سلفون مناسب برای بسته بندی

در
دسته بندی ها: راهکار بسته بندی

سلفون مناسب برای بسته بندی، یکی از اصلی‌ترین مواد مورد نیاز برای تولید یک بسته بندی باکیفیت است. سلفون ها از کاربرد بسیار زیادی در بسته بندی مواد اولیه و محصولات تولیدی برخوردارند.

سلفون با کیفیت های مختلفی برای موارد و کاربردهای مختلف تولید می شوند این موضوع از صنایع مختلف تا کشاوری و حتی مصارف خانگی را شامل می شوند.
فرآیند بسته بندی از تأثیر بسزایی در سالم نگه داشتن محصول برخوردار است. همین یک لایه نازک سلفون می‌تواند از محصول شما برابر خیس شدن، گرما، رطوبت زیاد و خراب شدن محافظت به عمل آورد و از این گذشته، اطمینان مشتری به کیفیت کسب و کار شما را به طور چشمگیری افزایش می دهد.
به دلیل اهمیت و نقش زیاد سلفون در کیفیت بسته بندی ها، شرکت خدمات مهندسی و ماشین آلات صنعتی کاروپک در این مقاله شما را بیشتر با انواع سلفون آشنا می‌سازد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان گروه صنعتی کاروپک و اطلاع از قیمت محصولات با شماره 09131072925 تماس بگیرید.

انواع سلفون

 انواع سلفون های بسته بندی از لحاظ جنس مواد اولیه

به طور کلی سلفون های بسته بندی بر اساس جنس و مدلی که دارند به انواع مختلف زیر تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

  • سلفون PE(پلی اتیلن)

پلی اتیلن کم چگالی، یکی از پرمصرف‌ترین مواد موجود در بازار است و در شرایطی که نیاز به کشسانی و استحکام بالا در بسته بندی باشد، به کار می‌رود.

  •  سلفون PP (پلی پروپیلن)

مونومرهای پروپیلن نقطه ذوب بالایی دارند. مواد ساخته شده از پلی پروپیلن می‌توانند در برابر گرما مقاومت بالایی از خود به نمایش بگذارند. از پلی پروپیلن برای بسته بندی مواد خاصی که نیاز به مقاومت شیمیایی بالایی دارند، استفاده می‌شود.

  • سلفون PVC (پلی وینیل کلراید)

سلفون های پلی وینیل کلراید از فیلم های ظریف هستند که از موارد مصرف بسیار زیادی در صنعت برخوردارند. معمولاً برای بسته بندی مواد غذایی خشک و یا دارو از این ماده استفاده می‌شود.
و …
سلفون های بسته بندی بر اساس جنس مختلفی که دارند، برای بسته بندی محصولات گوناگون به کار می‌روند البته توجه به این نکته ضروری است که برای بسته بندی محصولات بصورت دستی و در مقیاس های بزرگ و صنعتی دستگاه های بسته بندی سلفون یا دستگاه سلفون کش در ابعاد و کاربردهای مختلف متناسب با محصولات و نوع بسته بندی کوچک یا حجیم وجود دارند.

 انواع سلفون های بسته بندی از لحاظ جنس مواد اولیه

انواع سلفون بسته بندی به لحاظ ساختار ظاهری

  1. سلفون شفاف
  2. سلفون متالایز
  3. سلفون نایلون
  4. سلفون صدفی
  5. سلفون حرارتی

توجه داشته باشید که استفاده از هر یک از این سلفون ها جنبۀ سلیقه‌‍‌ای و دلخواه ندارد و هر یک از آنها برای شرایط و بسته بندی‌های گوناگون توصیه می‌شوند. مثلا زمانی که شما از دستگاه شیرینگ پک برای بسته بندی استفاده می کنید با توجه به نوع کالایی که دارید بسته بندی می کنید باید سلفون مناسب متناسب با جنس محصول و حجم بسته ها انتخاب کنید.

  • سلفون شفاف

از سلفون شفاف برای بسته بندی موادی استفاده می‌شود که حتی اگر در معرض نور خورشید قرار بگیرند، فاسد و خراب نمی‌شوند. مثلاً پاستا و رشته سوپ در برابر پرتوهای خورشید نیز خراب نمی‌شوند. مزیت اصلی سلفون شفاف این است که امکان دیدن محصول و برقراری ارتباط چشمی سریع و بی واسطه بین مشتری و محصول پیش از خرید را به همراه دارد.

  • سلفون متالایز

فویل نازک آلومینیومی به کار رفته در سلفون متالایز، از فاسد شدن مواد غذایی در داخل بسته بندی جلوگیری می‌کند؛ چون جلو پرتوهای مضر خورشیدی و تخریب ساختاری محصول را می‌گیرد. از سلفون متالایز برای بسته بندی مواد حساس به تابش‌های شدید خورشیدی مثل برخی از انواع تنقلات، پفک، چیپس و … استفاده می‌شود.

  • سلفون نایلون یا محافظ

برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل بسته بندی مواد غذایی و پیشگیری از جذب گرد و غبار به آنها از این نوع سلفون استفاده می‌شود. گذشته از بسته بندی مواد غذایی؛ از این مدل سلفون برای بسته بندی پوشاک و مبلمان نیز استفاده می‌شود. این نوع سلفون دارای ضخامت‌های گوناگون است و با توجه به نیاز مشتری می‌توان از انواع مختلف آن استفاده کرد.

