دستگاه بسته بندی لوبیا

در
دسته بندی ها: دستگاه بسته بندی

دستگاه بسته بندی لوبیا یکی از مهمترین دستگاهها در کارگاه ها و صنایع بزرگی است که در حوزه مواد غذایی، کشاورزی و بسته بندی مشغول به کار هستند. لوبیا را باید یکی از معروف‌ترین حبوبات مورد علاقۀ ایرانیان قلمداد کرد، که می‌توان گفت در بیشتر غذاهای ایرانی به چشم می‌خورد.

ویژگی‌های غذایی لوبیا عملاً موجب شده که این عضو خانوادۀ حبوبات در زمرۀ حبوبات صدرنشین در برنامه غذایی طبقه بندی شود. این حضور زیاد لوبیا در مواد غذایی ایرانیان باعث شده که وضعیت بهداشتی و سلامتی آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

بخش بزرگی از سلامت مواد غذایی خشک در گرو کیفیت بسته بندی آنها است. در تکمیل فرایند تولید و فرآوری حبوبات، دستگاه‌های بسته بندی آنها نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

شرکت ماشین آلات صنعتی کاروپک، تولید کنندۀ انواع ماشین آلات صنعتی بسته بندی در قالب این مقاله قصد دارد تا در مورد دستگاه بسته بندی لوبیا توضیحاتی ارائه کند. بنابراین کارآفرینان و سرمایه گذارانی که قصد راه اندازی کارگاه بسته بندی حبوبات و دیگر مواد غذایی دانه‌ای خشک را دارند، می‌توانند در مرحلۀ بررسی‌های اولیۀ کسب و کار خود این مقاله را با دقت مطالعه کنند.

جهت کسب مشاوره رایگان خرید و یا استعلام قیمت با شماره 09131072925 تماس حاصل نمایید.

انواع دستگاه بسته‌بندی لوبیا

به طور کلی دستگاه های بسته بندی لوبیا، به دو صورت تقسیم می‌شوند:

  1.  دستگاه بسته بندی دو توزین (دو نازل پرکن همزمان)
  2. دستگاه بسته بندی چهار توزین (چهار نازل پرکن همزمان)

که به صورت تمام خودکار بوده و مجهز به هوش مصنوعی هستند. بدین ترتیب که با یک بار تنظیم و وارد کردن دستورات مورد نیاز، دستگاه قادر خواهد بود که به صورت کاملاً خودکار فرایند بسته بندی لوبیا را اجرا کند.

دستگاه بسته بندی دو توزین و چهار توزین لوبیا به یک صورت مشابه عمل می‌کنند؛ با این تفاوت که سرعت عمل دستگاه‌ بسته بندی دو توزین نسبت به دستگاه بسته بندی چهار توزین، از سرعت و راندمان کمتری برخوردار است. زیرا همان طور که می دانید، با افزایش تعداد نازل های توزین، سرعت و راندمان بسته بندی مواد افزایش پیدا می‌کند. هر دستگاه فوق، که محصول شرکت کاروپک است، می‌تواند به صورت تک فاز و با دو روش خانگی و صنعتی ساخته شود.

دستگاه‌های بسته بندی لوبیای ساخته شده در شرکت کاروپک به لحاظ کیفیت و سرعت بسته بندی، گزینه های مناسبی برای راه‌اندازی و توسعه مشاغل خانوادگی و کارآفرینی به شمار می‌روند.

انواع دستگاه بسته‌بندی لوبیا

مشخصات فنی دستگاه بسته بندی لوبیا

1) جنس تمام بدنۀ دستگاه از استیل ضد زنگ
2) قابلیت تولید بسته‌بندی‌های سایز متغیر از 100 گرم تا 2 کیلوگرم
3) امکان کنترل و تنظیم دمای دوخت با SSR
4) فرآیند دستگاه به صورت نیمه اتوماتیک یا اتوماتیک
5) امکان تزریق گاز (معمولاً گاز ازت) به داخل بسته بندی به منظور افزایش ماندگاری مواد
6) امکان تنظیم پیمانه دستگاه و تنظیم وزن بسته بندی
7) دارای مزیت‌های عملیاتی از قبیل راندمان بالا، عملکرد راحت و اتوماسیون
8) دارای قیمت مناسب و همچنین خدمات پس از فروش

عملکرد دستگاه بسته بندی لوبیا

دستگاه‌های بسته بندی لوبیا که در شرکت ماشین آلات صنعتی کاروپک تولید می‌شوند، برای بسته بندی انواع لوبیا و سایر مواد غذایی دانه‌ای از جمله آجیل، خشکبار، چای خشک، قند و … کاربرد دارند؛ که می‌توانند مواد غذایی را در کیسه‌های الیافی یا نایلونی بسته بندی کنند.

این دستگاه‌ها به دو صورت نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک عمل می‌کنند و از لحاظ نیروی انسانی، جزء کم هزینه‌ترین دستگاه‌ها به شمار می‌روند.

چرا که دستگاه بسته بندی نیمه اتوماتیک لوبیا فقط به یک نفر اپراتور برای نگه داشتن کیسه در زیر نازل نیاز دارد و دستور پر شدن کیسۀ لوبیا نیز از طریق پدالی که در زیر پای اپراتور قرار گرفته، صادر می‌شود.

فرایند دستگاه بسته بندی لوبیا

دستگاه بسته بندی لوبیا دارای صفحه نمایشی است که به صورت لمسی عمل می‌کند و تعداد محدودی برنامه پیش فرض به زبان فارسی در آن ذخیره سازی شده که اپراتور می‌تواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کند. همچنین کاربر می‌تواند تمام عملکرد دستگاه را از طریق صفحه نمایش مشاهده و نسبت به ارائه تغییرات لازم در آن اقدام نماید.

