دستگاه پُرکن حبوبات توزین دار

در
دسته بندی ها: دستگاه بسته بندی

قیمت مواد غذایی مختلف از جمله آجیل، تنقلات، حبوبات، قند و شکر، انواع آردها و پودرها و … روز به روز در حال افزایش است و به همین دلیل حتی یک تلرانس چند گرمی در هر بسته هم می‌تواند خسارت زیادی را متوجه هر یک از اجزاء زنجیرۀ تولید تا مصرف، یعنی تولید کننده، بسته بندی کننده و مصرف کننده نماید.

بنابراین با توجه به اهمیت و حساسیتی که موضوع توزین دقیق حبوبات و سایر مواد غذایی پیدا کرده است، دستگاه های توزین‌دار نیز در کانون توجه قرار گرفته‌اند و بخش عمده‌ای از خسارت‌های ناشی از تلرانس در وزن کشی مواد غذایی را برطرف نموده است.

شرکت کاروپک با این مقدمه می‌خواهد با شما در مورد انواع دستگاه بسته بندی حبوبات در مدل های توزین دار صحبت کند. بنابراین به عنوان فاز صفر مطالعاتی در زمینه راه اندازی کارگاه های بسته بندی، چه در مقیاس خانگی و چه در مقیاس نیمه صنعتی و صنعتی، نخست این پست را با دقت مطالعه کنید.

جهت استعلام قیمت دستگاه پرکن حبوبات، خرید و یا کسب مشاوره رایگان با شماره 09131072925 تماس حاصل نمایید.

دستگاه پرکن حبوبات توزین دار چیست؟

در زمینه بسته بندی کردن هریک از انواع حبوبات و غلات، از دستگاه هایی متنوعی استفاده می شود که کاربردی ترین و اصلی ترین ماشین آلات این حوزه، دستگاه توزین می باشد. این دستگاه ها از ترازو هایی برخوردار هستند که در بخش فوقانی قرار دارند و موجب قرار گیری حبوبات در حجم های کاملا یکسان در داخل بسته ها می شود.

دستگاه پرکن حبوبات توزین دار چیست؟

انواع مختلفی از دستگاه بسته بندی حبوبات در نوع پر کن توزین دار در سایت کاروپک قرار دارد که بسته به نوع نیاز و حوزه کاری می توان از آنها استفاده کرد. در ادامه مقاله ما به اسامی و انواع دستگاه ها و ماشین آلات پرکن حبوبات خواهیم پرداخت.

موارد استفاده از دستگاه پرکن توزین دار

از دستگاه پرکن توزین‌دار به منظور پر کردن بسته بندی مواد گرانولی، پر کردن بطری و قوطی و همچنین پر کردن پاکت های آماده استفاده می شود. دستگاه های پرکن توزین دار می‌توانند به دو صورت:

  1. دستگاه پرکن توزین دار نیمه اتوماتیک
  2. دستگاه پرکن توزین دار تمام اتوماتیک

عرضه شوند که معمولاً با پدال کار می کنند.

ویژگی های دستگاه پُرکن توزین دار

در این قسمت شرکت خدمات مهندسی و ماشین آلات صنعتی کاروپک می‌خواهد شما را با ویژگی های دستگاه های پرکن توزین‌دار آشنا کند. توجه داشته باشید که این دستگاه ها می‌توانند به صورت برق تک فاز شهری 220ولت یا برق سه فاز ۳۸۰ ولت کار کند و به نیروی اُپراتوری بسیار کمی (در حد یک نفر) نیاز دارند.

انواع دستگاه های پرکن حبوبات توزین دار

انواع دستگاه های پرکن حبوبات توزین دار

1) دستگاه پرکن توزین دار نیمه اتوماتیک

  • دستگاه پُرکن تک توزین رومیزی

2) دستگاه پرکن توزین دار تمام اتوماتیک

  • دستگاه پرکن تک توزین سایز کوچک
  • دستگاه پرکن دو توزین سایز کوچک
  • دستگاه پُرکن دو توزین سایز بزرگ
  • دستگاه پرکن چهار توزین سایز کوچک
  • دستگاه پرکن چهار توزین سایز بزرگ
  • دستگاه پرکن ده توزین مولتی هد

3) دستگاه پرکن توزین دار تک توزین نیمه اتومات رومیزی

دستگاه پرکن توزین‌دار تک توزین نیمه اتوماتیک رومیزی، یک ترازوی دیجیتال دارد که قادر است با دو نوع مادۀ غذایی پودری و گرانولی کار کند. با این دستگاه، می‌توان مواد غذایی از قبیل انواع پودر و آرد، شیر خشک، ادویه‌جات، مواد غذایی گرانولی (مثل حبوبات، خشکبار، غلات، برنج، سویا، قند و شکر)، میوه خشک، پاپ کورن، چای، شکلات و … را در ظروف مربوطه پر کرد. از این دستگاه برای پر کردن قوطی، ظروف درب دار و پاکت های آمادۀ زیپ دار یا پاکت های آماده بدون زیپ هم استفاده می‌شود. این دستگاه مجهز به یک کنترل کننده دیجیتالی دقیق است که دقت اندازه گیری بسیار بالایی دارد. وضعیت قرار گرفتن این دستگاه به صورت رومیزی است. البته در صورت نیاز، مشتری می تواند دستگاه پایه دار هم سفارش دهد.

