انواع نایلون بسته بندی

در
دسته بندی ها: راهکار بسته بندی

نایلون ها یک پرکاربردترین مواد در صنعت بسته بندی هستند که با توجه به عملکرد، قابلیت و قیمتی که دارند، می توانند در بخش‌های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار گیرند. امروزه استفاده از نایلون ها در تمامی بخش های زندگی از گسترش بسیار زیادی برخوردار شده است. هر چند گستردگی کاربرد نایلون ها در صنعت بسیار مفصل و پیچیده‌ است، ولی شرکت خدمات مهندسی کاروپک در این مقاله قصد دارد تا شما را با کاربردهای گسترده نایلون در صنعت بسته بندی آشنا کند.

جهت استعلام قیمت دستگاه بسته بندی، خرید و یا کسب مشاوره رایگان با شماره 09131072925 تماس حاصل نمایید.

انواع نایلون های بسته بندی بر اساس کاربرد آنها

انواع نایلون های بسته بندی بر اساس کاربرد آنها

نایلون های بسته بندی بر اساس کاربرد و موارد استفاده از آنها در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند که هریک از آنها به منظور خاصی مورد استفاده قرار می گیرند و کاربرد های مختلفی را در صنعت بسته بندی دارند. برخی از مهمترین انواع نایلون بسته بندی به شرح زیر می باشند:

1) نایلون بسته بندی برای شیرینگ محصول

شیرینگ یکی از مهم‌ترین کاربردهای نایلون ها است که در طیف گسترده‌ای از محصولات تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دسته از نایلون ها می توانند به صورت تک لایه یا چند لایه تولید شوند که بر اساس حساسیت و وزن محصول قابل بسته بندی، مورد استفاده قرار می گیرند.

ویژگی اصلی نایلون های شیرینگ انقباض و جمع شدگی آنها در برابر حرارت است. بدین ترتیب که نایلون‌های فوق در برابر حرارت شکل اولیه خود را از دست می‌دهند و به قالب محصول در می‌آیند و پس از سرد شدن دوباره سفت شده و شکل جدید را به خود می‌گیرند. شایان ذکر است که این گونه نایلون ها قابلیت چاپ نیز دارند.

2) نایلون بسته بندی برای مواد خوراکی

برای بسته بندی مواد غذایی حتماً باید از نایلونی استفاده شود که دارای گرید بهداشتی و غذایی باشد. این نایلون ها به صورت سلفون هستند و معمولاً در مقایسه با سایر نایلون ها ضخامت کم‌تری دارند. نکته دیگری که نایلون های بسته بندی مواد خوراکی باید داشته باشند، مقاومت بالای آنها در برابر تابش مستقیم نور خورشید است تا از فساد و تخریب ساختاری ماده غذایی جلوگیری به عمل آورد.

3) نایلون بسته بندی استرچ برای بسته بندی پالت

در کارخانجات بزرگ که از تناژ تولیدی بسیار بالایی برخوردارند، به منظور محافظت از محصولاتی که بر روی پالت قرار می‌گیرند، در برابر سقوط از لیفتراک یا در زمان حمل و نقل بر روی کامیون، اقدام به بسته بندی کل پالت می شود. نایلون مورد استفاده به عنوان پالت بند که از آن برای بسته بندی لوازم خانگی دیگر از جمله مبلمان می شود، دارای خاصیت آنتی استاتیک است و از ایجاد بارهای الکتریکی ساکن و گرد و غبار جلوگیری به عمل می آورد. دامنه استفاده از نایلون های پالت بند در تمامی بخش های صنعتی و بسیاری از بخش‌های کشاورزی می‌باشد.