از این گذشته سرعت بسته بندی لوبیا یکی دیگر از پارامترهای قابل کنترل به وسیله کاربر است. تعیین محل دقیق قرار گرفتن کیسه، سرعت پر شدن کیسه و چگونگی دوخت کیسه از ویژگی‌های دیگر دستگاه بسته بندی لوبیا است.

کلیۀ فرایندهای منتهی به بسته بندی نهایی لوبیا از قبیل اندازه گیری محصول متناسب با وزن تعیین شده، چگونگی پر شدن کیسه، درج تاریخ و لیبل بر روی کیسه، همگی به صورت خودکار انجام می‌شوند.

خصوصیات دستگاه بسته بندی لوبیا

ویژگی اصلی‌ دستگاه بسته بندی لوبیا، فضای بسیار کمی است که اشغال می‌کند؛ به گونه‌ای که می‌توان این دستگاه را در فضای محدود حیاط خلوت، پارکینگ، زیرزمین یا انبار قرار داد.

دستگاه بسته بندی لوبیا به صورت تک فاز و سه فاز کار می‌کند و میزان مصرف انرژی آن کاملاً بهینه و قابل کنترل می‌باشد. علاوه بر این، به دلیل آن که امکان تزریق گاز نیتروژن به داخل بسته بندی نیز وجود دارد، لذا مدت زمان نگهداری لوبیا با افزایش چشمگیری همراه خواهد بود و کیفیت محصول اُفت نخواهد کرد.

عوامل مهم برای خرید دستگاه بسته بندی لوبیا

زمانی که قصد ثبت سفارش و خرید دستگاه بسته بندی لوبیا را دارید، توجه داشته باشید که دستگاه مورد نظر را به گونه‌ای سفارش دهید که با چشم انداز آتی و طرح‌های توسعه کارگاه بسته بندی شما هماهنگی داشته باشد.

چرا که این امکان با احتمال زیاد وجود دارد که پروسه بسته بندی کارگاه شما یک پروسۀ فصلی و موقتی باشد و به دلیل توجیه اقتصادی این سرمایه گذاری، لازم است که در سایر مواقع برای بسته بندی سایر مواد غذایی دانه‌ای نیز استفاده شود. فراموش نکنید که متریال مرغوب به کار رفته در دستگاه بسته بندی لوبیا باعث افزایش عمر مفید و کاهش استهلاک آن می‌گردد.

سخن پایانی

با تمام این تفاسیر، جالب است بدانید که دستگاه بسته بندی لوبیا از یک ساختار ساده و کاربر پسند برخوردار است که می‌تواند طیف متنوعی از خدمات در زمینه بسته بندی محصولات غذایی را انجام دهد.

کارآفرینان محترم می‌توانند با به همراه داشتن داده‌های فنی و چشم انداز آتی ترسیم شده برای واحد کسب و کاری خود، اقدام به دریافت مشاوره‌های رایگان از تیم مشاوران فنی شرکت کاروپک و سپس ثبت سفارش جهت طراحی، ساخت، نصب، راه اندازی و خدمات پس از فروش در سراسر کشور را نمایند.

جهت کسب مشاوره رایگان خرید و یا استعلام قیمت با شماره 09131072925 تماس حاصل نمایید.

قیمت دستگاه بسته بندی لوبیا چقدر است؟

با توجه به نوسانات نرخ ارز و نبود ثبات قیمت در بازار برای اطلاع از قیمت روز محصولات با کاروپک تماس بگیرید.

آیا میتوان از دستگاه بسته بندی لوبیا برای سایر حبوبات نیز استفاده کرد؟

بله برای بسته بندی حبوبات دانه ای نیز میتوان از این دستگاه استفاده کرد و نکته قابل توجه این است که می توان با اصلاحاتی این دستگاه ها را برای کاربری های متفاوتی آماده کرد.

Summary
دستگاه بسته بندی لوبیا
Article Name
دستگاه بسته بندی لوبیا
Description
انواع دستگاه بسته‌بندی لوبیا به طور کلی دستگاه های بسته بندی لوبیا، به دو صورت تقسیم می‌شوند:  دستگاه بسته بندی دو توزین (دو نازل پرکن همزمان) دستگاه بسته بندی چهار توزین (چهار نازل پرکن همزمان) که به صورت تمام خودکار بوده و مجهز به هوش مصنوعی هستند. بدین ترتیب که با یک بار تنظیم و وارد کردن دستورات مورد نیاز، دستگاه قادر خواهد بود که به صورت کاملاً خودکار فرایند بسته بندی لوبیا را اجرا کند. دستگاه بسته بندی دو توزین و چهار توزین لوبیا به یک صورت مشابه عمل می‌کنند؛ با این تفاوت که سرعت عمل دستگاه‌ بسته بندی دو توزین نسبت به دستگاه بسته بندی چهار توزین، از سرعت و راندمان کمتری برخوردار است. زیرا همان طور که می دانید، با افزایش تعداد نازل های توزین، سرعت و راندمان بسته بندی مواد افزایش پیدا می‌کند. هر دستگاه فوق، که محصول شرکت کاروپک است، می‌تواند به صورت تک فاز و با دو روش خانگی و صنعتی ساخته شود. دستگاه‌های بسته بندی لوبیای ساخته شده در شرکت کاروپک به لحاظ کیفیت و سرعت بسته بندی، گزینه های مناسبی برای راه‌اندازی و توسعه مشاغل خانوادگی و کارآفرینی به شمار می‌روند.
Author
Publisher Name
کاروپک
Publisher Logo