4) دستگاه پرکن توزین دار تک توزین تمام اتومات سایز کوچک

از این دستگاه برای پر کردن جامدات به صورت تمام خودکار استفاده می‌شود و برای بسته بندی محصولات گرانولی به وسیله رول‌های بسته بندی مناسب است. اگر حجم تولید شما پایین باشد، ولی در یک بازار رقابتی در حال فعالیت باشید و از رول‌های بسته‌بندی به جای پاکت های آماده استفاده می‌کنید، این دستگاه کاملاً مناسب کار شما خواهد بود. برق مصرفی دستگاه پرکن توزین دار تک توزین تمام اتومات کوچک از نوع برق شهری ۲۲۰ ولت است. ویژگی جالب این دستگاه این است که هر چند کاملاً خودکار است، ولی از ابعاد کوچک، ارتفاع کم و قابلیت جابجایی آسانی برخوردار است و می‌تواند در ظرفیت‌های خانگی، کارگاهی، فروشگاهی و غیره استفاده شود و قیمت رقابتی داشته باشد.

5) دستگاه پرکن توزین دار دو توزین تمام اتومات

دستگاه بسته بندی دو توزین تمام اتومات می تواند برای بسته بندی مواد گرانولی در داخل رول یا لفاف استفاده شود. این دستگاه دو سایز کوچک و بزرگ دارد و تفاوت این دو سایز در ابعاد آنها، یعنی طول، عرض و ارتفاع و همچنین مقدار وزن پر کن و سرعت و قیمت آن می باشد. بنابراین مشتری با توجه به سطح مورد نیاز خود می‌تواند سایز کوچک یا بزرگ آنها را انتخاب کند. سایز کوچک این دستگاه می‌تواند بسته بندی های زیر یک کیلوگرم را انجام دهد و سایز بزرگ برای بسته بندی های بالای یک کیلوگرم به کار می رود.

6) دستگاه پرکن توزین دار چهار توزین تمام اتومات سایز بزرگ

دستگاه بسته بندی چهار توزین برای پر کردن محصولات گرانولی از قبیل حبوبات، خشکبار، چیپس و پفک، برنج، قند و شکر، سویا، انواع میوه خشک و انواع آرد و پودر استفاده می‌شود. معمولاً این دستگاه برای بسته بندی های خود از رول‌های شفاف و چاپ شده استفاده می‌کند و امکان تنظیم جای دوخت و برش را نیز دارد. لوله یقه دستگاه پرکن توزین دار چهار توزین تمام اتومات طوری طراحی و ساخته شده است که با توجه به عرض رول، قابلیت تغییر ابعاد هم دارد.

7) دستگاه پرکن توزین مولتی هد ده توزین تمام اتومات

از این دستگاه به منظور پر کردن و بسته بندی محصولات گرانولی با کمک رول استفاده می‌شود. کارکرد این دستگاه به صورت کاملاً خودکار و بدون دخالت دست است. این دستگاه دقت و سرعت بسیار زیادی دارد و برای کارخانجات تولیدی با حجم تولید بالا مناسب است.

دستگاه فرم پاکت زن

دستگاه فرم پاکت زن

دستگاه فرم پاکت زن یکی از گزینه‌هایی است که بر روی دستگاه‌ پرکن توزین‌دار قرار می‌گیرد. یکی از نکات عمده در بسته‌بندی مواد غذایی، شکل و ابعاد بسته بندی (پاکت) آن است. برای ایجاد هر گونه تغییر فرم پاکت باید از سیستم فرم پاکت زن استفاده شود؛ بدین ترتیب که با استفاده از این سیستم، بسته بندی‌ها به شکل پاکتی و ایستاده تبدیل می شوند و یک ظاهر زیبا به محصول می‌دهند و موجب بهتر دیده شدن آن در قفسه‌های فروشگاهی می‌گردند و در پایان یکی از پارامترهای مهم در فروش بیشتر آن به حساب می‌آید.

سخن پایانی

اگر قصد راه اندازی و تجهیز واحد بسته بندی یا فرآوری مواد غذایی را دارید، بهترین پیشنهاد ما استفاده از تجربیات و دانش فنی شرکت کاروپک به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه طراحی، تولید، نصب و راه‌اندازی و ارائه دهنده خدمات پس از فروش دستگاه‌های بسته بندی می باشد.