک دستی، دستگاه دوخت پلاستیک پدالی، دستگاه دوخت پلاستیک پنوماتیک و یا دستگاه دوخت پلاستیک اتوماتیک طراحی و عرضه شود.

دستگاه تاریخ زن و جت پرینتر

در ادامه فرایند بسته بندی محصولات، به دستگاه‌های تاریخ زن و جت پرینتر می‌رسیم. دستگاه‌های جت پرینتر می‌توانند به صورت دستگاه‌های جت پرینتر دستی، دستگاه‌های جت پرینتر صنعتی و یا دستگاه‌های جت پرینتر دستی با قابلیت نصب بر روی خط تولید باشند. جت پرینترها در سه مدل صنعتی، حرارتی و تماسی در بازار عرضه می‌شوند. جت پرینتر می‌تواند برای درج اطلاعات مخصوص محصول، از جمله قیمت محصول، تاریخ تولید و انقضاء، کد یا شماره سریال محصول، بارکد و یا هر نوع اطلاعات ویژه محصول مورد استفاده قرار گیرد.
دستگاه تاریخ زن نیز همان گونه که از نام آن پیدا است، به منظور درج تاریخ تولید محصول و تاریخ انقضاء آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه وکیوم و شیرینگ

یکی از دستگاه‌های ساده بسته بندی محصولات، دستگاه وکیوم و شیرینگ است. در دستگاه شیرینگ، ابتدا رول حاوی فیلم شیرینگ که معمولاً از جنس نایلون، سلفون یا لفاف است، بر روی دستگاه قرار می‌گیرد و سپس بر روی ظروف حاوی محصولات تولید شده قرار گرفته و با کمک حرارت، قالب کامل محصول یا بسته بندی را به خود می‌گیرد و منقبض شده و تمام محصول را در برمی‌گیرد. برای نگهداری از مواد غذایی حساس و همچنین افزایش مدت ماندگاری آنها، از دستگاه تزریق گاز خنثی نیتروژن نیز استفاده می‌شود.
در هر دو روش، چه برای وکیوم و چه برای شیرینگ کردن، ابتدا باید هوای داخل بسته بندی به بیرون کشیده شود و سپس فرایند بسته بندی شیرینگ یا تزریق گاز انجام شود.

دستگاه سیل وکیوم

یکی دیگر از دستگاه‌های مهم در زمینه بسته بندی و پلمپ محصول، دستگاه سیل وکیوم است که از آن برای بسته بندی ظروف پلاستیکی و شیشه‌ای، از جمله لیوان‌های یک‌بار مصرف، بطری‌های، آب‌میوه‌ها و … استفاده می‌شود. سیل وکیوم اجازه دسترسی به محصول و تقلب یا خرابکاری در آن را از بین می‌برد. بدین ترتیب مصرف کننده می‌تواند اطمینان حاصل کند که نخستین کسی است که اقدام به باز کردن درب بسته بندی نموده است.

دستگاه وکیوم بسته بندی

دستگاه وکیوم بسته بندی، پیش نیاز بسته بندی با برخی از تجهیزاتی است که در بالا به آنها اشاره شد. به عنوان مثال، برای بسته بندی مواد حساس مثل مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی، و یا بسیاری از داروها، ابتدا دستگاه وکیوم اقدام به تخلیه هوای داخل بسته بندی می‌کند و سپس بسته بندی اصلی بر روی محصول اجرا می‌شود. دستگاه وکیوم بسته بندی امکان نفوذ گرد و غبار، رطوبت، هوای محیط و سایر مواد آلاینده موجود در محیط به داخل بسته بندی را نمی‌دهد و بدین ترتیب به افزایش مدت ماندگاری محصول کمک می‌کند.

قیمت انواع دستگاه بسته بندی

دستگاه های بسته بندی در ابعاد و ظرفیت های گوناگونی تولید می شوند که این تغییرات و تحولات بنا بر انواع صنایع و کسب و کارهای مختلف متفاوت است. علاوه بر موارد ذکر شده نوسانات نرخ ارز نیز بر قیمت انواع دستگاه تاثیر گذار است برای اطلاع از اخرین تغییرات قیمت و ضمانت کالا و خدمات ارائه شده با کار و پک به شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

سخن پایانی

شرکت خدمات مهندسی و ماشین آلات صنعتی کاروپک در این مقاله تلاش کرد تا شما را با انواع دستگاه های بسته بندی، دستگاه‌های جت پرینتر و دستگاه‌های وکیوم بسته بندی آشنا کند. لذا چنان‌چه محصولات تولیدی شما از حساسیت زیادی برخوردار هستند، به شما توصیه می‌کنیم تا ضمن مراجعه به گالری محصولات شرکت کاروپک و یا مراجعه حضوری به این شرکت و یا تماس تلفنی با تیم مشاوران کاروپک، کلیه فرایندهای طراحی، ساخت، نصب، راه‌اندازی، آموزش و خدمات پس از فروش دستگاه‌های بسته بندی خود را به این شرکت واگذار کنید و با یک بسته بندی فاخر و مبتنی بر نوآوری، به افزایش سهم بازار خود کمک کنید.

جهت کسب مشاوره رایگان خرید و یا استعلام قیمت با شماره 09131072925 تماس حاصل نمایید.

Summary
معرفی انواع دستگاه بسته بندی
Article Name
معرفی انواع دستگاه بسته بندی
Description
برای بسته بندی کالاهای مختلف ماشین آلات بسته بندی بسیار متفاوتی وجود دارند. فرایند بسته بندی یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در فروش و سهم بازار می‌باشد که در نهایت ارتباط بسیار تنگاتنگی با سودآوری یک کسب و کار پیدا می‌کند. امروزه بسته بندی از یک فرآیند حاشیه‌ای تبدیل به یکی از مهم‌ترین فرایندهای دخیل در کیفیت تولیدات گردیده است. فراموش نکنید که هر نوع بی‌توجهی به حفظ محصول و سلامت آن باعث کاهش جذابیت محصول و از دست رفتن بخشی از سهم بازار می‌گردد. به همین دلیل شرکت خدمات مهندسی و ماشین آلات صنعتی کاروپک قصد دارد تا در این مقاله به معرفی انواع دستگاه های بسته بندی، دستگاه جت پرینتر و دستگاه وکیوم بسته بندی بپردازد. لذا چنان‌چه قصد فعالیت تولیدی یا صرفاً بسته بندی محصولات تولید شده را دارید، به شما توصیه می‌کنیم که این مقاله را با دقت مطالعه کنید.
Author
Publisher Name
کاروپک
Publisher Logo