دستگاه بسته بندی بیسکویت

در
دسته بندی ها: دستگاه بسته بندی

دستگاه بسته بندی بیسکویت یکی از انواع ماشین آلات بسته بندی است که در مقیاس هاس کوچک برای مشاغل خانگی و گارگاه های کوچک اقتصادی مثل قنادی ها تا کارخانجات بزرگ صنایع غذایی وجود دارد و برای انواع مختلف بیسکویت و ویفر به صورت های مختلفی از جمله بسته بندی های چند عددی (چند ردیف)، تک عددی، بسته بندی به همراه کاغذهای سینگل و … به بازار ارائه می شود.

بیسکوییت یکی از حساس‌ترین مواد غذایی به شمار می‌رود که هر چند یک ماده غذای خشک است، اما به دلیل آن که بیشتر مصرف کنندگان آن را کودکان تشکیل می دهند، به نوعی در گروه مواد غذایی حساس طبقه بندی می شود.

بنابراین در کلیۀ فرآیندهای تولید تا بسته بندی و عرضه بیسکویت، رعایت نکات بهداشتی در اولویت قرار دارد. به دلیل همین حساسیت شرکت خدمات مهندسی و ماشین آلات صنعتی کاروپک یک مقاله کامل را اختصاص به دستگاه های بسته بندی بیسکوییت داده است.
پس چنان‌چه قصد سرمایه گذاری و فعالیت و کارآفرینی در زمینه بیسکویت را دارید، به شما توصیه می‌کنیم که این مقاله را با دقت تا انتها مطالعه کنید.

جهت کسب مشاوره رایگان خرید و یا استعلام قیمت با شماره 09131072925 تماس حاصل نمایید.

اهمیت دستگاه بسته بندی بیسکویت

اگر بخواهیم در مورد اهمیت و وضعیت دستگاه بسته بندی بیسکویت صحبت کنیم باید به این نکته اشاره داشته باشیم که معمولاً دستگاه بسته بندی بیسکویت از سرعت عمل بالا در بسته بندی انواع مختلف بیسکویت برخوردار است و می تواند بین ۲۰ تا ۱۸۰ بسته بیسکویت را در یک دقیقه بسته بندی کند.

کیفیت دستگاه های بسته بندی بیسکویت به گونه ای است که این دستگاه ها می‌توانند از محصولات غذایی تولیدی شما محافظت خوبی به عمل آورند و باعث تازگی و طراوت آنها شوند. این دستگاه ها پوششی را برای بیسکویت تولید شده ایجاد می‌کنند که از آنها در برابر نفوذ رطوبت و تابش مستقیم نور آفتاب جلوگیری به عمل می‌آورند.

دستگاه بسته بندی بیسکویت می‌تواند به صورت دوتایی یا چندتایی بیسکویت ها را بسته بندی کند و حداکثر تا ۳۵ متر رول سلفون را بر روی دستگاه سوار نماید.

اهمیت دستگاه بسته بندی بیسکویت

برای آگاهی بیشتر: دستگاه جت پرینتر

آشنایی با دستگاه بسته بندی بیسکویت

دستگاه بسته بندی بیسکویت به مانند هر دستگاه دیگری از قسمت های مختلفی ساخته شده است که در ارتباط و هماهنگی با یکدیگر کار می کنند. این دستگاه ها بنا به ظرفیت تولید در اندازه های مختلفی تولید می شوند. در ادامه با قسمت های مختلف دستگاه بسته بندی بیسکویت آشنا می شویم.

بدنه دستگاه بسته بندی بیسکویت

بدنه دستگاه بسته بندی بیسکویت یکی از اجزای بسیار مهم آن است که به عنوان پوششی برای اجزای داخلی و عاملی برای حفاظت از آنها عمل می‌کند. دستگاه بسته بندی بیسکویت از موادی درست شده است که دارای گرید غذایی و مورد تأیید مراجع بهداشت هستند. همچنین جنس آن از استیل مقاوم و ضد زنگ است که از دوره ماندگاری طولانی برخوردار می‌باشد.

  • نوار نقاله

نوار نقاله متشکل از تعدادی صفحات متحرک است که به منظور جلوگیری از تماس اپراتور با محصولات بسته بندی و جابجایی سریع و سالم آنها استفاده می‌شود.

