دستگاه پرکن عسل

در
دسته بندی ها: دستگاه بسته بندی

عسل یکی از مقوی ترین و در عین حال گران قیمت‌ترین مواد غذایی مورد استفادۀ بشر است که از دیرباز، هم به دلایل خوراکی و هم به دلایل پزشکی مورد توجه ویژه جوامع مختلف قرار داشته است. به دلیل همین اهمیتی که عسل در سبد تغذیه خانوار دارد، لذا فرایند تولید و بسته بندی آن نیز از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

به همین دلیل دستگاه های پرکن عسل یکی از مهم‌ترین ماشین آلات بسته بندی مورد استفاده در زمینۀ بسته بندی یک ماده غذایی به شمار می‌روند. بنابراین شرکت ماشین آلات صنعتی کاروپک در قالب این مقاله قصد دارد تا در مورد دستگاه پرکن عسل با شما صحبت کند. لذا چنانچه در زمینه کسب و کار تولید عسل و یا بسته بندی عسل فعالیت می‌کنید، به شما توصیه می‌کنیم که این مطلب را تا انتها مطالعه بفرمایید.

جهت استعلام قیمت دستگاه پرکن عسل، خرید و یا کسب مشاوره رایگان با شماره 09131072925 تماس حاصل نمایید.

دستگاه پرکن عسل چیست؟

دستگاه پرکن عسل چیست؟

دستگاه پرکن عسل یک ماشین پرکن مایعات در انواع اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک است که بر اساس مکانیزم حرارتی اقدام به بسته بندی عسل در انواع بسته بندی‌ها با حجم‌های متفاوت می‌کند.

مکانیزم عملکرد دستگاه پرکن عسل

دستگاه پرکن عسل به این صورت عمل می‌کند که ابتدا ظرف مورد نظر در زیر نازل قرار می‌گیرد و سپس با فشار دادن پدال، فرایند پر کردن ظرف از عسل آغاز می‌شود و به دلیل خودکار بودن، سیلندر در زمان رسیدن به حجم مورد نظر نازل قطع می‌شود و برای سیکل بعدی آماده می‌گردد. میزان تزریق عسل به داخل بسته بندی بر اساس پیچ رگولاتوری که بر روی سیلندر پیستون قرار گرفته است، تنظیم می‌شود.

مزیت های استفاده از دستگاه پرکن عسل

مهم‌ترین مزیت هایی که دستگاه های پرکن عسل برای شما تولید کنندۀ محترم دارند، عبارتند از:

  • کاهش قابل ملاحظۀ دخالت نیروی انسانی و رعایت مسائل بهداشتی در تولید و بسته بندی عسل که این مورد می‌تواند منجر به افزایش کیفیت محصول، بالا رفتن سطح رضایتمندی مشتری و افزایش سهم بازار و برندینگ موفق شما شود.
  • کاهش هزینه های تولید و بسته بندی محصول که در نهایت منجر به افزایش حاشیه سود شما خواهد شد.

مشخصات فنی دستگاه پرکن عسل

  1. مخزن دوجدارۀ 100 لیتری
  2. حجم سیلندر پیستون 1 لیتری
  3. دارای 8-1 نازل
  4. نیاز به یک نفر اپراتور
  5. ولتاژ مصرفی 220 ولت
  6. قابلیت استفاده برای انواع بطری و ظروف شیشه‌ای
  7. توانایی استفاده از شیر اکچیتور بر روی نازل‌ها
  8. مجهز به تایمر جهت تنظیم مقدار ریزش عسل

انواع دستگاه های پرکن عسل

انواع دستگاه های پرکن عسل

دستگاه‌های پرکن عسل را می‌توان بر اساس شاخص‌های مختلف طبقه بندی کرد:

1) دستگاه پرکن عسل بر اساس تعداد نازل

برای تزریق عسل در داخل ظروف باید از نازل استفاده کرد. لذا با توجه به تناژ تولیدی که شما دارید و گستره بازاری که در اختیار گرفته‌اید، می‌توانید تعداد نازل‌های مورد نظر خود بر روی دستگاه پرکن عسل را انتخاب کنید. تعداد نازل های دستگاه پرکن عسل می‌تواند بین یک تا هشت عدد باشد. بنابراین در انتخاب نازل به گونه‌ای عمل کنید که در عین حال که نباید باعث ایجاد گلوگاه در فرایند بسته بندی شوید، از سوی دیگر متحمل هزینه‌های گزاف نیز نگردید.