4) نایلون بسته بندی حبابدار

نایلون های بسته بندی حبابدار به نایلون‌هایی هایی گفته می شود که به دلیل هوای محبوس شده در بین دو لایۀ آنها می توانند برای بسته بندی محصولاتی که از حساسیت و قیمت بالایی برخوردارند، مورد استفاده قرار گیرند. معمولاً محصولات شکستنی، الکترونیکی و گران قیمت در پوششی از نایلون حبابدار قرار می گیرند. سایز هر حباب و حجم هوای محبوس شده در آن با توجه به نوع محصول تغییر می کند. نایلون بسته بندی حبابدار همان نایلونی است که خیلی از ما سابقه سرگرمی و وقت گذرانی برای ترکاندن حباب های آن را در کارنامه زندگی خود داریم.

5) نایلون بسته بندی خیاری

شاید این عنوان کمی مضحک به نظر برسد. ولی نایلون بسته بندی خیاری به آن دسته از نایلون های بزرگی گفته می‌شود که به دلیل ضخامت زیادی که دارند، برای بسته بندی میوه ها و صیفی جات مورد استفاده قرار می گیرد. چون این نایلون‌ها برای اولین بار برای بسته بندی خیار مورد استفاده قرار گرفتند تا محصولی تازه و شاداب وارد بازار شود، لذا به آنها نایلون بسته بندی خیاری گفته می‌شود.

6) نایلون بسته بندی علوفه

نایلون‌های بسته بندی علوفه برای تازه نگه داشتن علوفۀ تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع نایلون‌ها در اقلیم های مختلف دارای ویژگی های مختلفی هستند و جایگزین بسیار خوبی برای سیلوهای خندقی به حساب می‌آیند. معمولاً نایلون‌های مورد استفاده برای دستگاه بسته بندی علوفه موجب افزایش سرعت بسته بندی و سهولت در حمل و نقل آنها می‌شود.

مجتمع‌های دامپروری که نیاز به نگهداری علوفه دارند، از نایلون های علوفه با کشش خوب و مقاومت بالا در برابر تابش نور خورشید استفاده می‌کنند تا هیچ گونه رطوبت و گرد و غباری به محصول وارد نشود.

مقالات مرتبط: تفاوت نایلون و نایلکس

خرید نایلون بسته بندی

خرید نایلون بسته بندی

به منظور خرید نایلون بسته بندی ابتدا باید حوزه فعالیتی و نوع تولیدات خودتان را مشخص کنید و از نظرات کارشناسی کارشناسان فروش و بازرگانی شرکت کاروپک استفاده نمایید که مناسب‌ترین نایلون را به شما معرفی خواهند کرد. جهت بررسی انواع نایلون های بسته بندی شرکت خدمات مهندسی کاروپک، به گالری محصولات و مشخصات هر نوع نایلون مراجعه نمایید.

نایلون های ارائه شده در کاروپک دارای مرغوبیت بسیار بالایی می باشند و فروش هریک از آنها با ضمانت کیفیت صورت می گیرد. همچنین بهترین دستگاه های بسته بندی و متناسب با نایلون مورد نظر به خریدار معرفی می گردد.

قیمت نایلون بسته بندی

قیمت نایلون بسته بندی

قیمت نایلون بسته بندی به نوع آن و کیفیت مواد اولیۀ موجود در آن دارد. مهم‌ترین مشخصۀ تأثیرگذار در قیمت نایلون بسته بندی، مواد اولیۀ به کار رفته در آن می‌باشد که کیفیت و جنس آن را مشخص می‌کند و مستقیماً بر روی قیمت تمام شدۀ آن تأثیر می‌گذارد.

سخن پایانی

حالا که برای بسته بندی محصولات تولیدی خود نیاز به نایلون مناسب دارید، به شما توصیه می‌کنیم که مرغوب ترین و با کیفیت‌ترین نایلون های مورد استفاده برای حوزۀ صنعتی خود را از شرکت خدمات مهندسی و ماشین آلات صنعتی کاروپک جویا شوید و نسبت به خرید آن، چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین، اقدام نمایید تا همواره از بسته بندی مرغوب به همراه مزیت رقابتی عالی برخوردار شوید.