بسته بندی خشکبار به صورت تک نفره با دستگاه ساشه

در
دسته بندی ها: دستگاه بسته بندی

دستگاه بسته بندی خشکبار بصورت تک نفره از ماشین آلات بسته بندی است که بسیار در صنایع غذایی کاربرد دارد. خشکبار در زمرۀ مقوی‌ترین و ضروری‌ترین مواد غذایی برای بدن، به ویژه در بین کودکان و گروه‌های حساس جامعه به شمار می‌رود. خشکبار به دلیل آن که عاری از مواد افزودنی شیمیایی و نگهدارنده است، همواره مورد توصیۀ پزشکان و متخصصان تغذیه قرار دارد. در سال‌های اخیر، توسعۀ صنعت بسته بندی از یک سو و افزایش گزاف قیمت خشکبار از سوی دیگر باعث گردیده که بسته بندی خشکبار به صورت ساشه‌ای تک نفره مورد توجه مصرف کنندگان قرار گیرد.
به همین دلیل شرکت خدمات مهندسی و ماشین آلات صنعتی کاروپک در قالب یک مقاله کامل قصد دارد تا شما را با دستگاه‌های بسته بندی تک نفره خشکبار آشنا کند. لذا چنانچه قصد فعالیت و اشتغال‌زایی خانگی و یا در قالب راه اندازی بنگاه‌های زودبازده در زمینه بسته بندی خشکبار تک نفره را دارید، به شما توصیه می‌کنیم که این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

جهت استعلام قیمت دستگاه و یا کسب مشاوره رایگان خرید با شماره 09131072925 تماس حاصل نمایید.

انواع مختلف دستگاه های بسته بندی تک نفره خشکبار

مهم‌ترین شاخص برای دسته بندی دستگاه های بسته بندی خشکبار و مغز آجیل، دسته بندی آنها بر اساس تعداد نازل های به کار رفته در آنها می‌باشد. دستگاه های بسته بندی خشکبار تک نفره می‌توانند به صورت تک نازل و یا چند نازل طراحی و ساخته شوند. دستگاه های بسته بندی تک نازل در هر دقیقه بین ۱۵ تا ۳۰ بسته بندی تولید می‌کنند. این دستگاه ها از استقرار عمودی برخوردارند و به همین دلیل اشغال فضایی کمی دارند و به همین جهت در فضاهای کوچک به راحتی نصب و راه اندازی می‌شوند.
از سوی دیگر دستگاه های بسته بندی تک نفره خشکبار با چند نازل نیز وجود دارند که طبیعتاً از راندمان کاری بالاتری در مقایسه با دستگاه های تک نازل برخوردار هستند. این دستگاه ها معمولاً از بسته بندی های رول استفاده می‌کنند و همزمان با پر شدن بسته بندی فرایند دوخت را نیز انجام می‌دهند.

عملکرد دستگاه بسته بندی خشکبار تک نفرۀ

معمولاً دستگاه های بسته بندی خشکبار می‌توانند به دو صورت اصلی طراحی و ساخته شوند که عبارتند از:

  1. دستگاه های بسته بندی ساشه‌ای آماده که در آنها ساشه از قبل به صورت پاکت تولید شده و محصول صرفاً در داخل پاکت ریخته شده و پاکت سردوزی می‌شود.
  2.  دستگاه های بسته بندی ساشه‌ای تک نفره که در آنها ساشه ها به صورت ورقه های رول شده هستند. بدین ترتیب که پس از پر شدن، اطراف محصول دوخته می‌شود.

در نوع اخیر، ابتدا رول به صورت صحیح بر روی دستگاه بارگذاری می‌شود و سپس تمامی اطلاعات محصول به وسیله دستگاه تاریخزن بر روی رول‌ها درج می‌شود. حالا رول ها به وسیله تیغه های تیز دستگاه برش داده می‌شوند و قسمت پشت و روی ساشه را تشکیل می‌دهند.در مرحلۀ بعد هر قسمت از ورق به بسته های تک نفره جدا می شود که این کار نیز به وسیله برش‌های مخصوص انجام می‌شود.

سپس رول های تکه شده در کنار یکدیگر قرار گرفته و آماده پُر شدن می‌گردند. در مرحله نهایی، بسته بندی از فراورده های مورد نظر پر شده و تمامی اطراف آن به وسیله حرارت دوخته می‌شود. چون بسته بندی ها به وسیله حرارت شکل گرفته و به هم چسبیده‌اند، لذا یک مرحله برش نهایی هم انجام می‌شود تا بسته بندی ها به صورت جداگانه و تک به تک ایجاد شوند. در مرحله نهایی بسته بندی ها در کارتن‌های مادر قرار گرفته و برای عرضه به بازار راهی انبار می‌شوند.