  • سلفون صدفی

از سلفون صدفی برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می‌شود که برای سالم ماندن نیاز به سرد بودن دارند. لذا در داخل سردخانه نگهداری می‌شوند. بدین ترتیب که مواد غذایی نخست با سلفون صدفی بسته بندی می‌شوند و سپس آن را به داخل سردخانه انتقال می‌دهند. مثلاً برای بسته بندی انواع فرآورده‌های گوشتی و پروتئینی از سلفون صدفی استفاده می‌شود.

  • سلفون حرارتی

سلفون های حرارتی در برابر حرارت دچار انقباض و جمع شدگی می‌شوند. مثلاً پک آب معدنی و نوشابه با سلفون حرارتی بسته بندی می‌شوند. سلفون حرارتی، محکم ترین و ضخیم ترین نوع سلفون است.

حتما بخوانید: آشنایی با انواع دستگاه های بسته بندی

نکات مهم در زمان انتخاب سلفون بسته بندی

  1. هدف بسته بندی
  2. شناسایی دقیق محصول
  3.  محاسبۀ دقیق وزن و ابعاد محصول
  4. شناسایی میزان کارآیی و عملکرد دستگاه شیرینگ کابینی و رومیزی
  5. در نظر گرفتن روش جابجایی محصول
  6.  در نظر گرفتن نوع دستگاه بسته بندی مورد استفاده

نکات مهم در زمان انتخاب سلفون بسته بندی

شرایط نگهداری سلفون های بسته بندی

از جمله مزیت‌هایی که سلفون ها دارند، می‌توان به قابلیت تجربه پذیری آنها اشاره کرد. سلفون هایی که برای بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بر خلاف پلاستیک‌ها هیچ آسیبی به محیط نمی‌رسانند چرا که از لحاظ ساختار مولکولی تفاوت سلفون با نایلون و پلاستیک تفاوت ساختاری است.

برای آشنایی با انواع نایلون ها و کاربردهای آن میتوانید مقاله ای با همین عنوان را در سایت کاروپک مطالعه نمایید تا بطور کامل نسبت به این محصولات آشنا شده و برای کار مورد نظر خود انتخاب دقیقی داشته باشید. برای نگهداری انواع سلفون های بسته بندی باید آنها را در مکان‌هایی قرار دهیم که شرایط زیر را داشته باشند:

  •  مکان‌های تمیز
  • مکان‌های دور از نور خورشید
  •  مکان‌های خشک و بدون رطوبت

البته اگر قصد یا اجباری به نگهداری بلندمدت سلفون دارید، به این نکته توجه داشته باشید که بهترین روش استفاده از سلفون ها و پیشگیری از فاسد شدن آنها، این است که هر چه زودتر مصرف شوند و زیاد نگهداری نشوند.

ویژگی های سلفون خوب

1) نرمی و لطافت
2) انعطاف پذیری بسیار بالا
3) چسبندگی بسیار بالا (برای جلوگیری از نفوذ هوا به داخل بسته بندی)
4) شفافیت بسیار بالا
5) خاصیت کشسانی بالا

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با چگونگی انتخاب سلفون بسته بندی بر اساس جنس و انواع آنها آشنا کنیم. همان طور که در طی این مقاله نیز اشاره شد، سلفون یکی از لوازمی است که در بسته بندی مواد بسیار مختلف مورد استفاده قرار دارد و کاربرد گسترده‌ای دارد و به همه این امکان را می‌دهد تا مواد غذایی خود را با آن بسته بندی کنند.
چنانچه نیاز به اطلاعات تکمیلی و بیشتر در زمینۀ انواع سلفن های مورد استفاده برای بسته بندی محصولات تولیدی خود دارید، به شما توصیه می کنیم که داده های تولیدی و سطح انتظار و گزارش بازخورد مشتریان خود را با تیم بازرگانی شرکت خدمات مهندسی و ماشین آلات صنعی کاروپک در میان بگذارید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان گروه صنعتی کاروپک و اطلاع از قیمت محصولات با شماره 09131072925 تماس بگیرید.

Summary
سلفون مناسب برای بسته بندی
Article Name
سلفون مناسب برای بسته بندی
Description
سلفون مناسب برای بسته بندی، یکی از اصلی‌ترین مواد مورد نیاز برای تولید یک بسته بندی باکیفیت است. سلفون ها از کاربرد بسیار زیادی در بسته بندی مواد اولیه و محصولات تولیدی برخوردارند. سلفون با کیفیت های مختلفی برای موارد و کاربردهای مختلف تولید می شوند این موضوع از صنایع مختلف تا کشاوری و حتی مصارف خانگی را شامل می شوند. فرآیند بسته بندی از تأثیر بسزایی در سالم نگه داشتن محصول برخوردار است. همین یک لایه نازک سلفون می‌تواند از محصول شما برابر خیس شدن، گرما، رطوبت زیاد و خراب شدن محافظت به عمل آورد و از این گذشته، اطمینان مشتری به کیفیت کسب و کار شما را به طور چشمگیری افزایش می دهد. به دلیل اهمیت و نقش زیاد سلفون در کیفیت بسته بندی ها، شرکت خدمات مهندسی و ماشین آلات صنعتی کاروپک در این مقاله شما را بیشتر با انواع سلفون آشنا می‌سازد.
Author
Publisher Name
کاروپک
Publisher Logo