عوامل موثر در بسته بندی محصولات و کالا

در
دسته بندی ها: دستگاه بسته بندی, راهکار بسته بندی

بسته بندی مانند یک محافظ عمل می‌کنند که باعث می‌شود محصول از زمانی که تولید می شود و تا زمانی که مورد استفاده قرار می‌گیرد سالم بماند و صدمه و آسیب نبیند. بسته بندی به کالا نوعی هویت و شخصیت می‌دهد و مشتریان از روی بسته بندی هر کالا می توانند کالا ها را از هم تشخیص دهند و کالاها را شناسایی کنند. در روی هر بسته بندی تولید کنندگان می توانند پیام خود را از این طریق به مشتریان خود انتقال دهند .

نقش گرافیک در بسته بندی محصولات

تولیدکنندگان می‌توانند به وسیله نقشه هایی که بسته بندی می کنند مشخصات کالای خود را بیان کنند و آن را معرفی نمایند. همچنین می توانند برند محصول خود را به مشتری نشان دهند و با طراحی و گرافیک خاص روی بسته بندی آن را در ذهن مشتری حک کنند.با طراحی بسته بندی ها به صورت متنوع و چشم نواز٬ انگیزه خرید در مشتریان بالا میرود. ولات را می‌توان با نوعی بسته‌بندی خاص طراحی کرد باز کردن بسته بندی کالا به راحتی صورت پذیرد و اگر محصول از قبل باز شده باشد قابل تشخیص باشد. بسته بندی کالا و محصولات کاربردهای گوناگون و متنوعی در ارائه محصولات دارد.

مطالعه بیشتر: مشکلات طراحی گرافیک در بسته بندی

 تاثیر رنگ در بسته بندی محصولات

نقش رنگ در بسته بندی بسیار مهم است. در ابتدای عرضه یک محصول به بازار می‌توان رنگ را به عنوان بخشی از شخصیت آن محصول در نظر گرفت٬ پس از گذشت زمان وقتی این رنگ برای مشتری تکراری شود به طوری که بعد از دیدن محصول می‌تواند محصول را شناسایی کنند. اولین چیزی که با دیدن محصول به دید مشتری می آیند و مشتری را جذب خود می کنند رنگ محصول می باشد و خود رنگ می توانند یکی از مهمترین عوامل در جذب مشتری باشد.

مطالعه بیشتر: تاثیر طرح و رنگ در بسته بندی

تاثیر نمادها در بسته بندی محصولات

با توجه به اینکه در هر فرهنگ و هر جامعه ای نمادهای وجود دارد که به وسیله رنگ ها٬ عدد ها و شکل های خاص از هم تفکیک می شوند. بعضی از تولید کنندگان در بسته بندی کالاهای خود را از نمادهای خاص با توجه به فرهنگ شان استفاده می کنند و این قضیه در صورت صادر کردن این محصول به کشورهای دیگر بر ضرر تولید کننده می باشد و سبب شکست وی می‌شود. برای صادرات به کشورهای دیگر باید به فرهنگ و نماد آن کشور توجه داشت.

 طراحی بسته بندی محصولات

برای جذب مشتری بیشتر و داشتن فروش بالایی از محصول باید طرح های زیبا در بسته بندی به کار ببریم زیرا که طرح های زیبا در بسته بندی عامل بسیار مهم در جذب مشتریان می باشند. و باید توجه داشت طراحی بسته بندی محصول با توجه به رده سنی مشتریان باشد.

مطالعه بیشتر: چند قدم در طراحی بسته بندی موثر

هزینه بسته بندی کالا

بسته بندی یک محصول خاص می تواند بخش قابل توجهی از هزینه محصول را شامل شود. در صنعت لوازم آرایشی تخمین زده می شود که هزینه بسته بندی برخی از محصولات ممکن است به اندازه 40٪ از قیمت فروش محصول بالا باشد. برای کاهش قیمت فروش محصول و احتمالاً سود بیشتر به دلیل افزایش فروش ، تصمیمات عاقلانه بگیرید.

مسائل زیست محیطی و حقوقی

هنگام تصمیم گیری در مورد ساختار و طراحی بسته ، شما همچنین باید تأثیرات زیست محیطی آن را در نظر بگیرید. به ویژه برای بسته بندی محصولاتی که غالباً دور ریخته می شوند. اطمینان حاصل کنید که بسته هایی تولید می کنید که موجب نقض مالکیت معنوی نمی شود ، مانند مارک های تجاری ، حق چاپ یا حق ثبت اختراعات که توسط شرکت های دیگر استفاده می شود. این موارد برخی از عوامل کلیدی است که بر طراحی بسته بندی محصول و برند شما تأثیر می گذارد. با نوآوری مداوم در طراحی و چاپ ، بسته بندی به یکی از تأثیرگذارهای اصلی در بازار تبدیل شده و به جلب توجه مناسب در میان انباشت سایر محصولات کمک می کند.

تاثیر بسته بندی در حفاظت از کالا و محصول

بسته بندی محصول به منظور محافظت از آن در برابر آسیب در هنگام حمل و نقل و دست زدن به آن انجام می شود. هم چنین در صورت قرار گرفتن تصادفی محصول در معرض هوای آلوده یا سایر عوامل مضر ، از خراب شدن زود هنگام آن می کاهد.

امیدواریم از مطالعه این مقاله در کاروپک لذت برده باشید.

Summary
نحوه بسته بندی محصولات
Article Name
نحوه بسته بندی محصولات
Description
بندی مانند یک محافظ عمل می‌کنند که باعث می‌شود محصول از زمانی که تولید می شود و تا زمانی که مورد استفاده قرار می‌گیرد سالم بماند و صدمه و آسیب نبیند. بسته بندی به کالا نوعی هویت و شخصیت می‌دهد
Author
Publisher Name
محمد جوانمرد
Publisher Logo