عملکرد دستگاه بسته بندی خشکبار تک نفرۀ

مجموعه دستگاه های بسته بندی ساشه ای خشکبار

به طور کلی دستگاه های بسته بندی تک نفره خشکبار مجهز به یک سامانه سنجش حجم، یک سامانه پرکن، موتور، پیستون، سامانه PLC (برای کنترل حرارت همزمان با اجرای فرآیند سیل کردن) و یک صفحه نمایش لمسی (برای نظارت بر عملکرد دستگاه و اعمال تنظیمات بر روی آن) می‌باشند. البته همان‌گونه که در ادامه مقاله نیز صحبت خواهد شد، دستگاه های بسته بندی ساشه ای خشکبار می‌توانند دارای یک سری آپشن های اضافی باشند که در کنار تعداد نازل ها، همگی منوط به درخواست مشتری هستند و با توجه به نیاز کاری و عملیاتی مشتری طراحی و عرضه می‌شوند.

دستگاه بسته بندی تک نفره ساشه

معمولاً دستگاه بسته بندی ساشه یکی از روش های بسته بندی متداول برای انواع مواد غذایی دانه ای، پودری و حتی مایع است. بنابراین ما سه گونه دستگاه بسته بندی ساشه ای داریم:

  1. دستگاه ساشه دانه ای
  2. دستگاه ساشه پودری
  3. دستگاه ساشه مایعات

دستگاه بسته بندی ساشه دانه ای یکی از انواع دستگاه پرکن می باشد که برای مواد گرانولی ریز به فرم ساشه مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه، بنا به سفارش به صورت ساشه سه طرف دوخت یا ساشه مدادی ارائه می گردد. این دستگاه، یکی از انواع دستگاه بسته بندی حبوبات نیز به حساب می آید. مناسب ترین راه جهت جمع آوری بسته ها در دستگاه بسته بندی ساشه دانه ای، استفاده از نوار نقاله ی شیب دار می باشد.

دستگاه بسته بندی ساشه پودری یک دستگاه چند منظوره و یکی از انواع دستگاه پرکن است که برای بسته بندی محصولات غذایی و بهداشتی به صورت تک نفره کاربرد دارد. دستگاه ساشه زن می تواند محصولات پودری، گرانولی و یا مایع را در بسته بندی های کوچک تک نفره در حالات مختلف مدادی و چند طرف دوخت بسته بندی کند.

دستگاه ساشه مایعات یکی از انواع تجهیزات بسته‌ بندی تخصصی و چندمنظوره است که قابلیت بسته ‌بندی محصولات مایع رقیق و غلیط با ویسکوزیته های متفاوت به‌ صورت مدادی یا با عرض کم و طول زیاد را دارد. کاربرد اصلی این دستگاه‌ ها معمولا بسته ‌بندی مایعات تک نفره و یک‌ بار مصرف مثل آب ‌لیمو، سس‌ های مختلف و عسل یا شکلات مایع و روغن زیتون برای مصارف رستورانی و غیره است. البته این دستگاه می تواند برای بسته بندی انواع مواد شیمیایی اعم از مواد شوینده و ضدعفونی ‌کننده از جمله شامپوهای هتلی هم استفاده شود.

دستگاه ساشه زن یا همان دستگاه بسته بندی تک نفره ساشه ای یک دستگاه چند کاره است که از آن برای بسته بندی فرآورده‌های بهداشتی و غذایی تک نفره از جمله آجیل و خشکبار استفاده می‌شود.

قیمت دستگاه بسته بندی خشکبار تک نفره

دستگاه های بسته بندی متنوعی برای بسته بندی خشکبار وجود دارند اما تجربۀ ما حاکی از آن است که رایج ترین دستگاه برای بسته بندی تک نفره خشکبار همین دستگاه های ساشه زنی هستند. لذا طبیعی است که این دستگاه ها از تقاضای بالایی برخوردار باشند. عواملی مثل نوسانات نرخ ارز، تعداد نازل ها، آپشن های مورد نظر مشتری و فصل سفارش گذاری از جمله عواملی هستند که بر روی قیمت نهایی دستگاه ساشه ای خشکبار تک نفره تأثیر دارند. اما از این گذشته بنا به درخواست مشتری، دستگاه می‌تواند مجهز به فرایندهای تکمیلی از جمله تاریخ زن حرارتی و سیستم تزریق گاز ازت نیز باشد که بدین ترتیب قیمت دستگاه بسته بندی خشکبار تک نفره باز هم تغییر خواهد کرد.