  • رول گیر دستگاه

رول گیر، میله چرخانی است که در بالا یا زیر دستگاه بسته بندی بیسکویت قرار می‌گیرد و رول سلفون بسته بندی بر روی آن قرار داده می‌شود.

  • الکتروموتور

الکتروموتور یکی از قطعات مهم دستگاه بسته بندی بیسکویت است که از آن برای تأمین نیروی مورد نیاز برای به حرکت درآوردن قسمت‌های متحرک این دستگاه استفاده می‌شود.

  •  فک های حرارتی دستگاه بسته بندی بیسکویت

بسته به نوع بسته بندی دستگاه، فک‌های حرارتی آن می‌توانند بین دو تا چهار عدد باشند؛ که این فک‌ها دارای المنت حرارتی هستند که گرمای مورد نیاز برای چسباندن لبه‌های سلفون را ایجاد می‌کنند. معمولا آخرین فک دارای کاتر نیز می باشد که سلفون ها را از هم جدا می‌کند.

  • صفحه نمایش لمسی

دستگاه هایی که دارای سیستم اتومات هستند، در بخش نظارت و پایش دارای یک صفحه نمایش می باشند که به صورت لمسی کار می کند و به کاربر این امکان را می‌دهد که پارامترهای اصلی دستگاه را تنظیم کند و مورد پایش قرار دهد.

  • پنل کنترل

پنل کنترل دستگاه بسته بندی بیسکویت به تابلویی گفته می‌شود که بر روی بدنه دستگاه نصب شده و مثل جعبه فیوز حاوی تمامی کلیدهای راه انداز، فیوزها، چراغ های نمایشگر عملکرد دستگاه، دماسنج، سرعت سنج و زمان سنج آن می‌باشد.

دستگاه بسته بندی بیسکویت چگونه کار می کند

درباره چگونگی عملکرد دستگاه های بسته بندی بیسکویت می توان به طور خلاصه این طور شرح داد که در مرحله نخست پس از نصب و راه اندازی دستگاه، بیسکویت ها به ترتیب در داخل خشاب‌های ویژۀ خود چیده شده و سپس بر روی نوار نقاله قرار می‌گیرند.

نوار نقاله بیسکوییت ها را وارد بخش سلفون کاری می کند و یک لایه سلفون بر روی آنها قرار می گیرد. سپس در طول مسیر لبه‌های سلفون به یکدیگر نزدیک شده و در بخش فک حرارتی به وسیله المنت های گرمایی به هم دوخته می‌شوند.

پس از آن بیسکویت ها با یک دوران ۹۰ درجه به حرکت خود ادامه داده و از قسمت عرضی نیز وارد فک دوم حرارتی شده و در آنجا چسبیده می‌شوند. شایان گفتن است که فک دوم دارای کاتر نیز می‌باشد و سلفون‌ها را از هم جدا می‌کند.

ویژگی های دستگاه بسته بندی بیسکویت

  1.  امکان بسته بندی بیسکویت به صورت دوتایی و چندتایی
  2.  قابلیت استفاده با انواع خطوط تولید داخلی و خارجی
  3.  دارای چشم فتوسل
  4.  قابلیت کار با انواع سلفون‌های گرمایی و چسبی
  5.  بدنه دستگاه از نوع پوشش استیل ضد زنگ
  6.  مجهز به سیستم حفاظت Emergency
  7.  مجهز به حافظه ذخیره سازی اطلاعات مربوط به چندین محصول گوناگون
  8.  دارای سامانۀ پیشرفته نظارتی از نوع plc با قابلیت برنامه نویسی
  9.  امکان سفارشی سازی دستگاه متناسب با درخواست مشتری
  10.  دارای سرعت عمل (راندمان کاری) بالا در تعداد ۲۰ تا ۱۸۰ بسته در دقیقه
  11.  امکان استفاده از سلفون‌هایی با جنس‌های متنوع از قبیل CPP وOPP و … حداکثر تا عرض ۴۰ سانتی متر
  12.  امکان کنترل و تنظیم سرعت بسته بندی با توجه به سرعت تولید محصول
  13.  دارای گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر

برای آگاهی بیشتر: برای درج تاریخ تولید و تاریخ انقضا و قیمت محصولات میتوانید از دستگاه تاریخزن کاروپک استفاده کنید.