2) دستگاه پرکن عسل بر اساس مایعی که به ظرف اضافه می‌شود

یکی دیگر از معیارهای طبقه بندی دستگاه های پرکن عسل، شاخص غلظت آن است. به همین دلیل بخشی از دستگاه های پرکن مایعات اختصاص به تزریق مایعات غلیظ دارند و بخشی دیگر به مایعات رقیق‌تر اختصاص دارند. بنابراین بر اساس میزان گرانروی محصول مورد نظر خود اقدام به انتخاب دستگاه پرکن عسل نمایید. توجه داشته باشید که عسل در دسته مواد دارای گرانروی بالا به حساب می‌آید. به همین دلیل برای بسته بندی عسل باید از دستگاه پرکن غلیظ استفاده کنید.

3) دستگاه پرکن عسل بر اساس مکانیزم عملکرد

دستگاه های پرکن عسل بر اساس مکانیزم استفاده از نیروی انسانی یا اتومات بودن، دارای سه طیف مختلف هستند که عبارتند از:

  1. دستگاه پرکن اتوماتیک اصل
  2. دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک عسل
  3. دستگاه پرکن دستی عسل

لذا با توجه به حجم تولید و پشتوانۀ سرمایه‌گذاری خود بر روی نیروی انسانی، می‌توانید هر یک از سه نوع دستگاه فوق را سفارش گذاری و خریداری نمایید.

4) دستگاه پرکن دستی عسل

در این قسمت روی سخن با افرادی است که تولید کنندۀ عسل نیستند و صرفاً به دنبال ایجاد یک کسب و کار خانگی و اشتغال‌زایی محدود برای بسته بندی عسل می‌باشند. بدین صورت که با خرید عسل فله اقدام به بسته بندی آن در منزل و عرضه به بازار می‌کنند. طبیعتاً این دسته از افراد نیاز به دستگاه بسته بندی عسل به روش دستی دارند. چرا که سرمایه گذاری سنگین برای خرید دستگاه اتومات پرکن عسل برای این افراد چندان مقرون به صرفه نیست.

دستگاه پرکن عسل خانگی یک دستگاه با ابعاد کوچک است که در عین حال که فضای زیادی را اشغال نمی‌کند، می‌تواند به غیر از عسل برای بسته بندی مایعات غلیظ دیگری مثل شکلات صبحانه، انواع شیره، ارده، انواع کرم، انواع رب، مربا، سُس، لبنیات، سمنو، کرم کنجد، ماست چکیده و … نیز استفاده شود.

قیمت دستگاه پرکن عسل

قیمت دستگاه پرکن عسل

قیمت دستگاه پرکن عسل می‌تواند تابع عوامل متعددی باشد که از جملۀ آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • تعداد نازل های مورد نظر
  • مکانیزم اتومات یا غیر اتومات بودن دستگاه

از این گذشته، توجه داشته باشید که عوامل دیگری از جمله عوامل فصلی (همزمانی ثبت سفارش با پیک تقاضا برای دستگاه پرکن عسل) و وارداتی بودن برخی از قطعات یا مواد اولیه مورد استفاده در این دستگاه نیز در تعیین قیمت نهایی آن تأثیرگذار هستند.

فروش هریک از انواع دستگاه پرکن و بسته بندی عسل با ضمانت نامه معتبر، خدمات پس از فروش طولانی مدت و تخفیفات ارزنده می باشد. شما می توانید برای خرید بهترین گزینه برای کسب و کار خود از بخش مشاوره رایگان استفاده نمایید و در نهایت با بهترین قیمت پرکن عسل مورد نظر خود را خریداری نمایید.

سخن پایانی

در پایان به این نکته توجه داشته باشید که شرکت خدمات مهندسی و ماشین آلات صنعتی کاروپک، در طی این مقاله تلاش کرد تا شما را با اهمیت و حساسیت دستگاه پرکن عسل آشنا کند؛ تا به منظور راه اندازی کسب و کار تولیدی در مقیاس انبوه یا نیمه صنعتی و یا حتی مشاغل خانگی اقدام به بازدید از گالری محصولات کاروپک نمایید و ضمن ثبت سفارش برای طراحی، ساخت، نصب، راه اندازی و ارائه خدمات پس از فروش در سراسر کشور، مطابق با چشم انداز ترسیم شده و طرح توجیهی تدوین شده برای کسب و کار خود، به یک فعالیت اقتصادی و تجاری سودآور و البته خوش آتیه دست پیدا کنید.