البته با توجه به حجم های متفاوتی که خشکبار دارد از دستگاههای متفاوتی برای بسته بندی آنخا استفاده می شود مثلا اگر قصد شما بسته بندی آجیل بصورت تک نفره باشد، نیازمند با توجه به اینکه حجم و وزن آن چقدر متفاوت است از دستگاه بسته بندی آجیل تک نفره بصورت دانه ای یا پودری استفاده می شود که برای این منظور و کاهش در هزینه ها حتما با کاروپک تماس گرفته و از خدمات مشاوره رایگان برای صرفه جویی در هزینه ها و زمان بهره ببرید. بنابراین بر اساس تعداد نازل‌های مورد نظر و اضافه و کم شدن آپشن‌های لیبل زن و سایر سیستم های اضافه شده به دستگاه، می‌توانید منصفانه‌ترین دستگاه بسته بندی خشکبار را از شرکت ماشین آلات صنعتی و خدمات مهندسی کاروپک تأمین نمایید.

جهت استعلام قیمت دستگاه و یا کسب مشاوره رایگان خرید با شماره 09131072925 تماس حاصل نمایید.

سخن پایانی

به طور کلی دستگاه های بسته بندی ساشه‌ای خشکبار یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها در صنعت بسته بندی این محصولات به شمار می‌روند. لذا اگر در زمینه تولید و بسته بندی خشکبار و انواع مغز آجیل و امثال آنها فعالیت می‌کنید، به شما توصیه می‌کنیم که از این دستگاه که دارای بالاترین راندمان و کم‌ترین هزینه تعمیر و نگهداری در بین دستگاه های بسته بندی است، استفاده نمایید. لذا شما کارآفرین و سرمایه گذار محترم می‌توانید صفر تا صد فرایند طراحی، تولید، نصب، راه اندازی، آموزش و خدمات پس از فروش محصولات صنعتی خود را به شرکت ماشین آلات صنعتی کاروپک واگذار کنید.

برای بسته بندی پسته پسته و بادام می توان از یک دستگاه استفاده کرد؟

برای بسته بندی خشکبار در اندازه و حجم های مختلف دستگا های متفاوتی وجود دارد اگر محصولات شما از لحاظ اندازه نزدیک به هم باشند می توانید از دستگاه مشابه برای بسته بندی استفاده کنید.

برای بسته بندی همه نوع آجیل همین یک دستگاه مناسبه ؟

قالبا برای بسته بندی خشکبار از دستگاه های ساشه استفاده می شود اما بهتر است حتما برای صرفه جویی در زمان و هزینه با کاروپک تماس گرفته و از خدمات مشاوره رایگان برای خرید دستگاه و استعلام قیمت و مشاوره کسب و کار و نحوه استفاده از دستگاه با راندمان بالاتر بهره مند شوید.

Summary
بسته بندی خشکبار به صورت تک نفره با دستگاه ساشه
Article Name
بسته بندی خشکبار به صورت تک نفره با دستگاه ساشه
Description
معمولاً دستگاه های بسته بندی خشکبار می‌توانند به دو صورت اصلی طراحی و ساخته شوند که عبارتند از: دستگاه های بسته بندی ساشه‌ای آماده که در آنها ساشه از قبل به صورت پاکت تولید شده و محصول صرفاً در داخل پاکت ریخته شده و پاکت سردوزی می‌شود.  دستگاه های بسته بندی ساشه‌ای تک نفره که در آنها ساشه ها به صورت ورقه های رول شده هستند. بدین ترتیب که پس از پر شدن، اطراف محصول دوخته می‌شود. در نوع اخیر، ابتدا رول به صورت صحیح بر روی دستگاه بارگذاری می‌شود و سپس تمامی اطلاعات محصول به وسیله دستگاه تاریخ زن بر روی رول‌ها درج می‌شود. حالا رول ها به وسیله تیغه های تیز دستگاه برش داده می‌شوند و قسمت پشت و روی ساشه را تشکیل می‌دهند.در مرحلۀ بعد هر قسمت از ورق به بسته های تک نفره جدا می شود که این کار نیز به وسیله برش‌های مخصوص انجام می‌شود. سپس رول های تکه شده در کنار یکدیگر قرار گرفته و آماده پُر شدن می‌گردند. در مرحله نهایی، بسته بندی از فراورده های مورد نظر پر شده و تمامی اطراف آن به وسیله حرارت دوخته می‌شود. چون بسته بندی ها به وسیله حرارت شکل گرفته و به هم چسبیده‌اند، لذا یک مرحله برش نهایی هم انجام می‌شود تا بسته بندی ها به صورت جداگانه و تک به تک ایجاد شوند. در مرحله نهایی بسته بندی ها در کارتن‌های مادر قرار گرفته و برای عرضه به بازار راهی انبار می‌شوند.
Author
Publisher Name
کاروپک
Publisher Logo