الزامات دستگاه بسته بندی بیسکویت

راه اندازی و نصب دستگاه بسته بندی بیسکوییت نیاز به فضای نسبتاً زیادی دارد و می‌تواند به صورت تک فاز (۲۲۰ ولت) یا سه فاز (۳۸۰ ولت) باشد. این دستگاه می تواند با رول‌های سلفون با متریال مختلف کار کند که معمولاً از نوع BOPP می‌باشد که به صورت شفاف، متالایز، صدفی، پلی استر و … است.

الزامات دستگاه بسته بندی بسکویت

مشتریان دستگاه های بسته بندی بیسکویت

به طور کلی کارخانجات و کارگاه‌های تولید کننده بیسکویت، مراکز بسته بندی بیسکویت، و برخی از قنادی‌ها از عمده‌ترین مشتریان دستگاه های بسته بندی بیسکویت به حساب می‌آیند که با توجه به تناژ تولید و مشخصات محصولی که تولید می‌کنند به دستگاه های مختلف بسته بندی بیسکویت نیاز خواهند داشت.

برای آگاهی بیشتر: دستگاه دوخت بسته بندی

قیمت دستگاه بسته بندی بیسکویت

دستگاه بسته بندی بیسکویت به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که بنا بر حجم تولید در مقیاسهای کارگاهی و تولید انبوه عرضه می شوند. بسته به اینکه چه دستگاهی مناسب کسب و کار شماست، قیمت های متفاوتی برای دستگاه ها وجود دارد که متاسفانه به دلیل تغییرات نرخ ارز، و گاها تغییرات قیمت چند برابری به دلیل واردات و تحریم بصورت روزانه تغییر می کند و لذا جهت استعلام قیمت روز دستگاه های بسته بندی با شماره های مندرج در سایت کاروپک تماس بگیرید.

سخن پایانی

دستگاه بسته بندی بیسکویت یکی از دستگاه‌های صنعتی بسته بندی مواد غذایی است که الزامات بهداشتی سخت گیرانه‌ای بر آن اعمال می شود.

اگر در کارخانجات و کارگاه های تولید کننده بیسکویت یا سایر مراکز بسته بندی بیسکویت فعالیت می کنید و یا تازه قصد سرمایه گذاری و کارآفرینی در این زمینه را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که برای طراحی، تولید، نصب و راه اندازی و همچنین خدمات پس از فروش این دستگاه ها، روی تیم بازرگانی و فنی شرکت کاروپک حساب ویژه ای باز کنید و از یک سرمایه گذاری زود بازده و بی دردسر برخوردار شوید.

جهت کسب مشاوره رایگان خرید و یا استعلام قیمت با شماره 09131072925 تماس حاصل نمایید.

Summary
کاروپک
Article Name
کاروپک
Description
اگر بخواهیم در مورد اهمیت و وضعیت دستگاه بسته بندی بیسکویت صحبت کنیم باید به این نکته اشاره داشته باشیم که معمولاً دستگاه بسته بندی بیسکویت از سرعت عمل بالا در بسته بندی انواع مختلف بیسکویت برخوردار است و می تواند بین ۲۰ تا ۱۸۰ بسته بیسکویت را در یک دقیقه بسته بندی کند. کیفیت دستگاه های بسته بندی بیسکویت به گونه ای است که این دستگاه ها می‌توانند از محصولات غذایی تولیدی شما محافظت خوبی به عمل آورند و باعث تازگی و طراوت آنها شوند. این دستگاه ها پوششی را برای بیسکویت تولید شده ایجاد می‌کنند که از آنها در برابر نفوذ رطوبت و تابش مستقیم نور آفتاب جلوگیری به عمل می‌آورند. دستگاه بسته بندی بیسکویت می‌تواند به صورت دوتایی یا چندتایی بیسکویت ها را بسته بندی کند و حداکثر تا ۳۵ متر رول سلفون را بر روی دستگاه سوار نماید.
Author
Publisher Name
کاروپک
Publisher Logo